וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: נכחדו מהעולם לפני כ-10,000 שנים - והתגלו במערה באלסקה

21.11.2015 / 10:48

אריה המערות נעלם מפני האדמה לפני עשרות אלפי שנים, כשרבים כלל לא ידעו איך הוא נראה. חוקרים אמריקאים הצליחו למצוא מאובנים של האריה במערה נידחת באלסקה, והשאר כבר היסטוריה. צפו בתגלית הנדירה

The Siberian Times

אריה המערות נכחד מן העולם לפני כ-10,000 שנים. רק בעזרת ציורי מערות, גילופי שנהב, וכלי חרס רבים שנמצאו במקומות שונים בעולם, התוודע האדם המודרני לקיומו של אריה המערות. אלו מצביעים על כך שהיו לו אוזניים עגולות וזקורות, זנב עבות, פסים דהויים בדומה לטיגריס וכמובן - רעמה סביב הצוואר. זה היה אחד האריות הגדולים ביותר אי פעם. לשלד של זכר בוגר (שנמצא בשנת 1985 באזור גרמניה), היו כתפיים בגובה 1.2 מטרים ואורך גוף של 2.1 מטרים ללא הזנב, ומשקלו היה בין 350-160 ק" - גדול ב-8% - 10% מהאריות כיום.

הדמייה של אריה מערות. RomanYevseyev, אתר רשמי
ככה היה נראה אריה המערות, לפי השערת החוקרים/אתר רשמי, RomanYevseyev

10,000 שנה אחרי שנעלם מעל פני האדמה, חוקרים אמריקאים גילו במערה נידחת באלסקה מאובנים של אריה מערות. שני גורים ליתר דיוק, שנקיבלו את השמות אויאן ודינה. צמד האחים אמנם התגלה כבר לפני כחודש, אך רק כעת הופצו תמונות תקריב של השניים, תמונות שלא נראו מעולם.

חוקרים ומדענים רבים נדהמו מהתגלית המסעירה, כשהתמונות של צמד האחים והווידאו שבו הם מככבים הפכו לוויראלים. עדיין לא ידוע אם נמצאו ממצאים גנטיים איכותיים מספיק שהשתמרו עם הגופות, מה שיוכל להביא לניסיון להחזיר את הזן הנכחד לחיים.

עוד באותו נושא

יונה בהלם: נמצאו שרידי לוויתן שנאכל ע"י לוויתן שנאכל ע"י כריש

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
בן יותר מ-10,000 שנים. אחד האחים/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully