וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יריתי במבוגרים, ראיתי אותם נפצעים ואז נגמרו לי הכדורים"

24.11.2015 / 14:19

בלעדי: תמלולי החקירה של המחבל, שיחד עם שותפו ביצע את הפיגוע בקו 78 בירושלים באוקטובר, הגיעו לידי וואלה! NEWS, והם מתארים את הדרמה שהתחוללה באוטובוס. "הוצאתי אקדח, דרכתי אותו, פניתי לאנשים והתחלתי לירות בהם. חיכיתי ששוטר יהרוג אותי". 3 ישראלים נרצחו בפיגוע

עריכה: ניר חן

"האוטובוס לא היה מלא ועלו עוד נוסעים. בפאתי ארמון הנציב, בהאא הסתכל לעברי ונדנד בראשו ואמר לי כאילו 'תתחיל'... ראיתי אדם מבוגר ועוד אישה מבוגרת - יריתי בהם וראיתי אותם נפצעים ואז נגמרו לי הכדורים". היה זה אחד הפיגועים הקשים ביותר בגל הטרור הנוכחי: בסוף אוקטובר עלו שני מחבלים על אוטובוס קו 78 בארמון הנציב חמושים באקדח ובסכין והחלו לטבוח בנוסעים. שלושה ישראלים נהרגו מירי ומדקירות. רק הודות לתושיה של כמה לוחמי מג"ב ששהו בסמוך, לא הסתיים האירוע באבדות כבדות יותר. בתום חילופי האש חוסל המחבל בהאא חליל עליאן. שותפו לפיגוע בלאל אבו גאנם בן ה-21 נפצע באורח אנוש. חקירותיו של אבו גאנם בן ה-21 שהגיעו לידי וואלה! NEWS מתארות כיצד הגיעו יחד משכונת ג'בל מוכאבר הסמוכה ופתחו במסע הרצח האכזרי.

"בהאא בא אליי לחנות הקוקטיילים שבה אני עובד בליל הפיגוע", סיפר בחקירתו, "הוא אמר לי שיש ברשותו 20 אלף שקלים ושהוא רוצה להשיג אקדח. שאלתי 'למה אקדח?' והוא ענה שהוא רוצה לבצע פיגוע נגד יהודים. אמרתי לו שאם הוא מצליח להשיג אקדח, אני אבצע עמו את הפיגוע". כשנשאל בחקירה מדוע החליטו מלכתחילה לבצע פיגוע, השיב אבו גאנם: "בגלל אל-אקצא... בגלל הפריצות לאל- אקצא ובגלל רצח הילדים הקטנים שהמתנחלים רוצחים".

לקריאה נוספת:
הפיגוע בארמון הנציב: חיכו שהאוטובוס יתמלא - והתחילו לרצוח
הרוג שלישי מפיגוע הירי והדקירה בארמון הנציב: בן 76 מת מפצעיו

בלאל אבו גאנם: כתב אישום במחוזי ירושלים על השתתפות בפיגוע טרור באוטובוס בארמון הנציב. נובמבר 2015. יואב דודקביץ'
בלאל אבו גאנם/יואב דודקביץ'

באותו הלילה הצליח בהאא לרכוש אקדח בשכונת אבו דיס ובבוקר הפיגוע התייצב בחנות המשקאות שבו עובד אבו גאנם. סוחר הנשק שמכר את האקדח לא אותר עד כה. "בהאא הגיע באותו הבוקר וראה אצלי סכין בחנות ואמר לי שהיא מתאימה לפיגוע ולקח אותה. הלכנו לחנות שבה עבד בהאא וכשהגעתי הוא הראה לי דבר ראשון את האקדח, בצבע שחור. הייתה בו מחסנית עם 14 כדורים. החזקתי את האקדח והסתכלתי עליו, והוא לימד אותי איך להוריד את הנצרה. וככה, אני שמתי אותה במותן שלי ויצאנו. בהאא לקח איתו את הסכין ושם אותה מתחת למכנסיים".

בשלב זה ובקור רוח מתאר אבו גאנם כיצד נסעו בקטנוע שלו לשכונת ארמון הנציב, המרוחקת דקות ספורות מביתו, שם המתינו לאוטובוס. כמה דקות לאחר מכן הגיח קו 78 ריק מנוסעים. "האוטובוס לא היה מלא ועלו עוד נוסעים. בפאתי ארמון הנציב, בהאא הסתכל לעברי ונדנד בראשו ואמר לי כאילו 'תתחיל'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
פיגוע בשכונת ארמון הנציב, ירושלים, 13 באוקטובר 2015. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
האוטובוס, לאחר הפיגוע/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

אבו גאנם המשיך: "הוצאתי את האקדח, דרכתי אותו ופניתי לאנשים שיושבים בחלק האחורי של האוטובוס והתחלתי לירות בהם. בהאא פנה קדימה והתחיל לדקור. ראיתי אדם מבוגר ועוד אישה מבוגרת ועוד אנשים - יריתי בהם וראיתי אותם נפצעים ואז נגמרו לי הכדורים. חיכיתי שיבוא שוטר ויהרוג אותי. בהאא בא אליי ולקח ממני את האקדח. הסכין הייתה עדיין ביד שלו. המשטרה באה ובהאא התחיל להפחיד את המשטרה שהיו מחוץ לאוטובוס עם האקדח. המשטרה התחילה לירות לעברנו ופגעו בי ונפלתי את הרצפה. אני לא יודע מה קרה אחר כך".

"לא מצטער על מה שעשיתי"

כתב האישום שהוגש נגד אבו גאנם בתחילת החודש מתאר כיצד הוא ירה בראשם של חיים חביב, אלון גובברג וריצ'רד לייקין. לאחר שהכדורים באקדחו נגמרו, הוא החל לחנוק נוסע נוסף שהיה באוטובוס וניסה לברוח מהמקום. עליאן הספיק לדקור את השלושה ולפצוע עוד שבעה בני אדם. על פי חומר הראיות, עליאן אף ניסה להשתלט על האוטובוס לאחר שהנהג נמלט ממנו, בניסיון להזעיק עזרה, אולם הוא לא הצליח. "אף אחד לא הדריך אותנו, אנחנו לבדנו, החלטנו לבצע פיגוע", הודה אבו גאנם.

חוקר: אם הייתה כמות של ערבים באוטובוס, הייתם מבצעים את הפיגוע?

אבו גאנם: לא, לא חושב... רק אני יריתי בפיגוע. אני יריתי ובהאא דקר.

חוקר: אתה מצטער על מה שעשית?

אבו גאנם: לא.

פיגוע בשכונת ארמון הנציב, ירושלים, 13 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
פיגוע בשכונת ארמון הנציב, ירושלים, 13 באוקטובר 2015/נועם מושקוביץ

אבו גאנם נחקר כמה פעמים בין היתר על ידי חוקרי השב"כ המכונים "ויצמן" ו"גיל" ודבק בגרסתו כי מעולם לא ירה לפני הפיגוע באקדח ושבפועל בהאא עליאן היה זה שהשיג את הנשק, ערב הפיגוע. בכתב האישום מיוחס לאבו גאנם גם חברות בארגון חמאס וכמי שביצע את הפיגוע מטעמם זאת לאחר שהיה פעיל באגודת סטודנטים המזוהה עם הארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully