וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האב לחמישה שביצע את הפיגוע בתל אביב: "מתנצל על מה שעשיתי"

2.12.2015 / 13:37

מעצרו של ריאד חאליל בן ה-36, שדקר למוות שני בני אדם בבניין "פנורמה" בעיר בחודש שעבר, הוארך בשבעה ימים. בחקירה הודה כי הוא הגיע כדי לדקור יהודים, אך הוא הביע חרטה: "החיים שלי נגמרו פה"

צילום: דוד קורן, יותם רונן, צילומי חובבים, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק

מעצרו של ריאד חאליל, המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בבניין "פנורמה" בתל אביב חודש שעבר, הוארך הבוקר (רביעי) בבית משפט השלום בעיר בשבוע. בפיגוע שביצע חאליל נרצחו שני בני אדם. בכוונת הפרקליטות להגיש השבוע כתב אישום נגד חאליל בן ה-36, אב לחמישה מהכפר דורא שליד חברון. במקביל, ביקשו חוקרי השב"כ והמשטרה להסיר את צו איסור הפרסום על החקירה.

בפיגוע שאירע ב-19 בנובמבר דקר חאליל למוות את ראובן אבירם ואהרון אסייב. במהלך חקירותיו בשב"כ ובמשטרה הוא חזר ואמר "באתי לדקור יהודים", אך גם הביע חרטה על מעשיו. "אני מתנצל על מה שעשיתי, החיים שלי נגמרו פה", אמר.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
הטרור משתולל בירושלים - והעסקים נסגרים אחד אחרי השני
כוחות צבא ומשטרה נערכים להריסת בית מחבל בשועפאט

זירת פיגוע הדקירה, בניין פנורמה, תל אביב, 19 בנובמבר 2015. ראובן קסטרו
זירת הפיגוע בבניין פנורמה שבתל אביב/ראובן קסטרו

"החוקרים מתקשים להבין כיצד המחבל, שאינו בעל פרופיל של מחבל פוטנציאלי, ביצע את הפיגוע", סיפר אחר החוקרים בתיק. "חאליל נשוי ואב לחמישה ילדים שרק לפני כשלושה שבועות נולדו לו תאומות. הוא אפילו לא הספיק לרשום אותן כבנותיו בתעודת הזיהוי שלו".

חאליל נכנס לישראל עם אישור כניסה חוקי שקיבל מהמנהל האזרחי. מהחקירה עולה כי הוא הגיע למסעדה שבה עובדים חבריו, שם אחד מבני משפחתו גנב סכין מטבח, ואז הוא יצא למסע הרצח.

"מה שאנחנו יודעים זה שהמקרה של אותו יום היה ספונטני מבחינת המחבל", סיפר רב-פקד (רפ"ק) אסף ברנס, ראש מחלק תשאול במשטרת מרחב יפתח. "הוא נטל סכין, עלה לקומה שנייה מקומת אפס, אנחנו יודעים גם מעדים וגם מהשחזור, עלה לקומה השנייה של הבניין והתחיל את מסע ההרג שלו. בקומה הזאת הספיק לרצוח שניים, לצערנו. אחר כך הוא ירד לקומה הראשונה וניסה לרצוח בחור נוסף ושם הוא נוטרל".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
שני הרוגי הפיגוע בפיגוע הדקירה בבית פנורמה בתל אביב, אהרון יסייב וראובן אבירם. באדיבות המשפחה
ראובן אבירם/באדיבות המשפחה

לדבריו של רפ"ק ברנס, חאליל החליט לבצע את הפיגוע בבניין פנורמה שבדרום העיר כיוון שהוא הכיר אותו וידע היכן נמצאות הכניסות והיציאות של המבנה. עוד הוא הוסיף: "המקום בנוי בלופים של קומות. אפשר להיכנס דרך חדרי מדרגות, דרך המעלית, עם הכביש לתוך העסקים, אפשר להיכנס לעסק ולעשות מה שרוצים. העסקים די מוחבאים, אחד מכונס בשני. אתה יכול לעשות מה שאתה רוצה ואף אחד לא ישמע. כנראה שהוא ניצל את הדבר הזה".

"רצינו לדעת מה עובר לבן אדם נשוי ואב לחמישה לעשות את שעשה"

"אנחנו בחקירה מאוד רצינו לדעת מה עובר לבן אדם בן 36, נשוי ואב לחמישה, לעשות את מה שעשה", המשיך רפ"ק ברנס. "אני יכול להגיד לך שהסתכלנו לו בעיניים ושאלנו אותו ורצינו את התשובה הזו. חוץ מ'אני רוצה למות כשאהיד' לא קיבלנו את התשובה המספקת".

"הוא אמר שהוא התכוון להרוג יהודים ורק יהודים", המשיך רפ"ק ברנס, "אבל אני יכול להגיד לך שבשחזור הוא הביע חרטה כי הוא אמר - 'עכשיו איבדתי את כל מה שהיה לי'".

זירת פיגוע הדקירה, בניין פנורמה, תל אביב, 19 בנובמבר 2015. ראובן קסטרו
"המחבל רצה לשחוט את המתפללים". זירת הפיגוע בבניין פנורמה/ראובן קסטרו

שמעון, שהיה אחד מאלו שסייעו לשוטרים להשתלט על חאליל שחזר בשיחה עם אולפן וואלה! NEWS את הרגעים הדרמטיים. "התפללנו 20-15 איש בבית עסק שמשמש בית כנסת", סיפר. "פתאום נכנס פנימה איש שכולו דימם. סגרנו את הדלתות, והמחבל ניסה בכוח להיכנס, אבל לא נתנו לו. המאבק נמשך שלוש דקות בערך".

לדבריו, "הייתה למחבל סכין כמו חרב, הוא צעק בערבית ורצה לשחוט פה את המתפללים. היה לנו מזל, הוא היה כבר עם חצי גוף בפנים, אבל הדפנו אותו החוצה ולא נתנו לו להיכנס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully