וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלם במשטרה: מפקד מחוז ש"י הודיע על פרישה - אחרי תשעה חודשים

שבתי בנדט, יוסי אלי ויהושע בריינר

24.11.2015 / 13:31

ניצב שלומי מיכאל נימק את החלטתו ב"סיבות אישיות", והדגיש כי "אין לו שלדים בארון". במשטרה מעריכים כי צפויים חילופי תפקידים רבים לקראת כניסתו לתפקיד של המפכ"ל החדש אלשיך. למקורביו אמר: "לא רואה את עצמי מתקדם"

צילום: דוברות המשטרה, עריכה: מתן חדד

מפקד מחוז ש"י (יהודה ושומרון) של המשטרה, ניצב שלומי מיכאל, הודיע היום (שלישי) כי הוא פורש מתפקידו מסיבות אישיות - לאחר תשעה חודשים בלבד. הוא מסר את הודעתו בכנס של המחוז, אך לא פירט מה עומד מאחורי החלטתו. כשהצהיר על כך, ניכר היה שהוא מתרגש מאוד, והדגיש כי "אין לו שלדים בארון". מיכאל כיהן עד תחילת השנה כמפקד הימ"מ, והיה מועמד לתפקיד מפקד מג"ב.

ניצב מיכאל התייחס להחלטתו ואמר: "קיבלתי החלטה אישית לפרוש בתום 33 שנים של שירות משמעותי ומאתגר במגוון תפקידים. אני מוקיר את הזכות שניתנה לי להשפיע על חיי האזרחים בישראל ולתרום לביטחונם ומודה לכל שותפיי לדרך. אני מאחל הצלחה לארגון החשוב ובטוח כי המפכ"ל הנכנס יוביל את הארגון בבטחה ובהצלחה". מיכאל סיפר למקורבי כי הגיע למיצוי במשטרה. "ההחלטה היא אישית שלי, אני לא רואה את עצמי מתקדם לתפקידים גבוהים יותר בארגון ומרגיש שהשארתי חותם מספק במשטרה", אמר להם.

פרישתו באה בתקופה של גל טרור במחוזו והיא סימן ראשון לחילופי תפקידים רבים במשטרה שצפויים לחול בעקבות כניסתו של המפכ"ל החדש רוני אלשיך לתפקיד. לפי הערכות, לתפקיד מפקד מחוז ירושלים צפוי להתמנות ניצב יורם הלוי, במקום ניצב משה אדרי, שצפוי לפקד על משטרת תל אביב. במשטרה מעריכים עוד כי ניצב זוהר דביר יתמנה לתפקיד סגן המפכ"ל. ניצב בנצי סאו יודיע ככל הנראה בימים הקרובים על פרישה מהמשטרה. אלשיך נפצע ברגלו יום לפני כניסתו לתפקיד ולכן השבעתו הרשמית נדחתה. בשלב זה ממשיך ממלא מקום המפכ"ל, ניצב בנצי סאו, בתפקידו.

לקריאה נוספת:
מבנה צבאי ותפקיד בכיר חדש: המהפכה שמתכנן אלשיך במשטרה
שוטר בדרגת ניצב-משנה חשוד בקבלת טובות הנאה מעבריינים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רוני אלשיך, צפוי לערוך חילופי תפקידים במשטרה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מיכאל החליף בתפקיד את ניצב קובי כהן, שהחליט לפרוש מהמשטרה בשל החשד שקיים קשר אסור עם פקודה שלו. בתחילת ינואר קיבל מפכ"ל המשטרה דאז יוחנן דנינו את בקשתו לפרוש.

החקירה בעניינו של כהן החלה בעקבות תלונה אנונימית שהתקבלה במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), שעליה דווח לראשונה בוואלה! NEWS לפני כשבועיים. כהן, המכהן בתפקיד הבכיר משנת 2013, חשוד כי במהלך כהונתו בתפקיד החל להתכתב עם שוטרת בפייסבוק ועל פי החשד אף הבטיח לה כי ייקח אותה לפולין, על אף שלא שובצה לנסיעה, שבה עמד כראש המשלחת מטעם המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully