וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצוד נמשך: החשש - המחבל מתבצר בדירת קשיש בצפון תל אביב

4.1.2016 / 8:24

כוחות גדולים של משטרה סורקים דירות בצפון העיר, בחיפושם אחרי נשאת מלחם שביצע את הפיגוע בדיזנגוף, לפי רשימה של לקוחות מחנות הירקות ברמת אביב שבה עבד. החשש: המחבל השתלט על דירה של קשיש שאותו הוא מחזיק כבן ערובה. משדר מיוחד מאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

כוחות גדולים של משטרה ממשיכים הבוקר (שני) לסרוק את צפון תל אביב בחיפושיהם אחרי נשאת מלחם, המחבל שביצע את הפיגוע ברחוב דיזנגוף ביום שישי. לוחמי ימ"מ ויחידות מיוחדות אחרות עוברים מדירה לדירה, לפי רשימה שהרכיבו על בסיס הלקוחות שרכשו בשנים האחרונות ירקות מהחנות שבה עבד מלחם במרכז "שוסטר" בשכונת רמת אביב ג'. החשש הוא שהמחבל סימן דירה של קשיש, השתלט עליה ועתה מחזיק בו כבן ערובה.

בעקבות זאת, בדיקת הכתובות מתבצעת בזהירות. במשטרה חוששים כי המחבל יתנגד למעצר בהיתקלות עם כוחות הביטחון וכי והוא עשוי לפתוח בירי לעברם. במקביל, במשטרה בודקים כיוונים נוספים לגבי כיווני הבריחה של המחבל, על אף ההתמקדות בצפון העיר.

למרות המצב הבעייתי וחוסר האונים של המשטרה במצוד, מתקשים במערכת הביטחון להיעזר בציבור – ייתכן שבגלל שבקשת עזרה מהציבור היא כהודאה בקול רם במחדל הביטחוני. אם לא, קשה להבין מדוע לא משתפים את הציבור במידע שיכול לקדם את החקירה ולהביא ללכידת המחבל.

לקריאה נוספת בנושא
בכפר של המחבל נפגעו מדברי נתניהו: "מישהו מנע ממנו להילחם בפשע?"
3 ימים מהפיגוע וההורים בתל אביב לא רגועים: "גייסנו מאבטח לגן"

כוחות משטרה בשכונת רמת אביב, תל אביב. 4 בינואר 2016. ראובן קסטרו
עוברים דירה-דירה. שוטרי מג"ב ברמת אביב, היום/ראובן קסטרו
כוחות משטרה בשכונת רמת אביב, תל אביב. 4 בינואר 2016. ראובן קסטרו
שוטרי מג"ב מחוץ לתיכון אליאנס, הבוקר/ראובן קסטרו

כך, למשל, רק אתמול הבטיח ראש הממשלה בנימין נתניהו להפיץ תמונות עדכניות של המחבל וסרטונים ממצלמות אבטחה של המחבל ברחובות אחרים – כנראה במהלך הגעתו לזירת הפשע או במהלך הימלטותו ממנה – אך הדבר לא קרה. המשטרה גם לא רומזת היכן יכול להימצא המחבל מבחינת עדכוני חקירה מחוץ לתל אביב, אם יש אפשרות כזו.

לפי פרסומים שונים, הטלפון של המחבל נמצא בטרם הפיגוע כשהוא כבוי על מדרכה ברחוב רידינג ברמת אביב שבצפון תל אביב. ילדה ששבה מבית הספר מצאה אותו, וכשטענה את הסוללה ופתחה את האיכון של המכשיר – השוטרים מצאו עצמם בביתה במהלך החיפושים אחר המחבל. המשטרה הבינו כי הכיר את האזור מאחר שעבד שם, והחלו להתמקד בחיפושיהם שם. סיבה נוספת להתמקדות בצפון העיר היא גופתו של נהג המונית אמין שעבאן שנמצאה ירויה בסמוך למלון "מנדרין", אולם טרם ברור אם האירועים קשורים זה בזה.

המצוד נמשך: תוגברה האבטחה במוסדות החינוך בתל אביב. דוד קורן
ההורים חוששים לשלוח את הילדים. אבטחה מתוגברת מחוץ לגן בתל אביב/דוד קורן

ברחבי העיר נמשכת האבטחה הכבדה של מוסדות החינוך. "בגן של הבת שלי גייסנו מאבטח חמוש על חשבוננו", סיפר אתמול משה פרימוטר, אביה של ליאור שלומדת בגן "חבצלת" בתל אביב ושל אריאל, תלמיד כיתה א' בבית הספר "נופי ים". "בבית הספר יש אבטחה מרובה. המצב היום הוא שאנשים יושבים בבתי קפה ונהרגים אז היום בבית ספר יותר בטוח מאשר בבית", הסביר.

הוא הוסיף כי הוא מתכוון לשלוח את ילדיו למוסדות החינוך גם הבוקר. "יש חשש, אבל אנחנו חיים במדינה שהחשש בה הוא תמידי, לא רגעי", אמר. "הילדים שלי לא אמורים לסבול מזה שהם במדינת ישראל ולא אמורים להפר את שגרת החיים שלהם כל שני וחמישי. אם אלך בקצב הזה, לילדים שלי לא יהיה עתיד מבחינת השכלה".

חיפושים צפון תל אביב. ראובן קסטרו
במשטרה עדיין בודקים כיוונים אחרים. רכבי משטרה בצפון תל אביב/ראובן קסטרו

שר החינוך נפתלי בנט התייחס הבוקר לנושא וקרא להורים לשלוח את ילדיהם לבתי הספר. "אני מצפה ורוצה לראות כמה שיותר ילדים הולכים לבית הספר וחוזרים לשגרה", אמר בריאיון לרשת ב'. "אסור לתת למחבלים להטיל פחד ומורא", הוסיף.

לדבריו, "אני מבין את חששות ההורים, אבל יש עכשיו אבטחה מוגברת, כדאי וראוי להביא את הילדים לבית הספר. סיכוני תאונות הדרכים גבוהים לאין ערוך מטרור. רמת הטרור הגבוהה ביותר היא באזור חברון וגוש עציון, כפי שראינו אתמול בירי באזור מערת המכפלה, אבל גם שם אנו ממשיכים את החיים". עוד אמר בנט כי "אני עובד מול קצין הבטחון של מערכת החינוך כדי לראות שבתי הספר נפתחים כסדרם".

חיפושים צפון תל אביב. ראובן קסטרו
סריקות בחוף תל ברוך, תל אביב/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully