וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליח האו"ם לשטחים הפלסטיניים התפטר: "ישראל מנעה ממני גישה"

הדיפלומט האינדונזי מקרים וויביסונו הגיש את התפטרותו בטענה כי נאסרה כניסתו לשטחים שעליהם הוא אמור לפקח. לדבריו, "מאמציי לשפר את חייהם של הקורבנות הפלסטינים לכיבוש הישראלי לא נשאו כל פרי"

הנציג המיוחד של מועצת זכויות האדם לשטחים הפלסטיניים הכבושים, מקרים וויביסונו, ז'נבה, מרץ 2015. רויטרס
"מעביר את המקל בלב כבד". וויביסונו/רויטרס

שליח האו"ם לשטחים הפלסטיניים לענייני זכויות אדם הכריז היום (שני) על התפטרותו, בטענה כי ישראל מעולם לא העניקה לו גישה לאזורים שעליהם הוא אמור לפקח – כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. בהודעה רשמית מטעם האו"ם נמסר: "השליח המיוחד של האו"ם מקרים וויביסונו הגיש היום את התפטרותו לנשיא המועצה לזכויות אדם, והיא תיכנס לתוקפה ב-31 במרץ 2016".

וויביסונו, אזרח אינדונזיה שנכנס לתפקיד בחודש יוני 2014, "הביע חרטה על כך שבמשך כל תקופת כהונתו, ישראל לא העניקה לו גישה לשטחים הפלסטינים הכבושים". בדברים שמסר, הוסיף השליח היוצא: "למרבה הצער, מאמציי לסייע בשיפור חייהם של הקורבנות הפלסטינים להפרות זכויות האדם של הכיבוש הישראלי לא נשאו כל פרי".

עוד בוואלה! NEWS:
מחלוקת סביב מינוי ראש מועצה בגולן: "לא מכיר בריבונות ישראל"
אחרי 3 שנים: הוצב שגריר מצרי בישראל; נתניהו: "יסייע להידוק היחסים"
ארדואן: "המציאות באזור היא שישראל וטורקיה זקוקות זו לזו"

מימין: ג'ון קרי, באן קי מון, יצחק הרצוג ודני דנון, ציון 40 שנה באו"ם להחלטת "ציונות היא גזענות", 11 בנובמבר 2015. ליאו סורל,
קרא לישראל לשתף פעולה עם האו"ם. באן קי מון לצד יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג והשגריר דני דנון במליאת האו"ם/ליאו סורל

לדבריו, הוא נכנס לתפקיד "כמשקיף אובייקטיבי", ולמרות בקשות חוזרות ונשנות לא התקבלה כל תגובה מהרשויות הישראליות בנוגע לכניסתו לשטחי הגדה המערבית ורצועת עזה. לדבריו, ההחלטה להתפטר הגיעה לאחר שבקשתו האחרונה לא זכתה לכל מענה במשך שלושה חודשים. בניגוד לרשויות הישראליות, הוא טען כי הממשלה הפלסטינית "שיתפה עמו פעולה באופן מלא".

קודמו בתפקיד, האמריקני ריצ'רד פולק, עורר סערה בירושלים ובוושינגטון בשל הביקורת החריפה שהביע כלפי המדיניות הישראלית וקריאתו לחרם על חברות הפועלות בהתנחלויות הישראליות בגדה המערבית. למרות שוויביסונו נחשב מתון הרבה יותר, יחסיה של ירושלים עם מועצת האו"ם לענייני זכויות אדם נותרו חמוצים.

בהודעת ההתפטרות שלו, הביע וויביסונו דאגה בנוגע לחוסר ההגנה שממנה סובלים לדבריו פלסטינים. "אני מעביר את המקל בלב כבד", מסר. "כולי תקווה כי מי שיחליף אותי יצליח לפתור את המבוי הסתום הנוכחי, ולהוכיח לעם הפלסטיני כי גם לאחר חצי מאה של כיבוש העולם לא שכח מדרישתם". כמו כן, הוא קרא לישראל לשתף פעולה עם מוסדות האו"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully