וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג לשב"כ: פעיל ימין הורשע בתקיפת חייל ובפעולות תג מחיר

8.12.2015 / 11:44

דוד אור שחר בן 21 מבת עין הורשע בתקיפת שני פלסטינים וחייל שניסה להגן על אחד מהם, וכן בכמה אירועי "תג מחיר" שבוצעו בשנים האחרונות באזור מגוריו. מדובר בהישג חשוב לשב"כ ולפרקליטות על רקע החקירה המתמשכת בפרשת הצתת הבית בכפר דומא

צילום: יותם רונן

(עצורים לשעבר שנחשדו בפעולות "תג מחיר" וטרור יהודי מספרים על החקירות שעברו בשב"כ)

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע אתמול (שני) פעיל ימין בן 21 מבת עין שבגוש עציון בתקיפת חייל צה"ל ושני פלסטינים, וכן בכמה פעולות "תג מחיר" שבוצעו בשנים האחרונות באזור מגוריו. הצעיר, דוד אור שחר, קיבל בעבר כמה צווי הרחקה מנהליים מיהודה ושומרון על ידי אלוף פיקוד מרכז, לאחר שעלה חשד כי היה מעורב בפעולות "תג מחיר". אתמול הוא הודה בבית המשפט בעבירות המיוחסות לו ואף הביע חרטה על המעשים. מדובר בהישג חשוב לשב"כ, לפרקליטות מחוז ירושלים וליחידה המרכזית של מחוז ש"י שחקרה את האירוע בבת עין, זאת על רקע החקירה המתמשכת בפרשת הצתת בית משפחת דוואבשה בכפר דומא.

בדיון אתמול הודה שחר כי באוקטובר 2013 הבחין יחד עם עוד שני נערים, בני 16 ו-17, בפלסטיני העומד מחוץ לשער ההתנחלות בעודו פורק עצים שהיו ברכבו. השלושה החליטו לתקוף את הפלסטיני ממניע גזעני בגז מדמיע ובמכות. השלושה יצאו רעולי פנים לתקיפה, כששחר אוחז בקרש, הכו את הפלסטיני בקרש וריססו עליו גז מדמיע.

לקריאה נוספת:
בכיר לשעבר בשב"כ על החקירות: "משתמשים באמצעים המותרים לפי חוק"
"אזוק לכיסא משבע בבוקר ועד חצות": עצורי שב"כ לשעבר מדברים
אישום: בן 18 מאזור חברון "המסוכן לפלסטינים" הפר צו מעצר מנהלי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הפסיק את המעשים עוד שנה לפני שהעניין נחשף"/מערכת וואלה!, צילום מסך

חייל צה"ל שהיה באותה עת בעמדת השמירה בכניסה ליישוב ניסה להגן על הפלסטיני, אולם אחד הנערים התיז לעבר פניו את הגז שהיה ברשותו כששחר המשיך לתקוף את הפלסטיני. השלושה נמלטו לאחר מכן תוך כדי ששחר אומר לחברו: "וואלה, הבאתי לו וואחד פיצוץ". בעקבות האירוע הורה אלוף פיקוד מרכז דאז ניצן אלון להפסיק את האבטחה הצבאית בבת עין.

"מתחרט ומצטער על מעשיו"

שחור הורשע גם בתקרית שאירעה ב-2013, אז יידה אבנים עם שני הנערים לעבר משאית פלסטינית שעמדה בסמוך ליישוב, ליד צומת כפר עציון, וכן באירוע נוסף ממאי 2014, שבו כרת יחד עם הנערים 35 עצי זית של פלסטינים המתגוררים בכפר סמוך. באותו אירוע, ריסס אחד הנערים על שני סלעים במקום: "ערבים גנבים" ו"תג מחיר". בעקבות הודאתו בכתב אישום מתוקן שהוגש בעניינו, הרשיע אותו השופט בן ציון גרינברגר בעבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות ממניע גזעני, תקיפת עובד ציבור וכן בהיזק בזדון ממניע גזעני. נגד שני הנערים הנוספים שהשתתפו עמו באירועים עדיין מתנהל משפט.

עו"ד עמית בר, המייצג את שחר, אמר כי "דוד אור מתחרט ומצטער על מעשיו. הוא הפסיק את המעשים עוד שנה לפני שהעניין נחשף על ידי משטרת ישראל כך שמעצרו וחשיפת האירועים אירעו זמן רב לאחר שהחליט ללכת בדרך חדשה. דוד אור התנדב בבית חב"ד בהודו בשנה האחרונה וסייע רבות גם בקהילה המקומית, דברים המעידים על שינוי מהותי בתפיסת עולמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully