וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפגעות הטרדה מינית באונ' העברית יוכלו להעיד ללא נוכחות הנאשם

18.11.2015 / 2:19

הנהלת האוניברסיטה קבעה כי הנאשם יצפה בעדות המתלוננות בוידאו קונפרנס, וכן יזמה הקמת בית דין חיצוני שיעסוק בהטרדות מיניות. כמו כן, הוגדל הסכום שיהיה אפשר לפסוק כפיצויים למתלוננות ויפורסם שמם של מורשעים בהטרדה

עריכה: ניר חן, צילום: אנצ'ו ג'וש

(ריאיון עם גל גריגל, יו"ר עמותת "אחת מתוך אחת", על פרשת ההטרדות המיניות באוניברסיטה העברית, יוני 2015)

הנהלת האוניברסיטה העברית אישרה היום (רביעי) שורת צעדים חדשים למניעת הטרדות מיניות, בעקבות התלונות הרבות באוניברסיטה בשנים האחרונות. בראש הרשימה, האפשרות של נפגעות להעיד ללא נוכחות הנאשם, שישמע את העדות באמצעות "וידאו קונפרנס", וכן יוזמה של האוניברסיטה להקמת בית דין חיצוני להטרדות מיניות. היועצת המשפטית של המוסד, עו"ד פפי יקירביץ', אמרה לוואלה! NEWS כי היא "מקווה שזה יפחית את התופעה".

המהלך נעשה בשיתוף אגודת הסטודנטים, וכולל מינוי של סטודנטית לתפקיד סגנית הנציבות למניעת הטרדה מינית באוניברסיטה. בנוסף לכך, סוכם כי ההחלטה אם להעמיד לדין חבר סגל בגין הטרדה מינית תהיה בידי תובע חיצוני שהאוניברסיטה תמנה. עוד הוחלט, כי בבית הדין המיוחד שיוקם לדיון בעבירות של הטרדה מינית, יהיו חברים נציגי ציבור.

בתקנון החדש נכתב כי "מוטלת על כל אדם באוניברסיטה החובה לדווח על חשד שהתעורר אצלו על כך שנעשה כלפי אחר מעשה של הטרדה מינית". נקבע גם כי יפורסם שמם של מורשעים בהטרדה מינית.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
מתיחות באוניברסיטה העברית: סטודנטים נתפסו עם סכינים בקמפוס
"כשאני שותה קפה בקמפוס, לא אכפת לי אם זה עם ערבי או יהודי"
במקום הראשון מבין האוניברסיטאות במזרח התיכון: העברית בירושלים

פתיחת הלימודים האקדמאית באוניברסיטה העברית, ירושלים. אוקטובר 2015. טלי מאייר
יוקם בית דין מיוחד לדיון בהטרדות מיניות. סטודנטיות באוניברסיטה העברית, למצולמות אין קשר לכתבה/טלי מאייר

זאת ועוד, התקנות החדשות מגדילות את סכום הפיצויים למוטרדות, כך שבתי הדין למשמעת יוכלו לפסוק פיצויים לנפגעת בגובה של עד שלוש משכורות ברוטו לעובד שהטריד ו-25,000 שקלים קנס לסטודנט שהטריד. עוד עונש חדש הוא האפשרות לאסור על מורשעים בהטרדה כניסה לתחומי האוניברסיטה. בנוסף לתקנון החדש פותחה לומדה למניעת הטרדות מיניות, שתהיה חובה על כל הסטודנטים ואנשי הסגל החל משנת הלימודים הנוכחית.

יקירביץ', הסבירה מדוע נעשו הצעדים המדוברים. "בשנה שעברה הייתה תלונה מתוקשרת מאוד שהובילה למחשבה מעמיקה לגבי הטיפול שלנו בהטרדה מינית. נשיא האוניברסיטה מינה ועדה בראשות פרופסור ברק מדינה והוועדה המליצה על מספר שינויים משמעותיים בטיפול המשמעתי בהטרדה מינית. כתוצאה מדוח הוועדה יצא תקנון שאושר היום על ידי הסנט". לדבריה, "התקנון מאוד מקיף עם הרבה מאוד חידושים".

עוד הוסיפה, כי "אני לא חושבת שהיו הרבה מאוד מקרים, אלא היו כמה מקרים מתוקשרים מאוד בחמש השנים האחרונות, בהם שני מקרים של חברי סגל בכירים שסולקו מהאוניברסיטה. אנחנו מקווים שהמסר הזה שאנו שולחים לסטודנטים ולחברי הסגל יתרום להפחתת התופעה ויגביר את הדיווח".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא היו המון מקרים של הטרדות מיניות, אבל הם היו מתוקשרים מאד". האוניברסיטה העברית/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully