וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: "לא נאפשר העברת נשק כימי בסוריה לארגוני טרור"

3.12.2015 / 9:00

בפגישות שערך שר הביטחון עם בכירים בקונגרס, הוא סקר את המצב באזור והסביר כי ישראל לא מהססת להגיב ל"חציית קווים אדומים", גם נוכח הכאוס בסוריה. כמו כן, הזהיר כי איראן עוינת ומסוכנת למרות ההסכם עם המערב

צילום: באדיבות כנס ההנהגות של התנועה הקיבוצית; עריכה: שניר דבוש

(יעלון על סוריה: "מי שחוצה את הקווים האדומים שלנו - חוטף")

שר הביטחון משה יעלון נפגש אמש (רביעי) עם בכירים בקונגרס האמריקני, בהם יושב ראש ועדת השירותים המזוינים בקונגרס, מאק ת'ורנברי, וכן חברי ועדת החוץ של בית הנבחרים. במהלך הפגישות דן יעלון עם הבכירים בסוגיות אסטרטגיות במזרח התיכון, וסקר בפניהם את המצב באזור. בין היתר, דיבר שר הביטחון על המצב בסוריה והבהיר כי ישראל לא תהסס לסכל העברות נשק כימי ומתקדם לארגוני טרור, וכן על התגברות האיום האיראני נוכח הסכם הגרעין שנחתם עם המעצמות.

במהלך הפגישה, הביע שר הביטחון את דאגת ישראל מפני הנוכחות האיראנית בסוריה, ואף תקף את עמדת המערב לגבי תפיסתם את השלטונות בטהראן. לדבריו, "כוח קודס האיראני הוא כיום הגורם היחיד בסוריה שמחולל טרור נגדנו, ומנסה להבריח נשק ולהפעיל שליחים. המשטר האיראני נתפס כאחד הפתרונות לייצוב המזרח התיכון, אך אנו טוענים שהוא לב הבעיה". יעלון הזהיר כי המשטר האיראני עוין, וכי הוא מקים תשתיות טרור ברחבי העולם – כולל בארצות הברית.

לקריאה נוספת:
כשלנתניהו יש גב: המצב החדש בסוריה שמאפשר לישראל לפגוע בחיזבאללה
נתניהו: "ישראל פועלת לפעמים בסוריה כדי למנוע העברות נשק"
יעלון: מטוס רוסי חדר לישראל ושב לסוריה לאחר שיצרנו עמו קשר

שר הביטחון משה יעלון, חטמ"ר שומרון, 6 באוקטובר 2015. ניב אהרונסון
"המשטר האיראני נתפס כגורם מייצב, אך אנו טוענים שהוא לב הבעיה". יעלון/ניב אהרונסון

"סוריה הפכה להיות זירה שנמצאים בה שחקנים רבים, והכאוס שם גדול. איננו לוקחים צד או מתערבים במתרחש בסוריה, אך אנו כן מקפידים לשמור על הקווים האדומים שלנו. אנו לא סובלניים להפרת הריבונות שלנו ברמת הגולן, לא נהיה סובלניים לניסיונות להעביר נשק כימי ואנו לא מאפשרים העברת נשק מתקדם לארגונים עוינים, בדגש על חיזבאללה - בעיקר נשק המגיע מאיראן ועובר דרך סוריה", הסביר.

"האיום האיראני לא חלף בעקבות ההסכם, אלא הפך להיות יותר אפקטיבי", אמר יעלון. "המשטר האיראני יהיה בטוח יותר בעצמו, עם יותר כסף נוכח הסרת הסנקציות, ועם אפשרויות רבות יותר לחמש, לאמן ולממן ארגוני טרור". לדברי שר הביטחון, השלכות ההסכם הן התחזקות חיזבאללה והמשך העברות הנשק לחמאס ולג'יהאד האיסלאמי.

במהלך הפגישות התייחס יעלון גם לגל הטרור הנוכחי בארץ, והפנה אצבע מאשימה לרשות הפלסטינית ולהסתה מצד התנועה האיסלאמית, החמאס ואנשי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) המשפיעים על הצעירים הפלסטינים ברשת. "הניסיונות הללו הם גם תוצאה של ההצלחה שלנו לסכל תשתיות טרור. כל עוד יש לנו חופש פעולה נמשיך לטפל בתשתיות הללו ולהקשות מאוד על חמאס והג'יהאד האסלאמי להוציא אל הפועל פיגועים", הבהיר.

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, בסיור ברמת הגולן. יוני 2015. עדן מולדבסקי, משרד הביטחון
"לא סובלניים כלפי הפרת הריבונות שלנו ברמת הגולן". יעלון בסיור ברמה/משרד הביטחון, עדן מולדבסקי

יעלון התייחס גם לטבח שהתרחש בסן ברנרדינו שבקליפורניה וביקש למסור את תנחומיו למשפחות הנרצחים, ואף איחל החלמה מהירה לפצועים. "אנו מעריכים מאוד את תמיכתה של ארצות הברית בישראל, ואת שיתופי הפעולה בין הממסדים הביטחוניים, הצבאות וזרועות המודיעין", אמר. "שיתוף הפעולה המודיעיני יוצא מן הכלל ומניב פירות רבים. התמיכה של ארצות הברית בישראל היא אבן פינה בביטחוננו הלאומי, ואני מאמין שאנחנו נמצאים על 'אותו עמוד' בכל הקשור לאתגרים הרבים הניצבים בפנינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully