וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשע שנאה סוכל בתל אביב: צעיר בן 18 נעצר עם סכין בהפגנת שמאל

לפי דיווח בחדשות 10, החשוד, תושב חולון, הגיע להפגנה בכוונה "לפגוע בשמאלנים ולדקור אותם". לאחר שהשליך בקבוק זכוכית לעבר המוחים, המשטרה פתחה במרדף אחריו - ותפסה אותו

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: גדי וינסטוק

(מאות צעדו בהפגנת השמאל בתל אביב: "הממשלה אחראית להסתה")

פשע שנאה נגד פעילי שמאל סוכל ב-19 בדצמבר במהלך הפגנה בתל אביב – כך דווח הערב (שני) בחדשות 10. בזמן הפגנת ארגוני שמאל, שהתקיימה תחת הכותרת "שוברים שתיקה", הגיע צעיר בן 18 מחולון למקום ההתכנסות במרכז העיר והשליך בקבוק זכוכית לעבר המפגינים על מנת לפגוע בהם. לדבריו, הגיע הצעיר כדי "לפגוע בשמאלנים ולדקור אותם", ולאחר מרדף - הוא נתפס ונחקר במשטרה.

במהלך ההפגנה, מחו מאות אנשי שמאל על ההסתה נגד הנשיא ראובן ריבלין ונגד פעילי ארגון "שוברים שתיקה". הפעילות אושרה על ידי המשטרה, ושוטרים רבים ליוו את המפגינים. לקראת סוף האירוע, הגיע הצעיר לצומת הרחובות המלך ג'ורג' והנביאים ולאחר השלכת בקבוק הזכוכית, נמלט לכיוון רחוב הנביאים, שם רדף אחריו כוח בילוש שהיה במקום. כשנתפס ונעצר, נמצאו בכליו חמישה בקבוקי זכוכית וסכין גדולה.

לקריאה נוספת:
"שוברים שתיקה" קיים הרצאה באוניברסיטה בבירה: עשרות מחו מחוץ לאולם
עינויים במרתפי השב"כ? מיצג להמחזת חקירת עצורי דומא בתל אביב
"ההסתה הפרועה לא יכולה להימשך": מפגן תמיכה בנשיא ריבלין בירושלים

כאלף פעילי שמאל מפגינים נגד ההסתה בתל אביב. 19 לדצמבר 2015. שבתי בנדט, ספק 500
החשוד סיפר שהתכוון רק לפצוע מישהו, ולא להרוג. ההפגנה ב-19 בדצמבר/ספק 500, שבתי בנדט

בחקירתו, סיפר החשוד כי לא הייתה לו כוונה לרצוח, אלא רק לפצוע מישהו. ממשטרת תל אביב נמסר כי האירוע נמצא בעדיפות עליונה בתחנה, וכי הצעיר סיפר בחקירתו כי הוא מתנדב בארגון. כמו כן, בן ה-18 פעיל מאוד ברשתות החברתיות, ובדף הפייסבוק שלו פרסם בעבר פוסטים שקראו "לשרוף שמאלנים".

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, הגיבה לפרסום חדשות 10 בנוגע למעצרו של הצעיר, ואמרה: "את הטיפול באסון שכמעט ונגרם בהפגנת 'שלום עכשיו', 'שוברים שתיקה' ומרצ אי אפשר לעצור בחקירת החשוד שנתפס עם הסכין, האחריות לשפיכת דמם של אנשי השמאל היא על שרי ממשלת הימין שמסיתים בחוסר אחריות נגד ארגוני החברה האזרחית, מפלגות השמאל והפעילים. יש לחקור את מי שעושה דה-לגיטימציה ושולח במילותיו נערים בני 18 לפגוע באזרחים שיצאו לממש את זכותם הדמוקרטית ולהפגין נגד סתימת הפיות."

כאלף פעילי שמאל מפגינים נגד ההסתה בתל אביב. 19 לדצמבר 2015. שבתי בנדט, ספק 500
כאלף פעילי שמאל מפגינים נגד ההסתה בתל אביב. 19 לדצמבר 2015/ספק 500, שבתי בנדט
כאלף פעילי שמאל מפגינים נגד ההסתה בתל אביב. 19 לדצמבר 2015. שבתי בנדט, ספק 500
כאלף פעילי שמאל מפגינים נגד ההסתה בתל אביב. 19 לדצמבר 2015/ספק 500, שבתי בנדט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully