וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא עיראק: "הושגה שליטה מלאה על מעוז דאעש ברמאדי, לוחמיו נמלטו"

דובר הצבא הכריז כי הכוחות השתלטו על מתחם ממשלתי בעיר והבריחו ממנו את לוחמי דאעש: "משמעות ההשתלטות היא שדאעש הפסיד ברמאדי". גורם אחר ציין כי החיילים נתקלו בהתנגדות קשה מצד הארגון הקיצוני שהשתמש במחבלים מתאבדים, צלפים ומוקשים

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(בשבוע שעבר: צבא עיראק פתח במבצע לשחרור רמאדי)

כוחות צבא עיראקיים השתלטו היום (ראשון) על מתחם ממשלתי בעיר רמאדי, מעוז של "המדינה האיסלאמית" (דאעש) במחוז אנבאר – כך מסר דובר הצבא העיראקי. "המתחם תחת שליטה מלאה שלנו, אין כאן נוכחות של לוחמי דאעש. משמעות ההשתלטות היא שדאעש הפסיד ברמאדי", אמר סאבח אל-נומאני, דובר הכוח המוביל את הלחימה. "הצעד הבא הוא לפנות תאים שעלולים עדיין לפעול בעיר".

המבצע להשתלטות מחדש על העיר, השוכנת על נהר הפרת ונמצאת כמאה קילומטרים ממערב לבירה בבגדאד, החל בחודש שעבר אחרי חודשים שבהם נותקו נתיבי האספקה לרמאדי. כיבוש העיר מחדש, שנפלה בידי לוחמי דאעש בחודש מאי, יהיה לניצחון משמעותי עבור הכוחות העיראקיים מאז השתלט הארגון הקיצוני על שליש מהמדינה ב-2014. "נראה כי הלוחמים נמלטו מהמתחם, לא נתקלנו באף התנגדות", טען סבאח אל-נומאני, דובר היחידות הלוחמה בטרור שמובילות את הלחימה. "אנחנו רואים הרבה גופות של אנשי דאעש, שנהרגו בתקיפות האוויריות על המתחם", ציין בפני כתב רויטרס.

לקריאה נוספת:
לקראת השחרור מידי דאעש: צבא עיראק הסתער על מרכז רמאדי
הקרב על רמאדי: "ארה"ב תסייע לצבא עיראק לסיים את העבודה"

העיר רמאדי שבעיראק לקראת כיבושה על ידי הכוחות העיראקיים מידי דאעש, 27 בדצמבר 2015. רויטרס
רמאדי מופצצת מהאוויר/רויטרס

אולם בניגוד לאמירות הניצחון המהיר של דוברי הצבא, מפקד עיראקי בכיר טען מוקדם יותר כי הקרב בין החיילים העיראקיים ללוחמי דאעש היה קשה ועיכב את התקדמות הכוחות העיראקיים. בשיחה עם סוכנות אי-פי אמר גנרל איסמעיל אל-מחלאווי, העומד בראש הכוחות העיראקיים במחוז אנבאר, כי ההתקדמות עוכבה בגלל מחבלים מתאבדים, צלפים ומוקשים.

כוחות הממשלה העיראקית פועלים בגיבוי התקיפות האוויריות של הקואליציה הבינלאומית, בהנהגת ארצות הברית. לוחמים שיעים, הנתמכים על ידי איראן, ולקחו חלק פעיל במתקפה נגד דאעש בעיראק, הורחקו מהקרב על רמאדי ביוזמת הממשלה העיראקית כדי להימנע ממתחים עדתיים.

העיר רמאדי שבעיראק לקראת כיבושה על ידי הכוחות העיראקיים מידי דאעש, 27 בדצמבר 2015. רויטרס
כוחות הצבא ממתינים לכניסה לרמאדי/רויטרס

אם המתקפה על רמאדי תצליח, תהיה זו העיר המרכזית השנייה שתילקח מידי דאעש אחרי שתיכרית נכבשה מחדש בחודש אפריל. גורמים רשמיים אמרו כי ברגע שהעיר תהיה בטוחה שוב, היא תועבר לשליטת המשטרה המקומית ולכוח שיטור סוני. אחרי רמאדי, מתכנן הצבא להתקדם לעבר העיר הצפונית מוסול, שבה מתגוררת האוכלוסייה הגדולה ביותר תחת כיבוש דאעש בעיראק ובסוריה.

עקירת הלוחמים ממוסול, שבטרם הלחימה חיו בה כשני מיליון בני אדם, תגרום להריסה יעילה של התשתית המדינתית של דאעש בעיראק ותמנע מהם מקור מימון עיקרי, המגיע בחלקו מנפט ומחלקו ממסים שהוטלו על התושבים.

קאסם סולימאני ולוחמים במחוז אנבאר לקראת כיבוש מחדש רמאדי, 27 בדצמבר 2015. ABNA24.com, אתר רשמי
קאסם סולימאני לצד חיילים במחוז אנבאר/אתר רשמי, ABNA24.com
העיר רמאדי שבעיראק לקראת כיבושה על ידי הכוחות העיראקיים מידי דאעש, 27 בדצמבר 2015. רויטרס
אחרי רמאדי, יכבשו בחזרה את מוסול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully