וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע: "'טקסס הולדם' - משחק אסור"

27.12.2015 / 20:35

תושבת העיר שהורשעה באירוח משחק הקלפים בדירתה ערערה לבית המשפט לאחר שנגזרו עליה 4 חודשי מאסר על תנאי. ואולם, השופטים קבעו כי תוצאת המשחק תלויה יותר במזל מאשר בהבנה וביכולות של המשתתפים - ולכן הוא לא חוקי

פוקר טקסס הולדם. ShutterStock
"צריך גם ידע וגם מזל, אבל צריך יותר מזל"/ShutterStock

"משחק הפוקר 'טקסס הולדם' הוא משחק אסור" – כך קבע היום (ראשון) בית המשפט המחוזי בירושלים, לאחר שדחה ערעור של נאשמת שניהלה בדירתה שבעיר טורניר של משחק הקלפים הפופולרי. בית המשפט הרשיע את הנאשמת, לימור עראקי, בעבירות של החזקת מקום להימורים או הגרלה, וכן בהגרלות והימורים אסורים, לאחר שהכריע כי מדובר במשחק אסור. עונשה של עראקי עומד על ארבעה חודשי מאסר על תנאי.

מכתב האישום עולה כי עראקי אירחה משחק "טקסס הולדם" בביתה ובו השתתפו 13 שחקנים שהימרו על סכומי כסף שונים. שלושת שופטי בית המשפט המחוזי, בראשות נשיא בית המשפט אהרון פרקש, קבעו כי תוצאת המשחק תלויה יותר בגורל מאשר בהבנה או ביכולת – ובכך בעצם קבעו שהמשחק אסור. זאת, משום שלפי החוק, משחק שבו השחקן תלוי במזל בלבד מוגדר כך.

עוד בוואלה! NEWS:
האחראי על "החץ" הודח: במחשבו נמצאו מסמכים מסווגים
צבא עיראק: השגנו שליטה מלאה על מעוז מרכזי של דאעש
"אני הולך לזירה, מכיר כל ראיה": הסנגור שלא נתן לעיוורון לעצור אותו

"ספק רב אם השחקנים מחשבים חישובים מתמטיים מסובכים"

פרופ' למתמטיקה באוניברסיטת בר-אילן, עלי מרצבך, שחוקר את תורת ההסתברות, העיד לטובת עראקי ואמר בבית המשפט כי המשחק כולל לצד הבנה מתמטית, גם את הבנת התנהגותם של שחקנים אחרים, חוסן פיזי ופסיכולוגי, וכן את היכולת לדעת מתי שאר השחקים "מבלף". ואולם, לצד עדותו של פרופ' מרצבך, הסתמך בית המשפט על עדותם של שחקני פוקר מוכרים שטענו כי "צריך גם ידע וגם מזל, אבל צריך יותר מזל".

"ספק רב אם השחקנים אכן מחשבים חישובים מתמטיים הסתברותיים מסובכים, כפי שהעריך המומחה מטעם המערערת", קבעו השופטים, "החישובים הינם מסובכים, אשר דומה שרק מערכת ממוחשבת יכולה לערוך אותם ומערכת זו איננה בידי שחקני המשחק". נוסף על כך, שלושת השופטים גם דחו את הטענה כי זיהוי "בלוף" של שחקן אחר הוא חלק מהותי במשחק, שאינו קשור למזל. "מדובר ביכולת שיש לה משמעות לטווח ארוך ותכליתה למנוע משחקנים יריבים לפענח את אסטרטגיית המשחק של שחקן מסוים". אולם לדבריהם, "מחוקי 'טקסס הולדם' ברור כי במשחק בודד, בו שחקן מטעה את יריביו, הוא מסתכן בכך שאם יאלץ לגלות את קלפיו יפסיד את ההימור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully