וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בחמאס: אל-ערורי לא נמצא בטורקיה כבר כמה חודשים

גורם בכיר מסר לעיתון "אל-קודס אל-ערבי" כי חבר הלשכה המדינית של חמאס שפעל מטורקיה, ושמו עלה במסגרת המגעים לחידוש היחסים עם ישראל, יצא ממנה בעקבות "לחץ חסר תקדים" על אנקרה מצד ישראל וארצות הברית. "חמאס נמנע מריכוז ההנהגה במקום אחד"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(תיעוד: ארדואן בישראל, 2005)

חבר הלשכה המדינית של חמאס סלאח אל-ערורי יצא מטורקיה כבר לפני כמה חודשים, בעקבות "לחץ חסר תקדים" מצד ישראל וארצות הברית – כך מסר היום (שני) גורם בכיר בחמאס לעיתון "אל-קודס אל-ערבי", היוצא לאור בלונדון. לדברי הגורם, אל-ערורי, שעל פי הדיווחים הגלייתו מטורקיה הייתה אחד מהתנאים המרכזיים במשא ומתן בין טורקיה לישראל במסגרת המגעים לחידוש היחסים הדיפלומטיים, עבר בחודשים האחרונים בין מדינות שונות, ולא התבסס במקום אחד.

הגורם הוסיף כי הטענות לפיהן "השייח עזב את טורקיה לפני כמה חודשים, על מנת להפיג את הלחץ שהופעל על טורקיה, בטענה שהוא מוביל פעילות טרור משטח המדינה", הן "טענות שווא". לדבריו, "התנועה אימצה מדיניות חדשה, שבמסגרתה נמנעים מריכוז ההנהגה במקום אחד, והמנהיגים עוברים בין מדינות שונות". אל-ערורי שוהה בעיקר בדוחא, בירת קטאר, ובביירות, בירת לבנון.

עוד בוואלה! NEWS:
על רקע ההתקרבות בין ישראל לטורקיה: ארדואן נפגש עם חאלד משעל
דיווח בטורקיה: ישראל תקל את המצור על רצועת עזה
גורם באנקרה: חלה התקדמות בשיחות עם ישראל; היחסים יחודשו בקרוב

פגישת חאלד משעל ואחמט דאווטאולו, אנקרה, 20 בדצמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
"חמאס מבין כי העמדה הטורקית נשלטת בידי הקהילה הבינלאומית". פגישת דאווטאולו ומשעל, אתמול/צילום מסך, טוויטר

הגורם טען כי אין כל החלטה רשמית בטורקיה הקוראת לאל-ערורי לצמצם את פעילותו במדינה או למנוע ממנו להיכנס אליה. "חמאס מבין כי העמדה הטורקית נשלטת בידי הקהילה הבינלאומית, והארגון לא יוכל להשפיע על המדינה", הוסיף. עם זאת, אמר כי הפרשה עשויה לרמוז על "הסכם טורקי-ישראלי, שיהיה חיובי אם במסגרתו יוסר או יוקל המצור על רצועת עזה, ותתאפשר הכנסת סיוע הומניטרי".

אתמול דווח בכלי התקשורת הערביים כי ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל נפגש עם ראש הממשלה של טורקיה אחמט דאווטאולו על מנת לדון בסוגיית אל-ערורי, יום לאחר פגישתו עם הנשיא רג'פ טייפ ארדואן בארמון הנשיאות שבאיסטנבול. לפי מקור בלשכת הנשיא, השניים שוחחו על ההתפתחויות המדיניות האחרונות באזור. מדובר בפגישה הראשונה בין השניים מאז דווח על גיבוש הסכם פיוס בין טורקיה לישראל, שיכלול את גירושו של אל-ערורי.

חבר הלשכה המדינית של חמאס, מחמוד א-זהאר, מסר בתגובה לדיווח על הגליית אל-ערורי כי בכל הנוגע לפיוס בין טורקיה לישראל "חמאס ממתין לקבל את עמדתה הרשמית של טורקיה". טורקיה טרם הציגה את עמדתה הרשמית בעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully