וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: לא מעוניינים בהסלמה; פוטין: לא להגיע לטורקיה

25.11.2015 / 11:24

נשיא טורקיה ניסה להנמיך את המתיחות בעקבות הפלת המטוס, אך נשיא רוסיה המשיך לתקוף והאשים אותו ב"איסלאמיזציה" של המדינה. מוסקבה הודיעה כי אחד הטייסים חולץ בידי צבא אסד, והשני נהרג בידי "ג'יהאדיסטים"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ניסה להנמיך הבוקר (רביעי) את הלהבות במשבר עם רוסיה והבהיר כי הוא לא רוצה בהסלמה נוספת. זאת בעקבות הפלת מטוס הקרב הרוסי אתמול בידי צבא טורקיה שהובילה לתגובה חריפה מצדו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שהאשים אתמול את אנקרה ב"תקיעת סכין בגב" ובשיתוף פעולה עם ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). היום הוא המשיך בטון החריף וקרא לתושבי רוסיה שלא לבקר בטורקיה, שאת הנהגתה האשים ב"איסלאמיזציה של המדינה".

ארדואן, שהתייחס לתקרית בכנס עסקי באסטנבול, טען כי מטוס הקרב הרוסי הותקף בזמן שהיה במרחב האווירי של טורקיה והתרסק בסוריה. מוסקבה, מנגד, טענה כי המטוס נורה מהקרקע בזמן שטס בשמי סוריה. לדברי ארדואן, חלק משברי המטוס נחתו בשטח טורקיה וגרמו לפציעתם של שני אזרחים טורקים.

הוא הוסיף כי הפלת המטוס הייתה חלק מהגנה על ביטחון המדינה ועל "זכויותיהם של אחינו" בסוריה. ארדואן התכוון לטורקמנים, מיעוט בצפון סוריה שמוצאו מטורקיה. בתקופה האחרונה הפציצה רוסיה יעדים של המורדים הנלחמים במשטרו של בשאר אסד, שבאזור שליטתם צנח אחד משני טייסי הסוחוי Su-34.

לקריאה נוספת בנושא
גורם אמריקני: "המטוס הרוסי הופל במרחב האווירי של סוריה"
פרשנות: ארדואן רצה להכאיב לרוסיה - והצליח להרגיז את פוטין

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין. רויטרס, עיבוד תמונה
אחד מנסה להפיג את המתיחות, השני מגביר אותה. ארדואן ופוטין/עיבוד תמונה, רויטרס

פוטין, מצדו, המשיך להתבטא בחריפות נגד טורקיה ונגד ההנהגה שלה. בדברים שצוטטו בסוכניות הידיעות הרוסיות, אמר נשיא רוסיה כי ההנהגה הפוליטית באנקרה מעודדת איסלאמיזציה של החברה. "הבעיה היא לא הטרגדיה שלה היינו עדה אתמול", צוטט בסוכנות הידיעות TASS. "הבעיה עמוקה יותר. אנחנו רואים שההנהגה הנוכחית בטורקיה נוקטת במשך שנים ארוכות במדיניות התומכת באיסלאמיזציה של המדינה".

כמו כן, דמיטרי פסקוב, דובר הקרמלין, אמר כי רוסיה תמשיך לערוך מתקפות אוויריות נגד מטרות דאעש הנמצאות בסמוך לגבול עם טורקיה. "אנו מעוניינים בכך שהטרוריסטים יתרחקו מהגבול עם טורקיה, אך למרבה הצער הם נוטים להתקרב לאזור", אמר.

במקביל, משרד ההגנה במוסקבה הודיע כי אחד משני הטייסים שנפלטו ממטוס הקרב חולץ בידי צבא סוריה בתום מבצע שנמשך 12 שעות ונלקח לבסיס רוסי באזור. לפי חלק מהדיווחים שנפוצו אתמול, הטייס נשבה בידי הטורקמנים ולפי אחרים הוא הוצא להורג בידם. אחד מהם נפצע בזמן שצנח לקרקע ונהרג בפראיות על ידי ג'יהאדיסטים באזור", טען אלכסנדר אורלוב בריאיון לרדיו "אירופה 1". "השני הצליח להימלט, ולפי המידע האחרון שבידינו, הוא נאסף בידי צבא סוריה והוא יוחזר לבסיס חיל האוויר הרוסי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מורדים סורים ליד גופתו של אחד הטייסים הרוסים שמטוסו הופל באזור, 24 בנובמבר 2015. מטוויטר, צילום מסך
מורדים טורקמנים ליד גופת אחד הטייסים הרוסים, אתמול/צילום מסך, מטוויטר

התקרית אתמול אירעה בשמי מחוז לטקיה, שם נמצא הבסיס המרכזי של רוסיה במדינה, שממנו יוצאים כלי הטיס הנלחמים באופוזיציה לשלטונו של אסד. היום הודיע משרד ההגנה כי בבסיס יוצבו טילי נ"מ מדגם S-400 להגנה מפני תקיפות של כלי טיס וכי מעתה המפציצים הרוסיים ילוו על ידי מטוסי קרב במשימותיהם ברחבי סוריה.

בעקבות התקרית, ביטל שר החוץ סרגיי לברוב את ביקורו המתוכנן במדינה, שהיה אמור להתקיים היום. הוא אף המליץ לאזרחי רוסיה שלא לטוס לטורקיה, שם "מסוכן" לדבריו כמו במצרים. עוד החליטה מוסקבה על ניתוק קשריה הצבאיים עם אנקרה. היום אמר ראש ממשלת רוסיה, דמיטרי מדבדב, אמר כי התקרית עלולה לגרום לביטול כמה פרויקטים משותפים. וחברות טורקיות עלולות לאבד מניות בשוק הרוסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully