וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ההסתדרות הרפואית: "שיקול דעת רפואי גובר על שיקולים אחרים"

דב גיל-הר

16.12.2015 / 22:40

בריאיון לאולפן וואלה! NEWS התייחס ד"ר ליאוניד אידלמן לקביעת הארגון להעניק טיפול לפצוע הקשה ביותר בזירת פיגוע – גם אם מדובר במחבל. בתגובה לדרישת ליברמן: "איש לא יתפטר, כך יש לפעול"

צילום: דוד קורן, עריכה: ניר חן

יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, התייחס היום (רביעי) בריאיון לאולפן וואלה! NEWS לקביעתה של לשכת האתיקה של ההסתדרות לפיה באירוע הכולל כמה נפגעים, יש לטפל קודם בפצוע הקשה ביותר בזירה – גם אם מדובר במחבל. בין היתר, הגיב אידלמן להתנגדותו של יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שקרא לאנשי הארגון "להתפטר לאור ההחלטה המבישה שקיבלו".

עמדת ההסתדרות הרפואית גובשה לאחר דיון ארוך בלשכת האתיקה, שנערך בעקבות פניות חוזרות ונשנות של ארגון "רופאים לזכויות אדם", שביקש את עמדת ההסתדרות בעקבות גל הטרור בחודשים האחרונים. "אף אחד בהסתדרות הרפואית לא הולך להתפטר. אנחנו לא בזירה הפוליטית, אנחנו בזירה הרפואית", הסביר ד"ר אידלמן. "בזירה הרפואית שיקול דעת רפואי גובר על כל השיקולים האחרים. אסור להתבלבל".

לטענת ד"ר אידלמן, הרופאים בארץ תמיד פעלו באופן שנקבע באופן רשמי – כך שדבר אינו חדש פרט לשינוי פיסקה בקוד האתי של ההסתדרות הרפואית. "ברגע שהלשכה לאתיקה קיבלה פניות ובאמת שמה לב שהפיסקה הזאת יכולה להתפרש אחרת, ובעצם לסתור את הערכים הרפואיים ולסתור את הפעילות הרפואית בשטח, אז הלשכה לאתיקה קיבלה החלטה", אמר. "אנחנו לא צריכים לצאת לתקשורת, אנחנו לא צריכים לפרסם. אנחנו פועלים יום-יום".

עוד בוואלה! NEWS:
כתובת בעברית מלפני 1,500 שנים נחשפה בחוף המזרחי של הכינרת
תומכי דאעש נאשמים בתכנון פיגוע נגד שגרירות ישראל בברלין
נשק, סכינים ונפצים: "מחסן האינתיפאדה" נחשף

אמבולנס בכניסה למיון בי"ח שערי צדק, ירושלים. 14 בדצמבר 2015. יואב דודקביץ'
פינוי פצועים מהפיגוע בגשר המיתרים בירושלים, השבוע/יואב דודקביץ'

"בזירת האירוע תמיד אי הוודאות חוגגת, לא יודעים מי נפגע, מי פוגע", הסביר יו"ר ההסתדרות הרפואית. "דוגמה טובה היא לאירוע שהתרחש בקניון בתחנה המרכזית בבאר שבע. התקבלו מספר רב של נפגעים לבית החולים והרופאים טיפלו בכולם באופן מידי על אף שהיה בלבול. היה מישהו שחום עור שלא ידעו אם הוא מפגע או נפגע. רופאים טיפלו בכולם באופן מידי, וזה נכון - זה בדיוק מה שצריך לעשות על פי האתיקה הרפואית".

לדבריו, אם רופאים המגיעים לזירת אירוע רב נפגעים לא יטפלו קודם בפצוע הקשה ביותר, עלולים להיווצר מקרים שבהם דווקא קורבנות שזקוקים לטיפול הדחוף ביותר – לא יקבלו אותו. לרוב, יקרה הדבר מסיבות לא ענייניות, שכן אין לדעת מיהו התוקף ומיהו הקורבן ברגעים הראשונים. "היום זה מישהו שבלבלו ולא טיפלו בו, מחר זה יהיה מישהו שהחליטו מסיבות זרות שמשיקולים פוליטיים לא לטפל בו. אסור לנו להיות שם, אנחנו נמצאים רק בזירה הרפואית, ובזירה הרפואית השיקול הרפואי גובר על כל שיקול אחר", הדגיש ד"ר אידלמן. "מישהו שהוא מפגע, שמגיע לו משפט, אנחנו לא שופטים - אלא מטפלים באופן רפואי. זה תמיד משתלם, משתלם לכולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully