וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה טוענת: "סיכלנו מתקפה דומה לזו שבפריז באותו היום"

גורם בכיר מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הרשויות עצרו חמישה בני אדם באיסטנבול, בהם מקורב ל"ג'ון הג'יהאדיסט", שככל הנראה חוסל על ידי ארה"ב בסוריה. "תכננו פיגוע גדול"

צילום: צילומי חובבים שהועלו לרשת, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, קשת סידי

הרשויות בטורקיה סיכלו תכנית לבצע מתקפת טרור "גדולה" באיסטנבול, באותו יום שבו אירעו שורת פיגועי הירי וההתאבדות בפריז – כך מסר היום (ראשון) גורם בכיר לסוכנות הידיעות הצרפתית. לדבריו, ביום שישי נעצרו חמישה אנשים באיסטנבול, כולל מקורב של מוחמד אמווזי, עורף הראשים של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), שמכונה "ג'ון הג'יהאדיסט. ככל הנראה, האחרון חוסל בתקיפה אמריקנית בעיר א-רקה באותו יום.

"אנחנו מאמינים שהם תכננו מתקפה באיסטנבול בשישי, באותו יום של המתקפות בפריז", מסר הגורם שהעדיף לשמור על עילום שם. "החקירה הראשונית מצביעה על כך שסיכלנו פיגוע גדול", הוסיף. טורקיה מארחת את כינוס ה-G20, שנפתח היום ויימשך עד מחר, ובו עוסקות המעצמות ביתר שאת בסוגיית המלחמה בטרור בעקבות הפיגועים הקטלניים בפריז, שגבו את חייהם של לפחות 129 בני אדם.

על נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן מופעל לחץ להגביר את המאבק בארגון שפועל בגבולו הדרומי. רבים טוענים כי הוא מתמקד יותר במלחמה במחתרת הכורדית (PKK) מאשר בדאעש, אולם לאחרונה אנקרה הגבירה את המאמצים נגדו, כולל תקיפות של יעדיו בסוריה.

לקריאה נוספת על מתקפת הטרור
המודיעין העיראקי: "יממה לפני המתקפה הזהרנו את צרפת"
נשיא צרפת יבקש להאריך את מצב החירום בשלושה חודשים
מתקפת הטרור בפריז: מצוד אחרי חשוד נוסף שנמלט מהעיר

נשיא ארצות הברית ברק אובמה ונשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בפסגת ה-G20, 15 בנובמבר 2015. רויטרס
שוחחו על המאבק בדאעש. אובמה וארדואן, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully