וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטר שחיסל המחבלת בפיגוע במחנה יהודה נחקר בחשד לירי לא מוצדק

השוטר שתועד יורה בהדיל עוואד בת ה-16 גם לאחר ששכבה על המדרכה בסרטון שנחשף בוואלה! NEWS, נחקר במח"ש בהוראת וינשטיין. בחקירתו טען כי ירה במחבלת, שהייתה חמושה במספריים, כי סבר שהסכנה טרם חלפה. הוא שוחרר ללא תנאים מגבילים

צילום: צילומי אבטחה, חטיבת דובר המשטרה, TPS, דוברות מד"א, רוני כנפו; עריכה: טל רזניק

המחלקה לחקירות שוטרים פתחה בחקירה נגד השוטר שירה בהדיל עוואד בת ה-16, שהגיע יחד עם בת דודתה בת ה-14 לשוק מחנה יהודה בירושלים על מנת לבצע פיגוע דקירה באמצעות מספריים. בסרטון שנחשף בוואלה! NEWS נראה כי השוטר מוסיף לירות בהדיל גם לאחר ששכבה על המדרכה ללא יכולת לזוז. בת דודתה, נורהאן, נפצעה באורח קשה באירוע ופונתה לבית החולים.

השוטר נחקר בשבוע שעבר במשך כמה שעות על ידי צוות ירושלים במחלקה לחקירות שוטרים בחשד לגרימת מוות וניסיון לגרימת מוות, בעת שירה עשרה כדורים לעבר שתי המחבלות, והשיב באופן מפורש לשאלות החוקר. בין היתר, אמר השוטר כי היה בגפו כשיצא לעברן, וכי הירי בוצע על מנת לנטרל ולא להרוג אותן. הוא הוסיף כי לראיה, לא ירה בראשן וכי כמה מהיריות היו מטווח קרוב מאוד על מנת לוודא שלא נשקפת כל סכנה מהשתיים, כמו נשיאת מטען חבלה. בסיום החקירה, שוחרר השוטר ללא תנאים מגבילים ונשקו האישי לא נלקח ממנו, דבר שעשוי להעיד כי במח"ש לא מתכוונים להגיש נגדו כתב אישום בפרשה.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
הישראלי ששירת בצה"ל וערק לדאעש: לוחם גבעתי לשעבר
הוריו של אורון שאול לחמאס: הציגו הוכחות על מצבו
העליון על פרשה חמורה עם 3 עצורים: "יש למנוע מהם מפגש עם עו"ד"

פיגוע דקירה בשוק מחנה יהודה בירושלים: שתי מחבלות דקרו פלסטיני - ונורו. ספק 500
זירת האירוע/ספק 500

החקירה נפתחה על פי החלטת היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, לפי המלצת פרקליט המדינה, ומטרתה לבדוק את הטענות לפיהן השוטר ירה גם לאחר שלא נשקפה סכנה ממנה. כמו כן, היא נפתחה בעקבות תלונה מטעם עורכי הדין של משפחת המחבלת למח"ש, שטענו כי הירי בוצע כאשר הייתה פצועה ולא נשקפה ממנה כל סכנה. לדבריהם, זה היה "חיסול בדם קר".

עו"ד עופר ברטל, המייצג את השוטר יחד עם עורכי הדין דב גלעד כהן ושגיא בלומנפלד, אמר כי הוא "השוטר הגיע לזירת הפיגוע החבלני, לאחר ששתי המפגעות כבר הספיקו לדקור עוברי אורח תמימים. השוטר פעל כמצופה מכל שוטר במשטרת ישראל, תוך חתירה למגע וסיום האירוע ללא נפגעים נוספים. בזמן אמת, השוטר התרשם כי המפגעות מהוות סכנה מיידית לחיי אדם, ועל כן פעל לנטרלן. פעולתו הנחושה של השוטר בוצעה, בין היתר, בשל חשש כי יתכן שעל גופן של המחבלות מוחבאות חגורות נפץ. אך בשבוע שעבר הוגש נגד אחת המפגעות כתב אישום המייחס לה שני ניסיונות רצח. הדברים מדברים בעד עצמם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
פיגוע דקירה ברחוב יפו, ירושלים. נובמבר 2015. נועם מושקוביץ
כוחות מג"ב באזור הפיגוע/נועם מושקוביץ

השתיים הגיעו לשוק ודקרו גבר בן 70, תושב בית לחם. הן נורו על ידי שוטר שזיהה את המתרחש. מאבטח בן 27, שרץ כדי לסייע בנטרול המפגעות, נפצע ככל הנראה אף הוא מהירי ומצבו קל. צוותי מד"א העניקו טיפול גם לכמה אנשים שלקו בחרדה.

הדקור, שנפצע בראש ובגב, והמאבטח, שסובל מפצע ירי בידו, פונו לבית החולים הדסה עין כרם. הם אושפזו ביחידת הטראומה של בית החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully