וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין ישראלי בכיר: "חיזבאללה מחזיק בכעשרה טילי סקאד D"

18.11.2015 / 23:30

הקצין אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי סוריה סיפקה לארגון את הטילים, המסוגלים לפגוע בכל נקודה בישראל וכוללים ראש נפץ במשקל של כ-250 ק"ג, על אף שמאגר הטילים הבליסטיים שלה קטן ב-90% מאז פרוץ מלחמת האזרחים

עריכה: ניר חן

(חקירת אזרח שבדי-לבנוני שגויס כדי לרגל אחרי ישראל, ספטמבר 2015)

קצין ישראלי בכיר אמר היום (רביעי) לסוכנות הידיעות רויטרס כי לחיזבאללה יש כעת 100 אלף רקטות וטילים, מתוכם "בסביבות עשרה" טילי סקאד D מתקדמים בעלי ראשי נפץ קונבנציונאליים שסופקו על ידי סוריה. עוד אמר הקצין כי סוריה השתמשה ביותר מ-90% ממאגר הטילים הבליסטיים שברשותה במאבק נגד המורדים במדינה, במהלך ארבע שנות מלחמת האזרחים. למרות זאת, לדבריו, חלק קטן מהמאגר הועבר לארגון הקיצוני.

משקלו הכולל של סקאד D הוא 6,500 קילוגרמים, הוא מכסה טווח של 700 קילומטרים ומסוגל לפגוע בכל נקודה בישראל בדיוק של 50 מטרים. הסקאד מסוגל להכיל ראש נפץ של כמעט טון, אך כדי להגיע לטווחים רחוקים הוא לא נושא יותר מ-250 קילוגרמים. כמו כן, הטיל יכול לשאת ראש נפץ מסוג דלק-אוויר, 40 פצצות מצרר חודרות מסלולים או מאה מוקשים נגד אדם במשקל חמישה ק"ג כל אחד.

עוד בוואלה! NEWS:
התביעה בפריז: "לא ניתן לקבוע אם מתכנן הפיגועים חוסל"
הסם של דאעש נמכר גם בישראל: 50 שקלים לכדור
דרמה בכנסת: שוויון בין הקואליציה לאופוזיציה, ההצבעות הופסקו

טיל סקאד D. ויקיפדיה, אתר רשמי
"סוריה עדיין יכולה לייצר טילי סקאד". טיל סקאד D/אתר רשמי, ויקיפדיה

גורמים מערביים שונים מאמינים כי לפני המלחמה ב-2011 היו ברשות סוריה מאות טילי סקאד. הקצין הדגיש כי למרות שרוב המאגר כבר התרוקן, "המצב יכול להשתנות, עדין יש ברשותם את היכולת לייצר טילים חדשים" .

בשנים האחרונות עושה חיזבאללה מאמצים כדי להכניס למדינה טילים מתקדמים ומדויקים, בהם טילי סקאד מסוריה וטילי שיהאב איראניים. על פי פרסומים שונים, ישראל תקפה מספר פעמים בסוריה ובלבנון כדי לפגוע בשיירות של טילי סקאד שעשו את דרכן לארגון הקיצוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully