וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קהלני: "אי אפשר לסגור את חטיבה 7 כמו שאי אפשר לסגור את גולני"

דב גיל-הר

1.12.2015 / 21:39

ברגע האחרון ובהתערבות הרמטכ"ל בוטלה התכנית לסגירת חטיבה 7. תא"ל (במיל') אביגדור קהלני, לשעבר מפקד החטיבה, אמר באולפן וואלה! NEWS: " לא יקום ולא יהיה. מי שרוצה לסגור את החטיבה לא מכיר את ההיסטוריה של המדינה"

עריכה: ניר חן

"לפני כמה חודשים שמעתי על זה שרוצים לסגור את חטיבה 7 ואמרתי שלא יקום ולא יהיה", כך אמר היום (שלישי) לאולפן וואלה! NEWS תת-אלוף (במיל') אביגדור קהלני, לשעבר מפקד החטיבה. "אין רמטכ"ל שיכול לחתום בכף ידו על סגירת החטיבה".

כחלק ממסקנות התוכנית הרב-שנתית "גדעון", שגובשה בפורום מטכ"ל לצמצום הוצאות בצה"ל, ובהמלצת מפקדת זרועות היבשה, הוחלט על סגירת החטיבה הוותיקה של חיל השריון. רק בהתערבות של הרמטכ"ל, גדי איזנקוט, נמנע המהלך. "מי שקיבל את ההחלטה לפגוע בחטיבה או לסגור אותה, פשוט לא חי את ההיסטוריה של מדינת ישראל. מישהו יכול לדמיין שיסגרו את חטיבת גולני או את חטיבה 35 של הצנחנים?", הוסיף קהלני.

עוד בוואלה! NEWS:
היועמ"ש נגד הפרסומת לפרויקט דיור ללא מזרחים: "חשש לאפליה אסורה"
חוסיין דוואבשה: "מחכה כבר להסתכל בפני החיות ששרפו את ביתנו"
המתלוננת נגד הניצב החשוד בהטרדה מינית עברה בהצלחה פוליגרף

אביגדור קהלני במסיבת עיתונאים של בכירי מערכת הביטחון לשעבר למען שחרורו של גלעד שלי, אפריל 2011. אורי לנץ
"לקחת את חטיבה 7 ולהשאיר חטיבה שצעירה ממנה ב-30 שנה?". אביגדור קהלני/אורי לנץ

החטיבה המיתולוגית הוקמה יומיים לפני ההכרזה על המדינה והשתתפה בקרבות רבים, דבר שהעמיק את תהייתו של קהלני בנוגע להחלטה שהתקבלה במפקדת זרועות היבשה. "לקחו את כל החטיבות של מלחמת השחרור והתחילו לקרוא לחטיבות החדשות היום על שמן: קרייתי, אלכסנדרוני, גבעתי, הפלמ"ח, הראל. נתנו את כל המספרים הישנים כדי לעשות כבוד לחטיבות האלה ולשמר את המורשת. אבל אי אפשר לקחת את חטיבה 7, שלחמה בכל המלחמות, ולהגיד שחטיבה שצעירה ממנה ב-30 שנה תישאר וחטיבה 7 תיעלם. זה לא הגיוני", מחה המח"ט הוותיק.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
טנקים מחטיבה 7 ברמת הגולן במלחמת יום הכיפורים. באדיבות ארכיון צה"ל במשרד הביטחון, טום היימן, דובר צה"ל
"חטיבה 7 לא תיעלם, זה לא הגיוני". טנקים של החטיבה ברמת הגולן במלחמת יום הכיפורים/דובר צה"ל, באדיבות ארכיון צה"ל במשרד הביטחון, טום היימן

יחד עם זאת, קהלני הדגיש כי הוא לא פוסל צמצום והתייעלות בשורות צה"ל מתוך הבנה ששדה הקרב השתנה. "אני מסכים שלא צריך להתאים את צה"ל למלחמה הקודמת אלא למלחמה הבאה, אבל לצמצם את כל חטיבות הטנקים זה מהלך שגוי. יש היום רק שלוש חטיבות סדירות של טנקים. כשרמטכ"ל עומד בפני סכנת מלחמה הוא שואל 'כמה טנקים יש לי במקומות האלה?' ואת זה אסור לשכוח. בעזרת הטנקים צבא סדיר מסוגל להגיב מידית. אומרים שיש תחליפים היום, יש מסוקים, יש טילים מיוחדים, אבל אי אפשר בלי הטנקים", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully