וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין נחנקת: "התרעה אדומה" לזיהום אוויר בבייג'ינג

לראשונה פורסם הסיווג החמור ביותר לאחר שנמדדו רמות חריגות בבירה. כלי רכב הורדו מהכביש ונאסר על עבודות בחוץ. ואולם, מחקר מפתיע קובע: בזכות סין, פליטת גזי החממה בירידה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

"התרעה אדומה" לזיהום אוויר פורסמה היום (שני) בבייג'ינג, בירת סין, לראשונה בהיסטוריה. מדובר בסיווג החמור ביותר של זיהום אוויר, והוא מגיע לאחר שבימים האחרונים נמדדו רמות זיהום אוויר חריגות. עיריית בייג'ינג הורתה על הפסקת כל עבודות הבנייה ועל סגירת בתי ספר. כמו כן, סוגים מסוימים של כלי רכב הורדו מהכבישים.

במהלך סוף השבוע, פורסמה "התרעה כתומה". זאת למרות שאזרחים רבים הביעו ביקורת על כך שלא פורסמה ההתרעה החמורה ביותר מוקדם יותר, למרות הרמות החריגות של זיהום אוויר שנמדדו. השר להגנת הסביבה צ'ן ג'ינינג התחייב אתמול להעניש סוכנויות ממשלתיות וגורמים שכשלו ביישום תכנית החירום למקרים כאלה.

עוד בוואלה! NEWS:
מבצע לניקוי העיר המזוהמת בעולם: מכוניות יסעו ברחוב יום כן-יום לא
בזמן ועידת האקלים: הודו וסין כוסו בערפיח רעיל
הסכם מסגרת בוועידת האקלים נחתם ברגע האחרון: "לא סוף הדרך"

זיהום אוויר בבייג'ינג, סין, 7 בדצמבר 2015. AP
תכנית החירום לא יושמה כראוי? בייג'ינג, היום/AP

הרשויות כעת מעריכות כי הזיהום הכבד יימשך בימים הקרובים. באזורים מסוימים לא היה ניתן לראות מעבר לטווח של 200 מטרים. מנתוני ארגון הבריאות העולמי עולה כי רמות הזיהום שנמדדו הן פי עשר מהרמות המוגדרות בטוחות.

בתוך כך, בשולי ועידת האקלים שמתקרבת אל סופה בפריז, התפרסם היום מחקר שממצאיו תוארו בסוכנויות הידיעות כ"מפתיעים". על פי המחקר, אנו עשויים לחזות בצניחת שיעור פליטת פחמן דו-חמצני בשנה האחרונה. המחקר, שפורסם בכתב העת "Nature Climate Change", בוחן מידע ראשוני מחודש אוקטובר, שלפיו מסתמן כי שנת 2015 תסתיים עם 200 מיליון טונות של פחמן דו-חמצני מהנתונים עבור שנת 2014.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
זיהום אוויר בבייג'ינג, סין, 7 בדצמבר 2015. AP
"העניינים מתקדמים בכיוון הנכון". בייג'ינג, היום/AP

אחד מהחוקרים, גלן פיטרס הנורבגי מ"המרכז הבינלאומי למחקר סביבה ואקלים" באוסלו, הסביר כי הירידה בפליטת הפחמן הדו-חמצני היא ככל הנראה הודות לסין. בשמונה החודשים הראשונים של השנה, נרשמה ירידה של כמעט 4% בפליטת פחמן במדינה. בארצות הברית, לשם השוואה, נרשמה ירידה של כ-1.5%.

"זה לא אומר שאנחנו לא צריכים לעשות עוד דבר, אבל זה מראה שיש פעילות", טען יאנוש פשטור, עוזר למזכ"ל האו"ם לענייני שינוי האקלים. לדבריו, "העניינים מתקדמים בכיוון הנכון. כל מה שאנו צריכים זה הסכם חזק". אם אכן כך יקרה, יהיה זה המקרה הראשון שבו פליטת גזי החממה ירדה, בעוד הכלכלה העולמית צומחת.

זיהום אוויר בבייג'ינג, סין, 7 בדצמבר 2015. AP
זיהום אוויר בבייג'ינג, סין, 7 בדצמבר 2015/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully