וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ זועבי תודה בהעלבת עובד ציבור - ולא תואשם בהסתה ובאיומים

10.12.2015 / 20:02

הפרקליטות ועורכי דינה של זועבי סיכמו על הסדר הטיעון. הרשעתה לא צפויה להשפיע על כהונתה בכנסת. דבריה נאמרו בקיץ שעבר, כשזועבי אמרה לשוטרים ערבים: "צריך לירוק לכם בפרצוף" ו"לנקות בכם את הרצפה"

צילום: דוד קורן, אבי כהן; עריכה: קשת סידי

(ח"כ חנין זועבי על חקירתה לאחר שהשפילה את השוטרים בבית המשפט, אוגוסט 2014)

ח"כ חנין זועבי (הרשימה המשותפת) תודה בהעלבת עובד ציבור, אך לא תואשם בהסתה לגזענות או באיומים – כך הוסכם היום (חמישי) בין סנגוריה לבין הפרקליטות. הרשעתה לא צפויה להשפיע על כהונתה בכנסת.

תחילה התכוונה הפרקליטות להאשים את זועבי באיומים ובהסתה לגזענות, אך לפי ההסכם עם סנגוריה היא תודה רק בעבירה של העלבת עובד ציבור ואף תתנצל, כאשר הצדדים יהיו חופשיים לטעון לעונש. הפרקליטות צפויה לבקש מאסר על תנאי ואילו באי כוחה של זועבי יבקשו לגזור עליה קנס כספי. כתב האישום יוגש בשבועות הקרובים לבית משפט השלום בנצרת וזועבי תודה במיוחס לה עם הגשתו.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ח"כ זועבי בגין הסתה
וינשטיין החליט להעמיד לדין את זועבי על הסתה בכפוף לשימוע
הפרקליטות תגיע עם זועבי להסדר באישום הפלילי נגדה?

עורך דינה של זועבי, חסן ג'בארין, מסר: "אנו מרוצים מכך שהיועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, השתכנע כי אין מקום להגשת כתב אישום בגין הסתה לאלימות". עם זאת, הוסיף, "יש להדגיש כי קיימת אפליה בין חברי כנסת ערבים לחברי כנסת אחרים בכל הקשור להאשמה בפלילים בגין התבטאויות שנעשו על רקע פוליטי. לגבי הראשונים מגישים כתבי אישום, ולגבי האחרונים היועץ המשפטי טוען שקיימת חסינות לחברי הכנסת".

חברי ועידת בל"ד בבחירות לרשימת המפלגה 17.1.2015. ערן גילווארג
תודה בהעלבת עובד ציבור, לא תואשם בהסתה ובאיומים. ח"כ חנין זועבי/ערן גילווארג

העבירה נעשתה ביולי 2014, כשזועבי הטיחה בשוטרים ערבים שהעידו בבית משפט השלום בנצרת אמירות קשות ופוגעניות משום שהם משרתים במשטרת ישראל. השוטרים העידו אז בדיון להארכת מעצרם של חשודים בהפרות סדר, שנערכו בעיר לאחר רצח הנער מוחמד אבו חדיר בירושלים.

בנוכחות קהל רב, לרבות בני משפחות העצורים ועורכי דין שהמתינו מחוץ לאולם, השפילה זועבי את השוטרים ואמרה להם כי "צריך לירוק להם בפרצוף", "לנקות בהם את הרצפה", "לא ללחוץ להם את היד" ו"שיפחדו מאיתנו ומהשבאב שנעצרים בגללם". בנוסף לכך, היא טענה כי הם בוגדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully