וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: רופא שהשווה את ארדואן לדמות משר הטבעות מואשם בהעלבתו

בית משפט במדינה ביקש מקבוצת מומחים לבחון את דמותו של היצור גולום מסדרת הספרים והסרטים המפורסמת כדי לקבוע אם בילג'ין צ'יפטצ'י העליב את ארדואן - עבירה שנושאת עמה עונש מאסר

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בוועידת האקלים בפריז, 30 בנובמבר 2015. AP
נשיא טורקיה ארדואן/AP

בית משפט בטורקיה ביקש אתמול (שלישי) לבחון את דמותו של "גולום" מסדרת הספרים והסרטים "שר הטבעות" במסגרת משפט המתנהל נגד אדם המואשם שהעליב את הנשיא רג'פ טייפ ארדואן. בילג'ין צ'יפטצ'י הפיץ תמונות שבו הושווה הנשיא ליצור הבדיוני והמומחים יצטרכו להכריע אם אכן מדובר בעלבון או לא. לא ברור על בסיס אילו קריטריונים הם יגיעו להחלטתם. המשפט יתחדש בפברואר.

לפי דיווח בעיתון הטורקי "זמאן", המומחים יהיו קבוצה של שני אקדמאים, שני פסיכולוגים או מאבחני התנהגות ומומחה לקולנוע ולטלוויזיה. השופט קיבל את ההחלטה אחרי שהודה כי לא ראה את כל סרטי "שר הטבעות" שבהם הופיע "גולום".

צ'יפטצ'י, רופא בהכשרתו, העלה תמונות שבהן נראו השניים אוכלים ומביעים תדמה בצורה דומה. הוא גורש מהמכון לרפואה ציבורית שבו הוא עובד, אולם לטענתו הוא לא התכוון להעליב אף אחד וכי דמותו של "גולום" היא שלילית.

דמותו של גולום מופיע בספרי "ההוביט" ובטרילוגיית "שר הטבעות" של הסופר ג'.ר.ר טולקין ובגרסאות הקולנועיות של הספרים שביים הבמאי פיטר ג'קסון. הוא מוצג לראשונה בספר "ההוביט" כ"יצור קטן ומרופש". ב"שר הטבעות" גופו ומוחו מתעוותים בשל מרדפו אחרי הטבעת.

העלבת הנשיא היא עבירה פלילית בטורקיה שנושאת עמה עונש מאסר. משטרו של ארדואן זוכה לביקורת נרחבת מצד ארגוני זכויות ומצד המערב בשל הדיכוי המתגבר של חופש הביטוי והיחס לעיתונאים ולכלי תקשורת במדינה. צוותי המשפטי של הנשיא מגבה לעתים קרובות תיקים שמגישים עורכי דין ואנשים פרטיים נגד אנשים שלכאורה לעגו לארדואן.

לקריאה נוספת בנושא
טורקיה: קנסות למאיירים בגין ציור שרמז שארדואן הומו
טורקיה: נער שהעליב את ארדואן עלול להיכלא ל-4 שנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully