וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתיחות גוברת: רוסיה תאסור כניסת אזרחי טורקיה ללא ויזה

בהודעה שפרסם שר החוץ סרגיי לברוב, נמסר כי החל מינואר הקרוב תבוטל מדיניות הפטור מאשרת הכניסה, הנהוגה בין שתי המדינות. ההחלטה הגיעה שעות לאחר שארדואן הזהיר את מוסקבה מפני הסלמה בעקבות תקרית הפלת המטוס

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, הודיע אתמול (שישי) כי מוסקבה החליטה לבטל את מדיניות הפטור מוויזה לאזרחי טורקיה החל מחודש ינואר 2016. לפיכך, כשתיושם ההחלטה, אזרחי טורקיה לא יוכלו להיכנס לגבולות רוסיה ללא קבלת ויזה מתאימה, כפי שהיה נהוג עד עכשיו. הודעתו של לברוב יצאה שעות ספורות לאחר הצהרתו של נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, שהזהיר את רוסיה "שלא לשחק באש" ברקע תקרית הפלת המטוס בגבול סוריה.

ההחלטה נובעת מהתקרית שהתרחשה בגבול סוריה-טורקיה, במסגרתה טוענת מוסקבה כי מטוסי קרב טורקיים מדגם F-16 הפילו מטוס קרב של חיל האוויר שלה בזמן שהיה במרחב האווירי של סוריה. טורקיה, מצדה, טוענת כי פעלה לפי ההסכמים בין שתי המדינות וכי המטוס נכנס לשטחה האווירי.

לקריאה נוספת:
פוטין: "תקרית נוספת כמו הפלת המטוס תסכן את התיאום עם המערב"
בצה"ל נמנעים מחיכוך: "המדיניות היא לא להפיל שום מטוס רוסי"

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב, מוסקבה. רויטרס
שינוי במדיניות. לברוב/רויטרס

ארדואן טען בנאום ששודר בטלוויזיה כי אינו רוצה לפגוע ביחסים בין אנקרה למוסקבה, אך כי הביקורת של פוטין כלפי הממשלה הטורקית "אינה מתקבלת על הדעת". הוא התייחס לטענות שאמר נשיא רוסיה ביום התקרית, שלפיהן מדובר ב"תקיעת סכין בגב" של ארצו. "לא מדובר בתקיעת סכין בגב, אלא באומץ לעמוד בפני מי שמאיים עלינו", אמר.

כחלק מההדים שיוצרת הפלת המטוס הרוסי ביחסים בין אנקרה למוסקבה, יש שמתייחסים גם להשפעת התקרית על המשך הפעילות הרוסית בסוריה והמלחמה בטרור המתפשט בה. בתוך כך, שליח האו"ם סטפן דה מיסטורה אמר אתמול כי הפלת המטוס הרוסי בידי טורקיה מסכנת את המשך תהליך השלום בסוריה. במסגרת הדברים שנשא דה מיסטורה בשבדיה, הוסיף כי "זה בהחלט לא עזר. ישנה אפילו סבירות שהתקרית הזו תסבך את העניינים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בפרלמנט באנקרה, 23 ביוני 2015. רויטרס
לא מעוניין לפגוע ביחסים. ארדואן/רויטרס

מוקדם יותר, דובר הבית התחתון של הפרלמנט הרוסי, סרגיי נרישקין, אמר כי לרוסיה יש את הזכות להגיב צבאית. בריאיון לתחנת הטלוויזיה הרומנית Digi24, הוא אמר כי "מדובר ברצח מכוון של החיילים שלנו והמעשה הזה צריך לבוא על עונשו". לדבריו, "אנחנו יודעים שמי שעשה את זה חייב להישפט. במקביל, התגובה של רוסיה בהחלט תגיע, בהתאם לחוק הבינלאומי. וחוץ מזה, לרוסיה יש את הזכות לתגובה צבאית".

זאת ועוד, הקרמלין מסר כי ארדואן מעוניין להיוועד עם פוטין ביום שני הקרוב בפריז, אז תחל ועידת האקלים. לא נמסר אם נשיא רוסיה הסכים לכך. יורי אושקוב, עוזרו של פוטין, הבהיר כי הוא סירב ליצור קשר עד כה עם ארדואן מאחר שהאחרון מסרב להתנצל על התקרית.

(עדכון ראשון: 16:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully