וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אוחנה קרא "להקל על מתן היתרים לנשיאת נשק" - ועורר סערה

2.1.2016 / 10:36

אחרי מסע ההרג של המחבל בפיגוע בתל אביב פרסם הח"כ הטרי מהליכוד פוסט בפייסבוק שבו אמר כי יקדם יוזמה שבמסגרתה "כל אזרח במילואים יוכל לשאת נשק". התגובות בקרב הגולשים היו מעורבות

צילום: מצלמות אבטחה, יותם רונן, ניב אהרונסון, אבי כהן; עריכה: טל רזניק ומתן חדד

(הפיגוע בתל אביב, אתמול)

שעות ספורות לאחר פיגוע הירי אתמול (שישי) בתל אביב, שבו נרצחו שני בני אדם ונפצעו שבעה נוספים, קרא חבר הכנסת הטרי אמיר אוחנה (הליכוד) להקל על מתן היתרים לנשיאת כלי נשק. זאת בטענה כי לו היה אדם עם נשק ליד הבר ברחוב דיזנגוף, המחבל היה נורה למוות במקום ולא נמלט מהזירה.

"החלטתי לקחת על עצמי את נושא ההקלות במתן היתרים לנשיאת כלי ירייה. אם טרם הוקמה שדולה כזו בכנסת - אקים אותה. אם הוקמה - אחיה אותה. השאיפה היא שכל אזרח נעדר עבר פלילי או רפואי רלוונטי, המבצע שירות מילואים - יוכל לשאת נשק ברישיון אם יבקש", כתב בעמוד הפייסבוק שלו, וצירף צילום של המחבל לפני הירי.

"כן, ניתן להניח שלמרבה הצער תהיינה יותר תאונות נשק (כשחוטבים עצים עפים שבבים)", הוסיף, "אך אין כל יסוד להנחה כי יותר חיים יאבדו מתאונות נשק מאשר חיים שייחסכו במדינה מוכת טרור כשלנו. יותר נושאי נשק מתורגלים ברישיון שווה יותר מחבלים מנוטרלים בזירה, שווה פחות אובדן של חיי אדם".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו בירך את ח"כ אוחנה עם כניסתו לתפקיד: "מקבל אותו בגאווה"
הומו מוצהר, בוגר שב"כ ותומך בתפילת יהודים בהר הבית: הח"כ שיחליף את שלום
דעה: אמיר אוחנה טוב ללהט"בים?

פוסט של חבר הכנסת אמיר אוחנה מהליכוד, שבו הוא קורא להקלות במתן נשק לאחר הפיגוע בתל אביב שאירע ב-1 בינואר 2016. פייסבוק, צילום מסך
"צריך לתת אפשרת לאזרחים להתגונן". אמיר אוחנה בפוסט שפרסם אתמול/צילום מסך, פייסבוק

"בטרור שמבשיל במוחו הקודח של המבצע, להבדיל מבתשתית טרור ארגונית מסודרת, קשה להאבק והתשובה לזה הראשון היא בשניים: אלף, מלחמה בהסתה, בית, מתן אפשרות ראויה לאזרחים להתגונן, ולא להישחט כצאן. הבא להרגך - השכם להרגו", סיכם.

הפוסט זכה לתגובות מעורבות. חלק מהמגיבים הזדעזעו מעצם הרעיון. "טעות גדולה", "שטות מוחלטת" הן רק חלק מהתגובות. מגיבים אחרים טענו כי מקרי הירי ההמוניים שקורים לעתים קרובות בארצות הברית מוכיחים כי אין מקום לצעדים מסוג זה. "בארצות הברית אין בעיה לשאת נשק ויש שם יותר מ-15 אלף מקרי רצח בשנה. האם אתה רוצה שישראל תהיה כמו ארצות הברית?", כתב אחד מהם. מנגד, מגיבים אחרים עודדו את הצעד. "איפה נרשמים?", "אמיר העם איתך" ו"ישר כוח, ליברליזם אמיתי בכנסת", כתבו חלק מהם.

השבעת חבר הכנסת אמיר אוחנה היום במליאה 28 דצמבר 2015. יואב דודקביץ'
ח"כ אמיר אוחנה, בעת השבעתו בכנסת, בשבוע שעבר/יואב דודקביץ'

נושא נשיאת כלי נשק בידי אזרחים עלה לאחרונה לכותרות עקב הטבח שאירע בסן ברנרדינו שבקליפורניה. בתחילת החודש שעבר ירו למוות סעיד פארוק ובת זוגו תשפין מאליק ב-14 בני אדם ב-14 בני אדם ופצעו 22 אחרים. מאוחר יותר התברר כי השניים הם תומכי ארגון "המדינה האיסלאמית". נשיא ארצות הברית ברק אובמה הפציר לאחר הפיגוע בקונגרס לפעול להגבלות על נשיאת נשק, והיום אף הודיע כי ישתמש בסמכותו ולא יחכה לבית המחוקקים. "קיבלתי יותר מדי מכתבים ממורים, הורים וילדים, ואני לא יכול לשבת ולא לעשות כלום".

שומר בסמוך למסגד בסן ברנרדינו שבקליפורניה. רויטרס
"קיבלתי יותר מדי מכתבים ממורים, הורים וילדים". שומר בסן ברנרדינו, לאחר הטבח/רויטרס

בחודש אוקטובר האחרון אישר השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, הקלות בקבלת רישיון נשק על רקע המצב הביטחוני. "בשבועות האחרונים אזרחים רבים סייעו למשטרת ישראל לנטרל מחבלים שביצעו פיגועים. אזרחים מיומנים בהפעלת נשק הם גורם מכפיל כוח במאבק נגד הטרור ולכן פעלתי למתן הקלות בתקופה זו", אמר.

בהודעה שנמסרה מלשכתו של ארדן פורטה המדיניות החדשה. בין היתר, הוסרו חסמים בירוקרטיים, בוטלו דרישות ותק מינימיליות ונקבע אילו דרגי קצונה בצה"ל יורשו לשאת נשק. לפי ההנחיות החדשות, כל קצין מדרגת סגן ומעלה או נגד מדרגת רס"ר ומעלה, המשרתים בצה"ל בשירות סדיר או במילואים או במקביל לאחד מאלה בשורות כוחות הביטחון, יוכל לשאת נשק. זאת, בניגוד למצב הנוכחי, שבו מותר רק לקצין בדרגת סרן ומעלה. כמו כן, בוטלה האבחנה בין דרגות הקצינים הזכאים המשרתים בקבע או בשירות מילואים פעיל, בהתאם לרמת קורס הקצינים, וכן בוטלה הדרישה לוותק של שנתיים בדרגה על מנת להיות זכאי לקבל רישיון לשאת נשק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברשויות שהוגדרו "יישוב ראוי", תוכל הרשות המקומית לתת הרשאה להחזקת כלי ירייה לתושבי הרשות או לנמצאים ביישוב, בכפוף להוראות החוק ולאישורים הנדרשים. במילים אחרות, במקומות שבהם תמצא הממשלה צורך, יוסרו המחסומים הבירוקרטיים לרישיון לשאת נשק והעיריות יוכלו לזרז את קבלת הרישיון.

בכך אימץ ארדן את המלצתו של ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, שפרסם הודעה רשמית ובה קרא לאזרחים בעלי רישיון לשאת את נשקם האישי. "ראש העיר מעודד נושאי נשק ברישיון לשאת אותו להגברת הביטחון, ומשמש דוגמה אישית לכך", נמסר מהעירייה.

ברקת אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS: "אנחנו רואים שבמהלך האירועים האחרונים, בירושלים ובכל המדינה, אנשים נושאי נשק ולוחמים לשעבר עם ניסיון קרבי יודעים להתערב. זה מכפיל כוח". לדבריו, "זה מאוד מאוד חשוב לביטחון ולתחושת הביטחון. אני רואה בכך יתרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully