וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבנים מרכזיים על לימודי נשים: "שורפים יותר מכבשני אושוויץ"

3.12.2015 / 0:01

בכינוס בנושא לימודים אקדמיים בקרב נשים חרדיות, אמרו בכירים בהנהגה המרכזית בציבור החרדי-אשכנזי כי זו תופעה בעייתית. "אם היא מביאה משכורת גבוהה, זו סכנה למבנה הבית. הדבר עלול להתפשט"

באדיבות: אתר כיכר השבת

גדולי הרבנים במגזר החרדי-אשכנזי מחדשים את המאבק נגד לימודים אקדמיים לנשים: בכינוס שנערך שלשום (שלישי) בבני ברק יצאו הרבנים בהוראה למנהלי מוסדות חרדיים, שלא יכירו בתארים של נשים שילמדו במוסדות אקדמיים. הם אף אסרו על תלמידות חרדיות ללמוד במכללות ובאוניברסיטאות, שבהם לטענתם "קיימות סכנות רבות של מכשולים עצומים".

בכינוס השתתפו בכירי הרבנים בהנהגה המרכזית בציבור החרדי, ובהם הרב חיים קנייבסקי והאדמו"ר מוויז'ניץ, רבי ישראל הגר. "המשכורות הגבוהות זו סכנה", אמר הרב נתן זוכובסקי, ראש ישיבה נחשב במגזר החרדי, "איך הוא (הבעל) יכול להיות בעל דעה כשהיא מביאה את הדברים הגדולים (המשכורת). אם היא מתחילה להביא משכורות גבוהות ומוגזמות בגלל המכללות שהיא למדה ובגלל ההשתלמויות שיש לה - זה סכנה לכל מבנה הבית".

לקריאה נוספת:
"חרדים יכולים ללמוד רק בהפרדה, אחר כך מתלוננים שהם לא יצרנים"
הרבנות הראשית: אימהות בעלות אמצעים כלכליים ישלמו דמי מזונות
ההפרדה הגיעה לאקדמיה: מחיצה בין נשים וגברים במכללת קריית אונו

בכירים בהנהגה החרדית-ליטאית על השתלבות נשים באקדמיה סכנה והרס גדול. כיכר השבת
"המשכורות הגבוהות זו סכנה". רבנים בכנס בבני ברק, בשלישי/כיכר השבת

הרב דוד כהן, ראש ישיבת "חברון", המשמש חבר מועצת גדולי התורה של דגל התורה, הסמכות הרוחנית העליונה במגזר החרדי-ליטאי, הסביר כי אישה שמפתחת קריירה "זה הרס גדול". זאת מאחר שהיא עלולה לזלזל בבעלה, שמקדיש את חייו ללימוד התורה. בסרטון שתיעד את הכנס ונחשף לראשונה באתר "כיכר השבת", נשמע כהן אומר: "המושג הזה שנכנס יותר ויותר משנה לשנה, מושג של אקדמיה, זה מושג של סכנה. המספרים עולים, האחוזים הולכים וגדלים, ואם לא יעצרו את זה עכשיו, אין סיבה שבאופן טבעי זה לא יילך ויתפשט".

רב נוסף, אביעזר פילץ, אמר כי לימודים האקדמיים הם "הכבשנים של הדור הזה", שלטענתו הם "שורפים יותר מהכבשנים של אושוויץ, יותר ממרתפי האינקוויזיציה עם כל העינויים שבהם. זה כבשנים רוחניים".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מרצה עומד על השולחן בכיתה מחולקת בין גברים לנשים בקרייה האקדמית אונו. נובמבר 2015. פייסבוק, אתר רשמי
מרצה בקרייה האקדמית אונו עומד על שולחן בכיתה מופרדת בין גברים ונשים/אתר רשמי, פייסבוק

זו אינה הפעם הראשונה שבה ההנהגה החרדית המרכזית יוצאת נגד לימודים אקדמיים לנשים. ייתכן כי המאבק צף לאחרונה שוב בשל העלייה המשמעותית במספר הסטודנטים החרדיים. בשנה שעברה, תקף מנהיג ש"ס הנוכחי, הרב שלום כהן, את הלימודים האקדמיים לנשים. המתקפה הביכה את ש"ס לאחר שנחשפו שלושה מכתבים של הרב עובדיה יוסף, מנהיג ש"ס המנוח, שעודד נשים לצאת ללימודים. מקורבי הרב כהן הפיצו תיקון להוראתו ולפיה הוא מאשר יציאה ללימודים בתנאים מסוימים.

המלחמה באקדמיה מצטרפת למאבק שמובילים לאחרונה חברי הכנסת החרדים נגד המחוז החרדי במשרד החינוך. שיאו נרשם בשבוע שעבר, כשהרבנים הבכירים קראו להחרים את משרד החינוך בשל מה שהגדירו "התערבות בתכני הלימוד". עם זאת, גורמים חרדים תקפו את המאבק נגד המחוז החרדי במשרד החינוך, בטענה הניסיון להוביל שינוי במדיניות המחוז, נובע בין היתר בשל צעדיו נגד האפליה העדתית במוסדות החינוך במגזר.

(עדכון ראשון: 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully