וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התייחסות ראשונה מדמשק להחלטת האו"ם: נצטרף לשיחות השלום

יועצת בכירה המקורבת לנשיא אסד אמרה בריאיון לרשת "אל-מיאדין" כי "הממשלה תמיד שיתפה פעולה, והיא הראשונה לשתף פעולה עם כל יוזמה בינלאומית". עם זאת, היא הביעה התנגדות חריפה לוועידת ארגוני האופוזיציה בריאד: "איבדה כל תוקף"

עריכה: מתן חדד

יועצת מדינית בכירה המקורבת לנשיא סוריה בשאר אסד אמרה אתמול (רביעי) כי הממשלה בדמשק מוכנה להצטרף לשיחות השלום בנוגע לפתרון המשבר בסוריה. בריאיון לרשת הלבנונית "אל-מיאדין", הכריזה בותיינה שעבאן לראשונה כי ממשלתה מקבלת את החלטות האו"ם שהתקבלו בשבוע האחרון, ובמסגרתן אומצה מפת דרכים בינלאומית לתהליך השלום בסוריה.

כשנשאלה בנוגע למשלחת ממשלתית לשיחות השלום שצפויות להתכנס בחודש הבא בניו יורק, הבהיר שעבאן: "אין לנו בעיה, נרכיב משלחת. הממשלה תמיד שיתפה פעולה, והיא הראשונה לשתף פעולה עם כל התפתחות או יוזמה בינלאומית בהקשר זה". שעבאן יצאה בדבריה נגד הוועידה שכונסה מוקדם יותר החודש בריאד, בירת ערב הסעודית, בהשתתפות 34 ארגוני אופוזיציה וטענה כי היא "איבדה כל תוקף".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו שוחח עם פוטין: "נמשיך לתאם מהלכים בסוריה"
רוסיה מגיבה: הדוח על פשעי מלחמה בסוריה "מוטה ומפוברק"
בתום השיחות: האו"ם אימץ לראשונה החלטה לקידום תהליך השלום בסוריה

נציגי האופוזיציה הסורית בוועידה בריאד, 10 בדצמבר 2015. ריאד, צילום מסך
"שייכים לארגוני מודיעין". ועידת ארגוני האופוזיציה בערב הסעודית/צילום מסך, ריאד

"הגורמים שהיו שם התכנסו תחת הכותרת 'משלחות אופוזיציה'", הסבירה. "לא חשוב מי היה נוכח, אבל אני נזהרת בשימוש במילה 'אופוזיציה', כאשר ישנם כל מיני גורמים השייכים לארגוני מודיעין שונים במדינות שונות. כלומר, אין זה הגיוני לכנותם 'אופוזיציה'. הם לא מקבילים לאף קבוצת אופוזיציה אחרת בעולם".

"לא היה זה קל למערב לסגת מעמדתו", הוסיפה שעבאן, בהתייחסות לוויתור, לטענתה, על הדרישה להדחת אסד במסגרת תהליך השינוי הפוליטי במדינה. "זו הפעם הראשונה שהמערב הפסיד את מילתו בנוגע לסוריה. האסטרטגיה הרוסית בהשגת ההבנות מוצלחת וחכמה יותר, והיא תישא פרי". לדבריה, "למעורבות הרוסית הייתה חשיבות גדולה במשבר הסורי".

יום לאחר אישור ההחלטה האחרונה במועצת הביטחון של האו"ם, טען שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב כי ניתן להגיע להסכמה על ממשלת אחדות בסוריה בתוך חצי שנה. מקבילו האמריקני ג'ון קרי אמר כי ההחלטה על סוג ממשלת האחדות הזמנית בסוריה חייבת להתקבל בתוך חודש או חודשיים.

(עדכון ראשון: 22:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully