וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיטה של פעילי "המרד" היהודי: פיגועים שיתסיסו את הפלסטינים

3.1.2016 / 17:30

המטרה העיקרית של התארגנות הטרור היהודי, שנחשפה בכתבי האישום שהוגשו בפרשת דומא, הייתה לפגוע בנקודות התורפה של ישראל. אחת מהן, למשנתם, היא הציבור הפלסטיני - התססתו תוביל למלחמה ולהפלת השלטון. עשרות פעילים ממאחזים בבנימין החזיקו בתפיסת "המרד" המסוכנת

צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

כתבי האישום שהוגשו היום (ראשון) נגד מבצעי פיגוע ההצתה בבית משפחת דוואבשה בכפר דומא חשפו את נבכי התארגנות הטרור היהודי שצמחה במאחזים שונים באזור בנימין. אלה פירטו את הקמת ההתארגנות, את מי שהתווה את דרכה ואת הניסיונות של שב"כ וגורמי אכיפת החוק להתמודד עמה.

תפיסת "המרד" החלה להתגבש אצל כמה נערי גבעות שהתגוררו במאחזים החל מחודש אוקטובר 2013. בבסיס התפיסה האנטי-ציונית מטרה אחת והיא לשנות את סדרי השלטון במדינה, שלפי מאמיניה, מפריע להם "לבנות את בית המקדש ומונע את הגאולה האמתית והשלמה".

שיטת הפעולה של הפעילים היא גרימת מרד שיפגע בנקודות התורפה של המדינה ויביא בסופו של דבר להפלת השלטון הציוני. נקודת תורפה אחת הייתה הציבור הפלסטיני, והמטרה הייתה להתסיסו על ידי ביצוע כמה פיגועים שיובילו למלחמה, שתביא להפלת הממשל. זאת מתוך הבנה כי רק שלטון יהודי המבוסס על התורה יוביל לפתרון המיוחל למצב שבו נמצאת מדינת ישראל.

לקריאה נוספת:
מלב הציונות הדתית לקיצוניות של נוער הגבעות: זה הנאשם בפיגוע בדומא
תיעוד: בן אוליאל משחזר בדומא את הצתת בית משפחת דוואבשה

גלי גינת על עמירם בן אוליאל. מערכת וואלה!
"השלטון מפריע לבנות בית מקדש ומונע את הגאולה". עמירם בן אוליאל, הנאשם ברצח בדומא/מערכת וואלה!

כאמור, המטרה העיקרית של ההתארגנות הייתה הפלת השלטון והקמת שלטון יהודי המכונה "מלכות יהודה". מבחינת הפעילים, השלטון החדש יתחייב לקדם מינוי מלך, ביעור עבודה זרה באופן מיידי, הצהרת כוונות על בניית בית מקדש הכוללת לוח זמנים סביר, גירוש גויים וכפייה דתית במרחב הציבורי. לפי תפיסתם, גוי שלא יסכים לעזוב – דינו למות.

טווח הגילים של הפעילים נע בן 15 ל-24, מחציתם קטינים, והם מתגוררים בעיקר במאחזים גאולת ציון והבלדים. האחרון שבהם, הפך לבסיס יציאה עבור אותם פעילים קיצוניים לפיגועים. המצטרפים החדשים, שמגיעים למאחזים אלו, מקבלים חניכה מהוותיקים יותר וכך מצטרפים לארגון. כיום, ארבעה פעילים נמצאים במעצר מנהלי, שניים במעצר מנהלי בבתיהם, 13 במעצר בית רק בלילות. 36 כתבי אישום הוגשו במסגרת הפרשה.

אחד ממנסחי תפיסה זו הוא מאיר אטינגר, נכדו של הרב כהנא, שנמצא תחת מעצר מנהלי. בהמשך הפכה תפיסה זו לאידיאולוגיה מסוכנת שבה החזיקו עשרות פעילי גבעות שמספרם נאמד בעשרות, כ-35 מהגרעין הקשה, ועוד עשרות בודדות שתומכים בהם ופוטנציאלית עשויים חלקם להיות שותפים למעשים. בשלב הראשון, היה העיסוק המרכזי של מחזיקי התפיסה הוא עבירות רכוש נגד האוכלוסייה הפלסטינית. רק מאוחר יותר עבר לפגיעה בנפש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

פעילים אלה החלו להפיץ את הבשורה החדשה וניסו למצוא לה תומכים אך ללא הועיל. רק נערי גבעות שהיו קרובים אליהם ממילא, תמכו בהם. לפי המתואר בכתב האישום, לא מדובר בארגון היררכי מסודר אלא בהתארגנות מבוססת, שבה קבוצות משנה של פעילים, המפרשים באופן עצמאי את התפיסה ומבצעים לפיה פעולות, תוך כדי שמירה על מידור מוחלט מפעילים וקבוצות אחרות.

"אי אפשר לשנות מבלי מוכנות למסור את הנפש"

מחברי הרעיונות האידאולוגיים האלו סברו כי למדינת ישראל אין זכות קיום ולכן הם לא מחויבים לכללי המשחק. לפי משנתם, הצורך הקודם הוא להרוס את ישראל ורק לאחר מכן לבנות. "כל עוד לא נסלק אותה (את מדינת ישראל) לא נוכל באמת להתחיל לבנות שלטון יהודי", נכתב בכתביהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ידעו שמהלכיהם יביאו להתנגדות עצומה. חברי הנאשמים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפעילים נדרשו להפגין מסירות נפש מוחלטת. "הנחת העבודה היא שאי אפשר להצליח באמת לשנות מבלי שנהיה מוכנים למסור את הנפש בפועל. הולכים לפני המחנה – המהלך של המרד הוא מהלך שברור מראש שיזכה להתנגדות עצומה בדמות רדיפות וגינויים. אך בכל זאת, לדעתנו, שווה הדבר".

עיקרי התוכנית כוללים בשלב הראשון הסברה ותעמולה, המכונה "הכנה למרד". לאחר מכן יתבצעו פעולות ראשוניות לחלחול הרעיון לשטח. בשלב השלישי, תהיה הוצאה לפועל של תוכנית המרד על ידי הגברת הפעילויות. "הרגישות של הנושאים המדוברים מגיעה למצב שהיוזמה נמצאת בידינו, השלטון עסוק כל הזמן במגננה והשיח הציבורי כבר מגיע לנקודת הנחה שהמרד הוא עובדה קיימת", נכתב בכתבי הפעילים.

בית משפחת דוואבשה, כפר דומא, יולי 2015. AP
"מחויבים למסירות נפש מוחלטת". תמונתו של התינוק עלי דוואבשה בבית משפחתו שהוצת/AP

בהמשך הדרך "מדינת ישראל היא כבר ספק. הרצון והדרישה למדינה יהודית מרחיבים את המעגלים". השלב הרביעי והאחרון הוא שלב ההכרעה: "המרד, המצב בשטח, מספר האסירים היושבים בכלא והתהודה הציבורית לחיוב ולשלילה, מביאים למצב שמחייב את הממסד להכריע על אחת משלוש האופציות. האחת כניעה וויתור על השלטון, השנייה משאל עם, והשלישית דיכוי המרד שיוביל בסופו של דבר למהפכה", כך לפי אחד מסמכי "המרד".

מסמך נוסף שנתפס ביולי 2015 תחת השם "מלכות הזדון" כולל הנחיות ברורות לביצוע הפיגועים. על פי המסמך, יש להקים תאים קטנים הכוללים שלושה עד חמישה חברים שיוציאו לפועל פיגועים. ההחלטה על ביצועם תתקבל על פי הם, וכך יישמר המידור. המסמך מפרט גם הוראות טכניות לסוגי פיגועים שונים כדי להכין את המועמדים לפעול.

רה"מ בנימין נתניהו יחד עם האפיפיור ונשיא המדינה שמעון פרס. מאי 2014. דרור עינב
סוכלה התבצרות אלימה בזמן ביקור האפיפיור בישראל/דרור עינב

בתחילת 2014 נרשמו כבר כמה הצתות והשחתת של רכוש פלסטיני ונוצרי. בין השאר נחשף כי אותה קבוצה תכננה לבצע התבצרות אלימה בעת ביקור האפיפיור בישראל אך יוזמה זו שובשה על ידי צווי הגבלה. חלק מההצתות וההשחתות שבוצעו במהלך אותם חודשים לא פוענחו עד למעצרים האחרונים שבעקבותיהם חלקן פוענח והוגשו בגינם כתבי אישום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully