וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום שנת תהפוכות: נשיא חדש נבחר בידי העם בבורקינה פאסו

רוק מארק קאבור, שכיהן בעבר כראש הממשלה, זכה ב-53% מהקולות בבחירות הדמוקרטיות הראשונות במדינה זה 30 שנה. בחירת הנשיא החדש הביאה את תהליך החלפת השלטון, שהחל בהפיכה צבאית, לסיומו

רוק רוק מארק קאבור, נשיא בורקינה פאסו. רויטרס, רויטרס
"ביחד עלינו לשרת את המדינה". קאבור/רויטרס, רויטרס

רוק מארק קאבור זכה הלילה (שלישי) בבחירות לנשיאות בורקינה פאסו, זאת לאחר שנה של תהפוכות במדינה המערב-אפריקנית, שבה הודח המנהיג בלז קמפאורה בהפיכה צבאית בתום 27 שנות שלטון. קאבור היה ראש הממשלה והנשיא של האסיפה הלאומית תחת שלטונו של קמפאורה מכן הפנה את גבו למשטר הישן במדינה. על פי ועדת הבחירות המרכזית בבורקינה פאסו, הוא זכה ב-53.49% מהקולות. הוא זוכה לתמיכה של האליטה העסקית במדינה ונמנה על אחת הקבוצות האתניות הגדולות במדינה.

"עלינו לגשת לעבודה באופן מיידי. ביחד עלינו לשרת את המדינה", אמר קאבור מול קהל של אלפי תומכים מחוץ למטה מפלגתו בבירה ואגאדוגו, וציין כי הוא "נחוש לפתוח הזדמנויות חדשות לקראת מחר טוב יותר". הנשיא החדש ביקש למסור את תודתו החמה לרשויות שהיו אחראיות על הבחירות במדינה וארגנו את הסקרים בפעם הראשונה זה עשרות שנים. המתמודד שהגיע למקום השני, זפירין דיאברה, זכה ב-21.65% מהקולות ובירך את קאבור על זכייתו זמן קצר לפני שהתוצאות הרשמיות יצאו לאור.

לקריאה נוספת:
שנה לאחר ההפיכה: אזרחי בורקינה פאסו הולכים לקלפיות
הפיכה בבורקינה פאסו: נאמני הנשיא המודח עצרו את הנשיא וראש הממשלה

נשיא בורקינה פאסו, רוק מארק קאבור, בנאום הניצחון בבחירות. רויטרס, רויטרס
קאבור בנאום הניצחון מול תומכיו בוואגאדוגו, הלילה/רויטרס, רויטרס

הבחירות מציינות נקודת מפנה למדינה המערב-אפריקנית, שנשלטה על ידי מנהיגים שעלו לשלטון בהפיכות ברוב שנותיה מאז קיבלה את עצמאותה מצרפת ב-1960. קמפאורה עלה לשלטון בהפיכה ושלט במשך 27 שנים בעודו מנצח בארבע מערכות בחירות – שכונו "לא הוגנות" בלשון המעטה. הוא הודח באוקטובר בשנה שעברה, כשמפגינים מחו נגד ניסיונו לשנות את החוקה כדי להאריך את כהונתו.

בספטמבר האחרון משמר הנשיאות בבורקינה פאסו הכריז על הדחת ממשלת המעבר, שהוקמה לאחר ההפיכה הקודמת במדינה שאירעה לפני כשנה. גנרל גילברט דיינדרה, שהיה ראש משמר הנשיאות של קמפאורה, השתלט על המדינה בהפיכה צבאית, ולאחר תקופה קצרה נסוג מעמדתו והשיב את השלטון לממשלת המעבר. בזמן ההפיכה הקצרה, נלקחה בשבי צמרת השלטון בוואגאדוגו, אך לאחר מכן הושג הסכם לפירוק משמר הנשיאות מנשקו ולסיום האלימות, שבסופו חזר לכהן מישל קפאנדו כנשיא הזמני.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
רוק מארק קאבור, נשיא בורקינה פאסו. אי-פי, AP
קאבור בכנס תומכים, השבוע/AP, אי-פי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully