וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסבר של פיקוד העורף לרעידת אדמה: "ברצות השם ובציוויו"

20.12.2015 / 12:25

בבתי ספר חרדיים מחולקת חוברת הסברה של החטיבה הכתומה, שבה מופיע ההסבר כי תופעת הטבע ההרסנית מתרחשת רק בהתאם לרצון האל: "אם הקדוש ברוך הוא לא יגזור – היא לא תתרחש". דובר צה"ל: "זו השנה השלישית שהתכנית מופיעה במתכונת זו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההסבר לרעידת אדמה בחוברת לתלמידים חרדים/מערכת וואלה!, צילום מסך

חוברת הסברה שמחלק פיקוד העורף בבתי ספר חרדיים מצליחה לעורר בימים האחרונים סערה ברשתות החברתיות. בחוברת נכתב כי רעידות אדמה מתרחשות רק "ברצות השם ובציוויו" והיא עוררה עליה טענות לכפייה דתית מצד גולשים רבים.

החוברת שהיא חלק מתכנית חינוך לחירום הנלמדת בבתי הספר מכיתה ב' ועד י"א. כך נכתב בה על ההסבר איך נוצרת רעידת אדמה: "חשוב שנדע כי ההסבר הנ"ל הינו הסבר על מדעי לרעידות אדמה. אך אנו מאמינים ויודעים כי כל תופעת טבע מתרחשת אך ורק ברצות השם ובציוויו. וגם אם הנתונים מראים על הסתברות גבוהה לרעידת אדמה, אם הקדוש ברוך הוא לא יגזור - היא לא תתרחש".

גולשים רבים הגיבו על דברי ההסבר. "יעשה טוב ויגנוז את החוברות הללו ויחזירן מתוקנות", כתב אחד מהם. אחרים הסבירו כי אין להפריד בין הדברים לקהל הקוראים: "מה לעשות, כדי לפנות אליהם ולקבל את תשומת לבם, צריך לפנות אליהם בשפה שלהם".

לקריאה נוספת:
יוזמה חדשה: נשות רבנים יטפלו במקרי תקיפה מינית ואלימות במשפחה
אב לעריק חרדי שנעצר בטרם חתונתו: "אם לא היינו אתיופים היו הפגנות"
כשבנות האולפנה רקדו: צפו בתיעוד שמעורר סערה אצל החרדים באלעד

נפת פיקוד העורף חוגגת את ציון יום השנה להקמתה. עומר מירון
"התאמות למגזר החרדי". פיקוד העורף/עומר מירון

לאחרונה העמיק פיקוד העורף את הפעילות עם המגזר החרדי. בין היתר, הופקו סרטוני וידאו ייעודים למגזר ואף הוצאו לאור חוברות הסברה מותאמות.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "פיקוד העורף ביצע התאמה של חוברות לימוד לחירום לבתי ספר במגזר החרדי, וזאת השנה השלישית שבה התכנית נלמדת במתכונת זו. היערכות בשגרה תביא למוכנות בחירום". גורם צבאי ציין כי ההתאמות בוצעו בשיתוף עם צוות עבודה פדגוגי-חרדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully