וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קניה: טיסת "אייר פראנס" נחתה נחיתת חירום בשל חשש מפצצה

20.12.2015 / 15:40

המטוס, ועליו מאות איש, היה בדרכו ממאוריציוס לפריז, אך נחת במומבסה לאחר שנמצא בשירותים חפץ חשוד. הרשויות בנמל אמרו בתחילה כי מדובר במטען, אך חזרו בהן לאחר מכן

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

טיסה של חברת "אייר פראנס" שהייתה בדרכה מהאי מאוריצוס לפריז נחתה הבוקר (ראשון) נחיתת חירום בקניה לאחר שחפץ חשוד אותר בשירותים של המטוס מדגם בואינג 777. המטוס נחת בעיר מומבסה שבקניה. גורמי ביטחון שבחנו אותו אישרו תחילה כי מדובר במטען חבלה, אולם חזרו בהם לאחר מכן. גורמים צרפתיים מסרו לכלי תקשורת בצרפת כי זהו מטען דמה.

בדף הפייסבוק של רשות שדות התעופה של קניה נכתב מוקדם יותר כי "כוחות הביטחון של קניה סיכלו ניסיון פיגוע בטיסת 'אייר פראנס'. מומחי חבלה חשפו פצצה בשדה התעופה הבינלאומי במומבסה. המטען נלקח למקום בטוח מחוץ לנמל. טיסת 463 מפורט לואיס, מאוריציוס בדרכו לפריז. כוחות הביטחון מתמקדים בשני נוסעים שנראו חשודים. צוותי האבטחה בשדה התעופה אבטחו את המקום ואת כל המתקנים החשובים הסמוכים". בהמשך שינוי הרשויות את הצהרתן וטענו כי מדובר רק ב"חפץ חשוד".

מפכ"ל המשטרה ג'וזף בוינט כתב בחשבון הטוויטר שלו עם נחיתת החירום כי על המטוס, שעליו היו 459 נוסעים ו-14 ואנשי צוות, פונה בבטחה לאחר נחיתתו. "מומחי חבלה מהצי ומהמנהל לחקירות פליליות אספו את החפץ החשוד ובודקים אם הוא הכיל חומר נפץ", כתב.

חברת "אייר פראנס" מסרה בצהרה כי כאמצעי זהרות, פונו כל נוסעי המטוס דרך יציאות החירום של המטוס. החברה הוסיפה כי היא שולחת מטוס נוסף למומבסה, שיחזיר את מאות האנשים לבירת צרפת.

בתגובה רשמית מסרה החברה כי לא נמצא כל מטען נפץ על המטוס. "גילוי החפץ החשוד בידי אנשי הצוות הוביל לנחיתה מידית במומבסה, קניה. כאמצעי בטיחות, כל הנוסעים פונו. במהלך הלילה, הופעל מרכז החירום של החברה, שפעל בקשר עם הרשויות בקניה, במאוריציוס ובצרפת בזמן אמת".

(עדכון ראשון: 12:03)

עוד ידיעות מהעולם
קלינטון הותקפה על מדיניות החוץ שלה - בעימות שלא עניין איש
בצל דרישת קטלוניה לעצמאות: אזרחי ספרד יבחרו פרלמנט חדש

מטוס של חברת "אייר פראנס" שנאלץ לנחות נחיתת חירום במומבסה, קניה, מחשש לפצצה, 20 בדצמבר 2015. AP
הנוסעים פונו בשלום. המטוס שנחת במומבסה, הבוקר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully