וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רחלי רוטנר לבנט: "מאיימים עליי; רסן את מתלהמי המפלגה שלך"

עיתונאית וואלה! NEWS שחשפה לפני כשבוע כי ח"כ מגל הפנה אליה אמירות בעלות אופי מיני, פנתה במכתב פתוח לשר החינוך לאחר שלדבריה, הוא לא נענה לפניותיה האישיות. "תגיד להם: 'אתם נסערים, אבל אלה לא הערכים של המגזר שלנו'"

צילום: ערוץ הכנסת, עומר מירון, שי מכלוף, יותם רונן; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

"קח אחריות על מתלהמי המפלגה שלך" – כך כתבה היום (שני) עיתונאית וואלה! NEWS רחלי רוטנר, בפנייה פומבית לשר החינוך נפתלי בנט, בעקבות פרשת ינון מגל. רוטנר, שפרסמה לפני כשבוע בעמוד הפייסבוק שלה פוסט על אודות אמירות בעלות אופי מיני שהופנו אליה מח"כ מגל (הבית היהודי) בעת שעבדו יחד, פרסמה את המכתב ליו"ר המפלגה על מנת שיבהיר לקהל שמפנה אליה איומים כי "אלה לא ערכי המגזר". לדבריה, בימים האחרונים, שבהם שלוש נשים הצטרפו וטענו כי מגל נהג בהן באופן לא הולם ואף הטריד מינית את חלקן, ניסתה לפנות לבנט פעמים רבות – אולם לא נענתה.

"רציתי לדבר איתו אחד על אחד, בלי תיעוד ובלי כותרות. אבל מכיוון שזה כנראה לא יקרה כבר, אני חוזרת לבמה שאפשרה לי לספר את סיפורי מלכתחילה, וכותבת לו כאן, בתקווה שהפעם הוא ישים לב", כתבה. "אני יודעת שעוברים עליך ימים לא פשוטים במפלגה. גם עליי. אני לא יודעת אם אתה יודע, אבל בימים האחרונים קיבלתי איומי אונס, קללות, הכפשות, מפיצים עליי שקרים מוחלטים, מספרים לבעלי שאני שוכבת מאחורי גבו עם כל העיר (ספוילר: אני לא). אלה אנשים שהרבה מהם תומכים של המחנה שלך, ושהמתקפה שלהם באה מתוך הרצון להיות סולידריים עם ינון, ועם המפלגה שלך".

עוד בנושא:
לפיד על פרישת מגל: "לא צריך בכנסת ח"כים שמטרידים מינית"
המשטרה החלה בבדיקת פרשת ההטרדות המיניות של ח"כ מגל

רחלי רוטנר. ראובן קסטרו
"דבר אליהם, חנך אותם, רסן אותם, הנהג אותם". רוטנר/ראובן קסטרו

בהמשך, הבהירה שמדובר בתופעה גורפת שמופנית למתלוננות על הטרדה מינית שבוחרות להיחשף. "זה לא חדש. בכל פעם שמישהי מתלוננת על הטרדה מינית של מישהו מפורסם, היא מוצפת בגל הכפשות כאלה. ולכן בנות תמיד פוחדות לדבר, ואם כבר הן מדברות – הן מסתתרות מאחורי השם א' או ב'. הבחורה השנייה, זו שנחשפה בשמה וסיפרה בקושי רב על נגיעות והצעות מגונות, נבהלה מהמתקפה וחזרה לארון, והסתירה בחזרה את שמה, וקל להבין למה".

בשלב זה, ביקשה מיו"ר המפלגה המזוהה עם המגזר הדתי-לאומי שייקח אחריות על ציבור המצביעים המשולהב של הבית היהודי. "אז אני פונה אליך בתור מנהיג הבית היהודי ובתור שר החינוך גם יחד, ומבקשת שתיקח אחריות על התומכים המתלהמים של המפלגה שלך", כתבה. "דבר אליהם, חנך אותם, רסן אותם, הנהג אותם. תגיד להם - 'אני יודע שאתם נסערים ושקשה לנו וימים לא פשוטים וכעס ותסכול, אבל אסור לנו להפוך את זה למסע נקמה בנשים שמתלוננות על הטרדה או על התנהגות לא נאותה של איש ציבור, כי לא זו המלחמה הנכונה. אלה לא הערכים של המגזר שלנו'.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
שר החינוך נפתלי בנט בביקור במרכז למידה חמד"ע תל אביב. נובמבר 2015. מוטי מילרוד, הארץ
רוטנר: "נשים צריכות לא לפחד מבריונים שמאמינים שהם משרתים את המפלגה". בנט/הארץ, מוטי מילרוד

"אתה צריך להבין שמעבר לסולידריות המפלגתית המובנת, יש פה סוגיה חשובה, של לאפשר מרחב בטוח לנשים לבוא ולהגיד 'הוא נגע בי, הוא אמר לי דברים', בלי לפחד שמאותו רגע הן יקבלו איומים מבריונים שמאמינים שהם משרתים בכך את המפלגה. כשר חינוך, התפקיד שלך זה לא רק תכניות למתמטיקה אלא גם לחנך לערכים ולמוסר של שיח ושל צדק. כאדם דתי ומנהיג מפלגה דתית, התפקיד שלך זה לא רק לדבר על קידוש ודבר תורה אלא גם להנהיג את התומכים שלך ברגעים שבהם הם הופכים לבריונים ולתוקפים. תנהיג אותם".

למכתב הפתוח צירפה העיתונאית צילום מסך של אחת מן ההודעות הרבות שקיבלה, תחת הכינוי הבדוי "לאומי דתי". בהודעה, שמופנית לרוטנר ולבן זוגה גם יחד, מאשים אותה הגולש ב"מכירת גופה" וצירף צרור קללות ואיחולי אונס.

ינון מגל. ראובן קסטרו
התפטר הבוקר מהכנסת. מגל/ראובן קסטרו

מגל הודיע הבוקר לבנט כי הוא מבקש לסיים את תפקידו כחבר כנסת. מגל מסר לבנט שהוא בטוח כי אין במעשיו היבט פלילי, אולם הוא מבין שיש שנפגעו מהתנהלותו בעבר ולכן הוא מבקש לפרוש מהכנסת. הודעתו של מגל באה בעקבות הצטברות הטענות על הטרדה מינית מצד נשים שעמן עבד. התפטרותו של מגל תוביל לכניסתו של חבר הבית היהודי אבי ורצמן לכנסת, ששימש סגן שר החינוך בקדנציה הקודמת.

שר החינוך בנט, השוהה במסע הסברה בארצות הברית, עודכן על ההחלטה, ומסר: "קיבלתי את הודעת ההתפטרות של ינון, זהו מעשה ראוי. אני מקווה שההליך שבו הוא נמצא יסתיים מהר ככל האפשר ויוכל להתמסר למשפחתו ולהמשך דרכו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully