וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתונת השנאה: הרמטכ"ל הורה לבדוק אם חיילי צה"ל השתתפו באירוע

24.12.2015 / 20:25

איזנקוט הנחה את המשטרה הצבאית החוקרת לבדוק את מקור כלי הנשק בחתונה ואם חיילי צה"ל השתתפו באירוע, שבו תועדו החוגגים מנופפים ברובים ואוחזים בסכין שנעוצה בתמונתו של התינוק שנרצח בכפר דומא

צילום וידאו: באדיבות חדשות 10, עריכה: טל רזניק

הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט הורה אתמול (חמישי) את המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) לבדוק בשיתוף עם משטרת ישראל את מקור כלי הנשק בחתונה שבה תועדו החוגגים מנופפים ברובי ובסכינים, כשתמונתו של התינוק עלי דוואבשה שנרצח בפיגוע הצתה בכפר דומא נעוצה באחת מהן. כמו כן, במצ"ח נתבקשו לבדוק אם חיילי צה"ל השתתפו באירוע.

מוקדם יותר הודיעה משטרת מחוז ש"י על פתיחת חקירה בחשד לעבירות הסתה ועבירות נוספות בעקבות סרטון החתונה. לפי המשטרה, החקירה נפתחה כבר לפני כמה ימים בגין עבירות רבות, לאחר שנאסף חומר חקירה רב שרק חלק מזערי ממנו הוצג בסרטון, והועבר לפרקליטות לשם מתן אישור לפתיחת החקירה. האישור ניתן, והחקירה הוטלה על היחידה לפשיעה לאומנית ביחידה המרכזית של מחוז ש"י.

עוד בנושא:
שב"כ על חקירת חשודי דומא: "רצו להפיל את השלטון ולהמליך מלך"
חתונת פעילי הימין: המשטרה הודיעה כי היא חוקרת חשד להסתה
בנט: "שיטות החקירה של שב"כ ימנעו את דומא 2"

אבי הכלה מחתונת הימין הקיצוני: "זה היה ספונטאני, מה רע בנשק?". ספק 500
מתוך צילום החתונה/ספק 500

לני גולדנברג, אבי הכלה, התייחס לסרטון שפורסם לראשונה בחדשות 10, ואמר: "אני חייב להיות נגד דומא? אני לא יכול לדבר בעד זה? לא אכפת לי מדומא, אכפת לי מיהודים שנרצחים". גולדברג, מחסידיו של הרב מאיר כהנא, המתגורר בהתנחלות תפוח זה שנים רבות, לא הסכים עם הביקורת על הסרטון, כפי שנשמע בהקלטה שהגיעה לידי וואלה! NEWS.

לדברי האב, החגיגה בחתונה על הצתת בית משפחה דוואבשה הייתה ספונטנית. "לא תכננו את זה כחלק מתוכנית. יש להקה, יש חופה ויש ריקוד עם נשק. זה ספונטני. לא הייתי עושה עוד פעם, זה לא אני עשיתי את זה, זה הנוער עשה". גולדברג אמר כי הוא לא מתנצל ולא מגנה. "אני לא אחד שמגנה. לא מגנה את שלמה בן יוסף ואנשים שהרגו ערבים לפני קום המדינה כשדם יהודי היה הפקר. היום הם גיבורים של העם. דוד רזיאל, יש רחוב כזה, מה הוא עשה? הניח פצצה בשוק ערבי, הרג ערבים חפים מפשע. הוא גם לא בסדר? היום דם יהודי הפקר, זה אותו דבר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
גופת התינוק עלי דוואבשה שנרצח בפיגוע טרור יהודי בכפר דומא, יולי 2015. טוויטר, צילום מסך
דודו של עלי בן השנה וחצי לצד גופתו/צילום מסך, טוויטר

עו"ד איתמר בן גביר, שמייצג את אחד החשודים בפרשת הצתת הבית ורצח משפחת דוואבשה בכפר דומא, סיפר כי הוא נכח בחתונה. "ראיתי אותם רוקדים, חשבתי שהם אוחזים בתמונות העצירים ולא בתמונות דוואבשה, רק אחר כך הבנתי שהם אוחזים בתמונות של בני המשפחה והתביישתי", טען. "כמה ילדים טיפשים עושים מעשה מטומטם. אחר כך גם צרחתי על מי שצריך לצרוח".

לדבריו, "צריך לקחת את הדברים בפרופרוציה. אני דורש לא להכליל, זה שילד בן 15 רוקד עם תמונה, לא צריך להכליל את כל נוער הגבעות. כמשדברים על ערבים, מקפידים לדבר על מפגע בודד, ולא מכלילים, גם אם מדובר ב-20 או 30. לא מדובר בכל נוער הגבעות".

בן גביר טען כי אינו מצדיק את שאירע, אולם המשיך לטעון שאין להוציא את האירוע "מפרופורציה", כך לדבריו. "יש פה טרור, חברים שלהם נרצחים, יש קיפוח, הם מתוסכלים, צריך לשאול מה גורם להם לעשות את המעשים המטומטמים האלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully