וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוריו של אורון שאול לחמאס: הציגו הוכחות על מצבו

13.12.2015 / 16:25

שנה וחצי אחרי שסמל-ראשון אורון שאול נהרג במבצע "צוק איתן" והוגדר כחלל שמקום קבורתו לא נודע, פנו הוריו זהבה והרצל לבכיר חמאס איסמעיל הניה וביקשו מידע על יקירם: "נהפוך את המדינה ואת העולם כדי שהעסקה תצא אל הפועל"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: טל רזניק

זהבה והרצל שאול, הוריו של סמל-ראשון אורון שאול – חייל צה"ל שנהרג במבצע "צוק איתן" ומקום קבורתו לא נודע, פנו היום (ראשון) לבכיר חמאס בעזה איסמעיל הניה וביקשו מידע על יקירם. "הניה, אני פונה אליך שוב, אני רוצה להאמין לך. תציג הוכחות מוצקות על מצבו האמיתי של בני אורון", כך האם זהבה בשיחה עם כתבים.

"שנה וחצי עברה מאז המבצע, וחרף המאמצים שנעשו או שלא נעשו, בשורה התחתונה לא הגענו לתוצאה. אורון שאול לא חזר הביתה כמתחייב וכמצופה. חשוב לי להדגיש שעד היום - אין לנו, המשפחה, כל מידע מוצק ומוכח שאורון בחיים או לא בחיים, פצוע או הרוג, אנחנו במצב של אי-ודאות", המשיכה האם. היא פנתה להנהגה ואמרה כי עליה מוטלת האחריות להחזיר את בנה הביתה בכל תנאי. סמ"ר שאול נהרג באסון הנגמ"ש בשכונת שג'אעיה ב-20 ביולי 2014, וגופתו לא הושבה לישראל. שישה חיילים נוספים מגולני נהרגו באותו אירוע.

עוד בנושא
משעל: "לדון על החזרת גופות החיילים לפני שחרור אסירים"
הנייה: ללא שחרור עצורי עסקת שליט, לא ננהל מו"מ על השבויים
"ישראל פנתה לחמאס כדי לדון בהשבת גופות חיילי צה"ל מעזה"

סמ"ר אורון שאול שנהרג במהלך מבצע צוק איתן בעזה. באדיבות המשפחה
סמ"ר אורון שאול/באדיבות המשפחה

"אני פונה מכאן לממשלת ישראל ולעומד בראשה – המצב כפי שהיה עד כה לא יכול להימשך. שנה וחצי ולא קרה כלום. זה חייב להשתנות. גם אם זה מחייב שינוי בחשיבה ובאסטרטגיה, או דורש פעולה. קטונתי מלהציע אבל אין לי שום ספק שצריך לחשוב שונה ולעשות הכל, ובלבד שהבנים אורון והדר יחזרו הביתה", טענה האם, בהתייחסה לחייל צה"ל הנוסף סגן הדר גולדין שנפל אף הוא ב"צוק איתן" וגופתו נותרה בעזה.

בהמשך דבריה ביקרה את המחוות ההומניטריות שישראל מעניקה לפלסטינים ברצועה דוגמת העברת ציוד ושחרור אסירים, בעוד ש"חמאס נוהג במניפולציה ומחרחר מלחמה". "אני לא מאמינה לזה. הניה, אני יודעת שיש לזה מחיר, אבל ברגע שתציג הוכחות כמו שהצגת במקרה של גלעד שליט, אני מבטיחה. נהפוך את המדינה ואת העולם כדי שהעסקה תצא אל הפועל. תחשוב על זה, הניה. אני חוזרת על הדרישה שלי מהמדינה – תחזירו את הבן שלי אורון שאול במהרה יחד עם הדר גולדין הביתה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
משה יעלון, בפגישתו היום עם הוריו של לוחם גולני אורון שאול ז"ל, פברואר 2015. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
זהבה והרצל שאול בפגישה עם שר הביטחון משה יעלון/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

האם הוסיפה שאי-הוודאות הופכת את המצב במשפחה לקשה מאוד. "החור בלב נעשה יותר גדול. לא רואה איך נצא מזה וכמה זמן זה ייקח. אני מקווה שההודעה הזאת תזיז משהו, ושאראה את האור בקצה המנהרה. נחכה חודש-חודשיים ונראה אם תהיה תזוזה, ואז נראה איך לפעול. אנחנו מתייעצים עם משפחות שהיו במצב דומה".

חמאס מודה שיש לדון בסוגייה

בחודש שעבר התייחס ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל לנושא. בהצהרה לתקשורת הבהיר כי הארגון ידרוש את שחרורם של מנהיג התנזים מרואן ברגותי ושל מזכ"ל החזית העממית אחמד סעדאת - מתכנן הרצח של השר רחבעם זאבי. כמו כן, טען כי "אין חדש" בנושא השבת גופותיהם של חיילי צה"ל שאול וגולדין. לדבריו, "אין מנוס מלדון על כך לפני שחרורם של אסירי עסקת שליט (שנעצרו מחדש)", אמר. "אנו מעוניינים בשחרור ברגותי וסעדאת".

סוגיית הגופות עלתה לאחרונה לכותרות, עם ההחלטה של מערכת הביטחון להשיב גופות של מחבלים, מאחר שלטענתה החזקתן לא מסייעת בהחזרת הלוחמים שנפלו במהלך מבצע "צוק איתן".

איסמעיל הניה מסמל את אות הניצחון – עזה, אוגוסט 2014. AP
הניה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully