וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוטובוס של "שוברים שתיקה" נרגם באבנים בגדה; שלוש פעילות נפצעו קל

25.12.2015 / 14:14

פלסטינים יידו אבנים לעבר האוטובוס במהלך סיור שערך הארגון בדרום הר חברון. הפעילות נשרטו קלות וקיבלו טיפול רפואי במקום. "זו המציאות בשטחים ואנחנו פועלים לשנותה", נמסר מהארגון. אחד מתושבי האזור התעמת עם הפעילים: "סוף סוף תרגישו מה זה טרור"

צילום: חברים לשעת צרה

אוטובוס של ארגון "שוברים שתיקה" נרגם היום (שישי) באבנים במהלך סיור בדרום הר חברון. ארבע פעילות נשרטו קלות וחובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום העניקו להן טיפול רפואי ראשוני בזירה. אחד מחלונות האוטובוס התנפץ ושברי זכוכית התפזרו בין המושבים.

"לרווחת כולנו האירוע הסתיים ללא פגיעות קשות", נמסר בהודעת הארגון. "זו המציאות בשטחים ואנחנו פועלים על מנת לשנותה".

עוד כתבות בנושא:
"שוברים שתיקה" קיים הרצאה באוניברסיטה בבירה: עשרות מחו מחוץ לאולם
מפקד המחוז הצפוני לשעבר לצד "שוברים שתיקה": "הפשיזם נכנס לדלתנו"
גם עמי אילון "שובר שתיקה": "השתקת הארגון מחלישה את צה"ל"

פעילות שוברים שתיקה נפצעו קל מיידוי אבנים בקריית ארבע. 25 בדצמבר 2015. שוברים שתיקה, ספק 500
האוטובוס שנרגם באבנים/ספק 500, שוברים שתיקה

תושב קריית ארבע שהגיע לזירה מעט לאחר האירוע החל להתעמת עם הפעילים. "אני מבסוט שסוף סוף תרגישו מה אנחנו אוכלים פה מהטרור", קרא לעבר פעילי הארגון. "אתם באים לעודד את הטרור פה ואתם נותנים לו רוח גבית. סוף סוף תרגישו מה זה טרור".

אחד ממשתתפי הסיור, שאינו פעיל הארגון, הגיב לו ואמר כי "הכיבוש אשם בטרור". בתגובה, אמר המתנחל: "אחרי שעושים לכם את זה אתם מעזים לומר כיבוש? למה אתם באים לכיבוש? הנה עכשיו אתם באים לבקש עזרה מחיילי צה"ל, הם הרי פושעי מלחמה, מה אתם מבקשים מהם עזרה?"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
פעילות שוברים שתיקה נפצעו קל מיידוי אבנים בקריית ארבע. 25 בדצמבר 2015. שוברים שתיקה, ספק 500
פעילות שוברים שתיקה נפצעו קל מיידוי אבנים בקריית ארבע. 25 בדצמבר 2015/ספק 500, שוברים שתיקה

בשבועות האחרונים התעוררה סערה סביב הארגון, וגורמים רבים במערכת הפוליטית ובציבור קראו להוציאו מהחוק. זאת, בשל הרצאות שמקיים הארגון בארץ וברחבי העולם ובה מובאות עדויות של חיילים המבקרים את התנהלות צה"ל מול הפלסטינים. הביקורת הגיעה בעיקר מצד חברי כנסת המזוהים עם הימין, אך גם ח"כים מהאופוזיציה, בהם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, יצאו נגד פעילות הארגון בחו"ל.

בנוסף, חמישה חברי כנסת מהמחנה הציוני – איתן כבל, חיליק בר, יואל חסון, איילת נחמיאס ורבין ורויטל סוויד, חתמו על מכתב שכתבו אנשי מילואים נגד ארגון "שוברים שתיקה". יו"ר המפלגה יצחק הרצוג אמר בישיבת הסיעה: "אני סולד מהפעילות שלהם, אבל אני לא חושב שחברי כנסת צריכים לחתום על עצומות, במיוחד לאחר שהבהרתי את עמדתי בצורה הזו. אני מתכוון להילחם כדי שגם מי שאני סולד ממנו יוכל לדבר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסיבת עיתונאים של לפיד נגד "שוברים שתיקה", השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנגד, שני אנשי ביטחון בכירים פרסמו השבוע הודעת תמיכה ב"שוברים שתיקה". עמי אילון, לשעבר ראש השב"כ, מפקד חיל הים ושר מטעם העבודה, וניצב בדימוס אליק רון, מפקד המחוז הצפוני במהלך אירועי אוקטובר 2000, פרסמו מודעה בעיתון "הארץ" ובה התייצבו לצד הארגון. "'שוברים שתיקה' מחזקים את מוסריותנו" נכתב בהודעה. "בתנאים הקשים שנכפים על צה"ל, עליו להיאבק יום יום כדי לעודד ולשמר רמת מוסר גבוהה. 'שוברים שתיקה' שומרים על חיילי צה"ל במקום בלתי אפשרי בו הפוליטיקאים הפקירו אותם".

נוסף, בסוף השבוע פרסם אלוף (במיל') עמירם לוין, לשעבר מפקד פיקוד הצפון, הודעת תמיכה בארגון. יומיים קודם לכן התייחס יובל דיסקין, לשעבר ראש השב"כ, לקמפיין של "אם תרצו" נגד "שוברים שתיקה" וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "המתקפה על 'שוברים שתיקה' היא התחלה של קמפיין הסתה מדאיג". לדבריו, "גם אם הם מרגיזים, גם אם הם לא פעם לא מדייקים או עושים את מלאכתם לא תמיד נאמנה מבחינה מקצועית – עדיין תרומתם חשובה מאוד ועוזרת לשמור על הערנות הנדרשת בסוגיות אנושיות רגישות ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully