וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד: "'שוברים שתיקה' מסית נגד המדינה ומשחיר את פניה"

17.12.2015 / 15:20

שרת המשפטים תקפה בריאיון לוואלה! NEWS את הארגון ואמרה כי הוא פועל בצורה "בזויה", אך סירבה להתייחס לקמפיין "אם תרצו". על ההתקפות נגד ריבלין: "מתנגדת להסתה, לא הייתי משתתפת בכנס עם 'שוברים שתיקה'". על פרישת ינון מגל: "התנהגותו מכובדת, אני מחבבת אותו"

צילום: שוברים שתיקה

(סרטון התגובה של "שוברים שתיקה" לקמפיין "אם תרצו": ממומנים בידי אנטישמים)

שרת המשפטים איילת שקד התייחסה הבוקר (חמישי) בהרחבה לפרשת ארגון "שוברים שתיקה", שמפרסם עדויות של לוחמים בצה"ל ששירתו בשטחי יהודה ושומרון, ותקפה את הארגון בחריפות. "הוא מסית נגד מדינת ישראל, לא רק בארץ, אלא גם בעולם, על בסיס שקרים, חצאי אמיתות ועיוות של המציאות", סיפרה שקד בריאיון לוואלה! NEWS.

לדבריה, אנשי שוברים שתיקה פועלים מתוך אינטרס זדוני ולא למען המדינה. "הם מציגים לארגונים בינלאומיים ובאוניברסיטאות בעולם תמונה מעוותת, כאילו היא המציאות, ועושים נזק מאוד גדול. כך, למשל, הם מספרים בסיורים בחברון שחיילי צה"ל יורים במכונות ירייה על פלסטינים. אם יש חס וחלילה עדויות לפשעי מלחמה, שיעבירו אותם למצ"ח והצבא יחקור, אבל הם לא עושים את זה, לא באמת אכפת להם, כי כל המטרה שלהם זה להשחיר את מדינת ישראל ולא לתקן. הם לא מביאים את החומר לצבא כי הן יודעים שברוב הדברים אין ממש".

לקריאה נוספת:
סרטון התגובה של "שוברים שתיקה": "אם תרצו" ממומנת בידי אנטישמים
ראש השב"כ לשעבר: "תרומתם של 'שוברים שתיקה' חשובה מאוד"
אחרי הסרטון המסית נגד פעילי שמאל - תלונה במשטרה נגד "אם תרצו"

אירוע של הבית היהודי הצגת הרשימה בכפר המכביה, ינואר 2015. ראובן קסטרו
"לא רוצה להתייחס לקמפיין של 'אם תרצו'". שקד/ראובן קסטרו

"אם תרצו" מנהלים קמפיין אגרסיבי נגד שוברים שתיקה ועמותות אחרות. את לא חושבת שזה חוצה את הגבול?

אני לא רוצה להתייחס לגופו של קמפיין כזה או אחר, אבל ברור שהארגון הזה עושה עבודה בזויה ושקרית נגד המדינה. אנחנו כמדינה צריכים להחליט איפה אנחנו נמצאים על הסקאלה של חופש הביטוי, והיום אנחנו קרובים יותר למצב כמו בארצות הברית, של חופש ביטוי מוחלט. כמובן שכשיש הסתה צריך לפסול את זה, אבל כשהדברים נעשים בגבולות השיח והם לגיטימיים צריך לאפשר. זו סוגיה שאנחנו דנים בה בכובד ראש. כל שרי המשפטים עמם נפגשתי העלו את הנושא של הסתה ברשת, ואנחנו כבר בעיצומה של עבודת ועדה שהוקמה בנושא. אני לא רוצה להתייחס לקמפיין ספציפי אבל כל מה שהוא לא הסתה לאלימות או לטרור, מצוי בתוך גבולות חופש הביטוי.

נשיא המדינה רובי ריבלין השתתף בכנס "הארץ", שבה נטלו חלק גם נציגי שוברים שתיקה. את חושב שהוא טעה בהופעה המשותפת הזו?

אני לא הייתי משתתפת איתם בכנס. הנשיא יכול להחליט לגבי עצמו ואני פניתי אליו והערתי את תשומת לבו להשתתפות של שוברים שתיקה בכנס. זה לא סתם עוד ארגון זכויות אדם או ארגון שמאל, אלא מי שכל מטרתו זה לעשות תעמולה שקרית ומעוותת נגד המדינה. אני לא מסכימה עם תנועת "שלום עכשיו", למשל, אבל רוב הפעילות שלה מבוססת על עובדות והמהות שלה זה לקדם אג'נדה שתומכיה מאמינים בה. אבל שוברים שתיקה, בעזרת שקרים מוחלטים, פועלים נגד המדינה ועם שקרים ועלילות דם נותנים דלק לארגוני BDS.

על רקע התקיפות נגדו, ריבלין קרא: "בואו נקשיב ולא נחליף מהלומות".
"הערתי לתשומת לבו על השתתפות שוברים שתיקה בכנס". הנשיא ריבלין

ההסתה הפרועה ברשת נגד הנשיא ריבלין לא מטרידה אותך?

אני נגד הסתה שהיא נגד כל אדם, ובוודאי נגד נשיא המדינה. מי שמדבר בצורה פוגענית נגד הנשיא, זה דבר שראוי לגינוי.

בסוף ינואר אמור כבר להיכנס לתפקידו יועץ משפטי לממשלה חדש במקום יהודה וינשטיין. עד היום, פחות מ-45 ימים לפני מועד החילוף, עדיין לא הועברו אליך שמות המועמדים הסופיים. בהתחשב בכך שצריך לעבור חפיפה מסודרת, איך יעמדו בלוח הזמנים?

ועדת האיתור תתכנס בימים הקרובים. אני מעריכה שבשבוע הבא היא תבחר שלושה מועמדים, ואחד מהם יועלה להצבעה בממשלה. אל תדאג לעניין החפיפה, המועמד שייבחר ידאג לשבת עם וינשטיין.

השבעתה של איילת שקד לשרת המשפטים, בתמונה עם פרקליט המדינה שי שניצן והיועץ המשפטי יהודה וינשטיין, מאי 2015. נועם מושקוביץ
"המועמד יעבור חפיפה עם וינשטיין". שקד והיועץ המשפטי בהשבעתה לתפקיד/נועם מושקוביץ

השוטר שירה במחבלות ב"פיגוע המספריים" בשוק מחנה יהודה בירושלים נחקר תחת אזהרה במח"ש. את מצטרפת לביקורת שהושמעה נגד החקירה?

אני לא רוצה להתייחס להליך חקירה שמתנהל, אבל בסך הכול השוטרים קיבלו גיבוי מאוד גדול מהמערכת. אני לא ראיתי ואני לא הייתי רוצה להראות אף שוטר שעומד לדין על שפעל בעת מילוי תפקידו. השוטרים הם שמגנים בגופם ובתושייתם על האזרחים.

איך את מרגישה כחילונית היחידה שנותרה בבית היהודי?

אני מסתדרת מצוין בהתחשב בכך שבהיותי החילונית היחידה נבחרתי בפריימריז של המפלגה למקום הראשון. אני מקווה שיבואו עוד חילונים.

את חושבת שינון מגל נהג נכון כשהתפטר בעקבות הפרשה שנחשפה?

ינון התנהג בצורה מאוד מכובדת. אני כמובן באופן אישי מעריכה ומחבבת אותו ומאחלת לו הצלחה רבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully