וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי עסקים בתוואי הרכבת בת"א על סיוע העירייה: "כוסות רוח למת"

22.12.2015 / 18:29

בעלי עסקים שנמצאים בתוואי העבודות של הרכבת הקלה יקבלו חמישה מיליון שקלים מקרן סיוע שהקימה העירייה. אולם לטענתם, הסכום שיחולק בין 200 העסקים זעום ביותר ולא יכסה את הפסדיהם. "מדובר פה בשש שנים של עבודות, לא בשנה", אמר אחד מבעלי "מפגש הסטייק"

צילום: דוד קורן עריכה: מתן חדד

עיריית תל אביב-יפו הודיעה היום (שלישי) תקצה חמישה מיליון שקלים לסיוע כספי לעסקים המצויים בתוואי עבודות הרכבת הקלה. אולם בעלי העסקים בעיר סבורים כי מדובר בסכום זעום והם קטני אמונה באשר להגעת הסיוע אליהם. "מנסים לתפוס עלינו כותרות, מדובר בכוסות רוח למת", אמרו בעיר.

הבוקר פנה במכתב ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי אל ראש הממשלה בנימין נתניהו, המשמש גם כשר הפנים והכלכלה, ולשר התחבורה ישראל כץ בבקשה לקדם סיוע כספי לבעלי העסקים המצויים בתוואי הרכבת הקלה. בשלב הראשון, תקצה העירייה חמישה מיליון שקלים להקמת קרן שתפעל בפיקוח ציבורי ובהתאם לקריטריונים המבוססים על הנזקים והתוצאות העסקיות הקשורים לעבודות הרכבת הקלה.

זו למעשה הפעם הראשונה שבה גורם ממשלתי או עירוני מכריז על סיוע כספי לעסקים שמצויים בתוואי הרכבת הקלה, ושדיווחו על קשיים כלכליים בעקבות הפרויקט. הקמת הקו האדום של הרכבת הקלה הוא פרויקט לאומי, המבוצע על ידי החברה הממשלתית נת"ע (נתיבי תחבורה עיוניים) ומקיף כמה רשויות מקומיות, אולם מרבית העבודות מתבצעות בתחום העיר תל אביב-יפו.

לקריאה נוספת:
ברקע עבודות הרכבת הקלה: חשש שחולדות פיתחו חסינות לחומרי הדברה
"ייקח יותר משש שנים": המשטרה הפסיקה העבודות בתחנת הרכבת הקלה

עבודות הרכבת הקלה בתל אביב הופסקו, רחוב אלנבי, 22 בנובמבר 2015. יותם רונן
עבודות הרכבת הקלה בתל אביב/יותם רונן

לאחרונה ערך ראש העירייה חולדאי מפגש עם נציגות בעלי העסקים הפועלים בתוואי העבודות. מהעירייה נמסר כי שיחה זו ואחרות הובילו לקידום הקמתה של קרן סיוע. "אני מודע היטב לקשיים עמם מתמודדים בעלי העסקים כתוצאה מעבודות הקמת הרכבת הקלה", אמר היום חולדאי. "על אף שמדובר בפרויקט ממשלתי-לאומי, אנחנו כעירייה לא מתעלמים ממצוקות העסקים כתוצאה מהעבודות אשר יימשכו עוד זמן רב, ועושים מאמצים רבים כדי לסייע להם לצלוח את התקופה הזו".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"מה זה חמישה מיליון שקלים? פלסטר לחולי סרטן"

אולם בעלי העסקים באזור העבודות מתקשים להאמין להצהרותיו של ראש העירייה. עמית פישרמן, מבעלי מסעדת מפגש הסטייק, שנמצאת על רחוב מנחם בגין בתוואי העבודות של תחנת קרליבך, אמר היום כי הוא לא מאמין שזה קורה. "עד שלא נקבל את הסיוע - הכול מבחינתנו דיבורים. נפגשנו עם ראש העיר לפני חודש, האווירה בפגישה הייתה קשה, הוא בכלל לא הראה נכונות לעזור לנו", תיאר פישרמן את המפגש עם חולדאי.

הכנות לקראת הריסת גשר מעריב בתל אביב  14 באוגוסט 2015. ראובן קסטרו
"לא מוכנים לעשות לנו הנחה בארנונה". דרך מנחם בגין/ראובן קסטרו

"הוא אפילו אמר שזה מגיע לי באופן אישי שזה שהעבודות הרסו לנו את הפרנסה, הרגשנו שצוחקים עלינו בפנים, אם לא מוכנים לעשות לנו הנחה בארנונה אז אני בספק אם עיריית תל אביב אכן תקצה את הסכומים האלו, מה זה חמישה מיליון שקלים בכלל לכל העסקים בתוואי? מדובר פה בשש שנים של עבודות לא בשנה. מאז שהחלו העבודות הרבה עסקים סגרו את הבאסטה והלכו הביתה".

מנשה, הבעלים של מסעדת אוליב, דווקא מאמין לכוונותיו של חולדאי אך גם הוא התרעם לנוכח הסכום שלטענתו זעום. "נפגשנו איתו לפני שלושה שבועות, הוא הבטיח לעזור לנו ולהקים קרן, אני מאמין שהוא כן רוצה לעזור אבל מה זה חמישה מיליון שקלים? זה כוסות רוח למת, זה כלום, זה פלסטר לחולי סרטן, הוא עשה רושם שהוא רוצה לעזור אף שהוא לא מתכוון להתגמש בנושא של הארנונה וזה לא על הפרק. הוא רוצה לראות דוחות וירידה בהכנסות. זה מאוד נחמד אבל זה סתם לתפוס עלינו כותרות". מנשה סבור כי חלוקת חמישה מיליון שקלים ל-200 העסקים שבקו הראשון פירושה 25 אלף שקלים לכל עסק. "זה ממש בדיחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully