וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצב ריטמן על סגירת התיק: "מהיום הראשון אמרתי שזו עלילת דם"

24.12.2015 / 18:35

מקד יחידה להב 433 שהיה חשוד בהטרדה מינית, אמר למקורביו לאחר הודעת היועמ"ש כי התיק נגדו ייסגר, שהוא חש הקלה רבה: "אבן נגולה מעל לבי". פרקליטי המתלוננת: "נבחן עתירה לבג"ץ נגד ההחלטה"

צילום: מור שאולי, עריכה: גדי וינסטוק

(ריטמן בחקירתו השנייה בתחילת החודש)

ניצב רוני ריטמן, מפקד יחידה להב 433 במשטרה, התייחס היום (חמישי) להחלטת היועץ המשפטי לממשלה לסגור את תיק החקירה נגדו בגין הטרדה מינית. "אבן נגולה מעל לבי, תודה לאל שהאמת יוצאת לאור", אמר ריטמן למקורביו. "מהיום הראשון אמרתי שלא היו דברים מעולם ושמדובר בעלילת דם ובסיכול ממוקד. זה היה דבר הזוי ולא היה לי ספק שהאמת תצא לאור".

מוקדם יותר היום הודיע היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין הודיע למפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך לסגור את תיק החקירה נגד ריטמן. עם זאת, חוות הדעת של וינשטיין על התנהלותו של ריטמן תועבר למפכ"ל, שיחליט אילו צעדים מנהליים ינקוט נגד הניצב בעקבות התנהלותו בפרשה.


עוד בנושא:
הקצינה שהתלוננה נגד ניצב ריטמן: "שופכים את דמי"
החומרים נגד ניצב ריטמן הועברו למשטרה; מחזקים את גרסת המתלוננת
הערכה: ניצב רוני ריטמן החשוד בהטרדה מינית סיים את דרכו במשטרה

בפעם השנייה: ניצב ריטמן החשוד בעבירות מין נחקר במחלקה לחקירות שוטרים. מור שאולי
"מהיום הראשון אמרתי שמדובר בעלילת דם". ריטמן/מור שאולי

עורכי הדין מצדה של המתלוננת הודיעו כי הם מתכוונים לפנות ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לקבל לידיהם את כל חומרי החקירה שנאספו בתיק, על מנת לבחון עתירה לבג"ץ נגד ההחלטה. במקביל, יפנו לווינשטיין כדי לבדוק האם בהחלטתו לסגור את התיק הוא לקח בחשבון כי ישנה מתלוננת נוספת שחששה, לדברי מקורבי המתלוננת, להעיד מול ריטמן במח"ש.

בתגובה לטענות נגדה אמרו מקורבי המתלוננת כי "אנו מציעים לריטמן לקרוא טוב טוב את החלטת היועץ ולשים לב שהוא נותן אמון מלא בקצינה, ושאדם שביצע מעשים שכאלה והיועץ אומר בעצמו שהיה צריך להגיע לדין משמעתי ורק בגלל קושי טכני הדבר לא נעשה, לא מגיע ולא ראוי להמשיך במשטרה".

"היא כמעט חיסלה את הקריירה שלו ואת חייו"

"הקצינה כמעט וחיסלה לא רק קריירה של בנאדם אלא חיים, זה בלתי נתפס", אמרו מכריו של ריטמן לאחר פרסום החלטת היועץ. ריטמן, שמאז חקירתו לא חזר לפקד על יחידת להב 433, ממתין עתה להחלטת אלשיך אם להחזירו לשירות משטרה ולפיקוד על היחידה. "מהתחלה היה ברור לכולם שהקצינה המתלוננת לא אמינה והתלוננה במסגרת קרבות בין ריטמן למפקד חטיבת המודיעין, תת-ניצב גיא ניר, שהביא לחקירה כולה. באיזו קלות אפשר להרוס קריירה שלמה. אם היו דברים, למה חיכתה כל כך הרבה שנים? על חיבוק שהיה או לא היה לפני חמש שנים להעמיד אדם למשפט פלילי? לאן הגענו?".

הסערה במשטרה מגיעה על רקע תחושות קשות בקרב אנשי הארגון שמרגישים רדיפה של ממש מצד המחלקה לחקירות שוטרים. לדברי כמה מהם, מלכתחילה לא היה מקום לפתוח בהליך של חקירות, שכן היה ברור כי המניע לתלונה הוא קרבות של קצינים בכירים. בסביבתו הקרובה סיפרו שריטמן אמר שהוא חש הקלה גדולה.

רב ניצב רוני אלשיך עם נכדיו בטקס מינויו למפכ"ל המשטרה, 03 דצמבר 2015. נועם מושקוביץ
יכריע אם ריטמן ישוב למשטרה. אלשיך/נועם מושקוביץ

בהודעה רשמית שהוציא היועץ המשפטי לממשלה, אמר כי האירועים אינן מתאימים להליך פלילי אלא למשמעתי. כמו כן, בשל העובדה כי לא ניתן להעמיד קצין משטרה לדין משמעתי שלוש שנים לאחר שקרו האירועים בשילוב עם קשיים ראייתיים, לא ניתן להעמיד את ריטמן לדין. וינשטיין העביר את חומר הראיות לעיון המפכ"ל שצפוי להערוך לריטמן שימוע בטרם יקבל החלטה סופית על עתידו במשטרה.

סנגוריו של ריטמן, עורכי הדין אופיר סטרשנוב, ירון לונדון ואייל כהן, בירכו על החלטת היועץ. "ריטמן טען מן הרגע הראשון את כל המיוחס לו וטען שהחשדות אינם מאופיו ואינם ממנהגו, אלא שמדובר בקנוניה שנרקמה נגדו. ההחלטה היא הוכחה כי האמת סופה לצוף לפני השטח. ניצב ריטמן מצפה לשוב לתפקידו בהקדם ואנו משוכנעים שאין מקום לנקיטת הליך פיקודי כלשהו כנגדו, שכן מדובר בקטעי עדויות המשולבות ברכילות ודימיון. המניע של המעלילים היה ניסיון למלט את עצמם מאימת הדין".

היועץ המשפטי יהודה וינשטיין, השבעת שרת המשפטים איילת שקד, מאי 2015. נועם מושקוביץ
קשיים ראייתיים בתיק. וינשטיין/נועם מושקוביץ

ההחלטה התקבלה לאחר שבחינת חומרי החקירה העלתה כי לצד העובדה שחלף זמן רב מאז האירועים, אין די ראיות להעמיד את ריטמן לדין. עדיין לא ברור אם ריטמן יוכל לשוב לפקד על יחידת להב 433 או למשטרה בכלל. ההחלטה הסופית בעניין תתקבל על ידי רנ"צ אלשיך.

ממשרד המשפטים נמסר כי "לאחר בחינת חומר הראיות שנאסף בחקירה, הגיע היועץ המשפטי לממשלה לכלל מסקנה, בהתאם להמלצת פרקליט המדינה, כי נסיבות המקרה בכללותן, כפי שהן עולות מהראיות, אינן מתאימות לניהול הליך פלילי". עוד נמסר כי "מסקנה זו מבוססת בעיקרה על טיבם של המעשים שנעשו לכאורה על ידי ניצב ריטמן, כפי שהם נלמדים מבחינת מכלול חומר הראיות שנאסף, ועל הזמן שחלף מאז מועד התרחשותם הנטען, לפני כחמש שנים. חלוף הזמן אף גרם לכך שחלק מההטרדות המילוליות שנטען לקיומן התיישנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully