וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה הודיעה רשמית: התרסקות המטוס בסיני - פעולת טרור

הקרמלין מסר כי שרידי חומר נפץ נמצאו בשברי המטוס שהתרסק בסוף אוקטובר. 224 בני אדם נספו בהתרסקות. הנשיא פוטין הזהיר כי "יעניש את האחראים", ושארצו תגביר את התקיפות בסוריה. דיווח במצרים: שני עובדי נמל התעופה בשארם א-שייח נעצרו בחשד שעזרו להטמין את הפצצה

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הודיע היום (שלישי) באופן רשמי כי התרסקות המטוס הרוסי בחצי האי סיני הייתה כתוצאה ממעשה טרור. פוטין הורה לכוחות המיוחדים בארצו להתמקד במציאת האחראים להתרסקות. הודעה זו הגיעה לאחר שהסוכנות הרוסית לביטחון פדרלי (FSB) אישרה כי נמצאו שרידי חומר נפץ בשברי המטוס שהתרסק בסוף אוקטובר במצרים וגבה את חייהם של 224 נוסעים ואנשי צוות.

פוטין אמר כי המחבלים יימצאו, בכל נקודה שבה יהיו בעולם, וייענשו. "מי שינסה לסייע לעבריינים צריך לדעת שהוא יישא בתוצאות. רוסיה סומכת על שיתוף פעולה מצד שותפיה בחיפוש אחר הטרוריסטים ובהענשתם". הוא הוסיף כי ארצו תגביר את התקיפות בסוריה בעקבות גילוי זה. הבוקר דווח באתר העיתון "לה מונד" הצרפתי כי רוסיה שיגרה הלילה טילי שיוט לעבר מעוז דאעש, א-רקה.

נשיא רוסיה הוסיף כי "רצח אנשינו בסיני נמנה עם מעשי הטרור הקטלניים ביותר. לא ננגב את הדמעות מנשמתנו ומלבנו. זה יישאר איתנו לתמיד. אבל זה לא ימנע מאיתנו למצוא ולהעניש את האחראים".

לקריאה נוספת:
במצרים בטוחים: "תיאוריית הפצצה - מזימה מערבית נגד א-סיסי"
דיווח בארה"ב: ישראל העבירה מידע לפיו דאעש הפיל את המטוס הרוסי

בריטניה: "סיכוי גבוה שהמטוס הרוסי הופל מפיצוץ מטען חבלה". רויטרס
בריטניה: "סיכוי גבוה שהמטוס הרוסי הופל מפיצוץ מטען חבלה"/רויטרס

בתדרוך משותף של הנשיא וראש הסוכנות אלכסנדר בורטניקוב, טען האחרון כי הסיבה לפיצוץ היא מטען חבלה מאולתר שמשקלו פחות מק"ג אחד של TNT. לדבריו, "כתוצאה מהפיצוץ המטוס התפרק באוויר, מה שהסביר את הפיזור הגדול של שבריו על השטח המדברי בסיני".

בתוך כך, מסרו שני גורמי ביטחון מצריים כי הרשויות עצרו שני עובדי נמל התעופה בשארם א-שייח בחשד למעורבות בהתרסקות המטוס. "17 בני אדם נעצרו כחלק מהחקירה, שניים מהם חשודים שעזרו למי שהטמין את הפצצה במטוס", אמרו הגורמים.

ב-31 באוקטובר התרסק מטוס מסוג איירבאס A321 שהמריא משארם א-שייח לכיוון סנט פטרסבורג בצפון חצי האי סיני שבמצרים. לאחרונה התחזקו החשדות לפיהם פצצה היא זו שהפילה אותו. הצוות המצרי שעוסק בחקירת התרסקות המטוס הרוסי הודיע בתחילת נובמבר כי הוא "בטוח ב-90%" שהפיצוץ שנשמע מתמלולי הקופסה השחורה נובע ממטען נפץ. לפי הערכות, מי שאחראי להפלת המטוס הוא שלוחת דאעש בסיני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

המקום שבו התרסק המטוס:

לאחר ההודעה, מסרה הממשלה הרוסית כי היא מציעה 50 מיליון דולרים למי שיסייע למצוא את האחראים להטמנת הפצצה במטוס.

בעקבות ההתרסקות הודיעו כמה מדינות, בהן רוסיה ובריטניה, שיפסיקו לטוס מעל חצי האי סיני. בעקבות כך, נפגעה התיירות בעיר הנופש שארם א-שייח, שהייתה עד אז מוקד משיכה לתיירים רוסים ובריטים רבים. כל הנוסעים שהיו על סיפון המטוס היו רוסים. ההודעה הרוסית באה בשבוע שדאעש מכה בעוצמה בפריז, בפיגועים שגבו את חייהם של 129 בני אדם. בתגובה, הגבירה צרפת את תקיפותיה בסוריה.

מריאנה בננסון השתתפה בהכנת הידיעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully