וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשל אובמה מצדד באירופה: סימון המוצרים "אינו חרם, רק פרט טכני"

12.11.2015 / 20:44

וושינגטון, שעד כה שידרה מסר מעורפל לגבי החלטת האיחוד האירופי לסמן מוצרים תוצרת הגדה המערבית ורמת הגולן, החליטה לצדד באירופה. "התיוג אינו משתווה לחרם, מדובר בהנחיה טכנית המיועדת לצרכנים באיחוד", אמר דובר מחלקת המדינה

צילום: רוני כנפו, עריכה: נועה לוי

(בתעשיית היין חוששים ממכה כלכלית: "סימון המוצרים יפגע בנו מאוד")

ממשל אובמה אמר היום (חמישי) כי הוא אינו סבור שההנחיות החדשות של האיחוד האירופי לסימון מוצרים מההתנחלויות הן בגדר "חרם על ישראל", אלא רק פרט טכני שנועד לשימוש הצרכנים. בכך הדהד הממשל האמריקני את עמדת האיחוד האירופי שגורסת כי לא מדובר בצעד פוליטי אלא צרכני בלבד.

"אנחנו מאמינים כי התיוג אינו משתווה לחרם", אמר דובר מחלקת המדינה מארק טונר. "כפי שאתם יודעים, אנחנו לא מחשיבים את ההתנחלויות כחלק מישראל. אנחנו לא רואים את סימון מקור המוצרים מההתנחלויות כחרם על ישראל".

לפני החלטת האיחוד האירופי, עמדת ארצות הברית הייתה יותר מעורפלת. טונר ובכירים אחרים הדגישו כי וושינגטון מתנגדת לכל סוג של חרם על ישראל. היא טענה כי תגובת האיחוד "לא מפתיעה" לנוכח המשך הבנייה הישראלית בהתנחלויות על שטח שעתיד להיות המדינה הפלסטינית העתידית.

עוד בוואלה! NEWS:
בתעשיית היין חוששים ממכה כלכלית: "סימון המוצרים יפגע בנו מאוד"
סימון מוצרים: ישראל תשהה שיחות עם האיחוד, השגריר זומן לנזיפה

חרם פלסטיני על תוצרת ישראלית, פברואר 2015. AP
"אלה הנחיות טכניות". פעילים פרו-פלסטינים מתייגים מוצרים/AP

הודעת הממשל האמריקני היום הייתה יותר חד-משמעית. "אנחנו מבינים את הצורך להעניק לצרכנים באיחוד מידע הולם באשר למקור המוצרים, לפי החוק האירופי", אמר טונר. "האיחוד האירופי הבהיר כי צעדים אלה אינם חרם ושהוא מתנגד לחרמות על ישראל. הנחיות האיחוד על מוצרים שנמכרים במדינות האיחוד נתונות לשיקול הדעת של האיחוד. לדבריו, סימון המוצרים אינו צעד חדש. "אלה הנחיות טכניות שמבקשות להבהיר לצרכן מהיכן מגיע המוצר שאותו הוא רוצה לקנות מרחבי העולם".

אתמול פרסם האיחוד האירופי את ההנחיות לסימון מוצרים תוצרת ההתנחלויות בגדה המערבית וכן יישובים ברמת הגולן. לפי ההנחיות, על גבי המוצרים שנוצרו באותם אזורים ייכתב "נוצר בגדה המערבית (התנחלות ישראלית)" או "נוצר ברמת הגולן (התנחלות ישראלית)".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully