וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

45 הרוגים בפיגוע במעוז חיזבאללה בביירות; דאעש קיבל אחריות

שני מחבלים מתאבדים פוצצו עצמם בהפרש של כמה דקות בבירת לבנון, באזור שבו יושבים ראשי הארגון השיעי. דאעש קיבל אחריות לפיצוצים, בו נפצעו קרוב למאתיים איש. חיזבאללה הפך למטרה של דאעש וארגוני המורדים בעקבות מעורבותו בלחימה בסוריה

צילום: רויטרס; עריכה: טל רזניק

שני פיצוצים עזים הרעידו הערב (חמישי) את אזור הדאחייה בביירות שבלבנון, שבו יושבים המטות המרכזיים של ארגון חיזבאללה, בעת שהרחוב היה הומה אדם. הצלב האדום הלבנוני מסר כי לפחות 45 בני אדם נהרגו ומעל 180 נפצעו בפיגוע הכפול.

לפי דיווחים בכלי התקשורת במדינה, שני מחבלים לבושים חגורות נפץ פוצצו עצמם בהפרש של מספר דקות ברובע ברג' אל-בראג'נה שבדרום העיר, במרחק של כמאתיים מטרים מבית החולים "א-רסול אל-אעזם" השייך לחיזבאללה. צבא לבנון הודיע כי במקום נמצאה גופת מחבל שלישי שהיה אמור להתפוצץ, אך ככל הנראה נהרג כתוצאה מהפיצוץ השני. בהודעה שפורסמה באתרים השייכים לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), קיבל הארגון אחריות לפיגוע.

עוד במזרח התיכון:
שוקעים בבוץ של אסד? כך הציר הרוסי-סורי-איראני מסתבך מול דאעש
לבנון: כוח האו"ם הסגיר לרשויות עובד בחשד שריגל למען ישראל
בפיקוד ישיר של הנשיא: הכורדים כיתרו עיר בשליטת דאעש בעיראק

פיצוץ בדאחייה בביירות 12/11. טוויטר, צילום מסך
שני מחבלים פוצצו עצמם. זירת הפיגוע בביירות/צילום מסך, טוויטר

בעקבות מעורבות חיזבאללה בסוריה בשנים האחרונות, במסגרתה משתתפים אלפים מלוחמי הארגון לצד צבא אסד בלחימה נגד המורדים, הפך הארגון הלבנוני ומנהיגו חסן נסראללה למטרה של ארגוני המורדים הסורים, בראשם דאעש וג'בהת א-נוסרה. לפי כחודש אף הבטיח מנהיג ג'בהת א-נוסרה, אבו מוחמד אל-ג'ולאני, להעניק שני מיליון יורו למי שיתנקש בחייו של נסראללה.

במהלך השנים 2013-2014 אירעו שורה של פיגועים נגד מטרות חיזבאללה באזור הדאחייה, אולם במהלך השנה האחרונה הצליחו חיזבאללה ומנגנוני הביטחון הלבנוניים לסכל נסיונות נוספים לפיגועים נגד הארגון. בחודש יולי האחרון דווח כי בעקבות העלייה באיומים נגד נסראללה תוגברה האבטחה האישית סביבו, והוא נע כיום אך ורק בתוך רשת של מנהרות תת-קרקעיות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
פיצוץ במעוז חיזבאללה, ביירות לבנון. נובמבר 2015. AP
חיזבאללה הפך למטרה. זירת הפיגוע בביירות/AP

ראש ממשלת לבנון תמאם סלאם הכריז על ציון יום אבל לאומי מחר במדינה. שר הפנים ניהאד משנוק אמר כי לבנון "תרדוף אחר הטרוריסטים בכל מקום אשר יהיו". גם ראש הממשלה לשעבר סעד אל-חרירי, יריבו של חיזבאללה, גינה את הפיצוצים אמר כי "פגיעה באזרחים חפי מפשע אינה מוצדקת בשום מקרה". עקיצה לכוונו של חיזבאללה הגיעה משר הבריאות וואיל אבו-פאעור, אשר אמר כי "פעם נוספת האזרחים משלמים את מחיר מעורבותם של גורמים מסוימים בסוריה".

חסן נסראללה. AP
הפך למטרה של המורדים הסורים. חסן נסראללה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully