וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון: כוח האו"ם הסגיר לרשויות עובד בחשד שריגל למען ישראל

כוח האו"ם בדרום לבנון, יוניפי"ל, הודיע כי הסכים לבקשת לבנון להסגרת עובד בבסיס של הכוח החשוד שהיה חלק מרשת שריגלה למען ישראל. לפי דיווחים, הרשת אספה מידע על אישים בחיזבאללה ועל אתרים ביטחוניים

חיילי לבנונים ושל יוניפ"יל סמוך לכפר עדסייה בדרום לבנון. רויטרס
האו"ם הסיר את חסינותו של החשוד. חיילי יוניפי"ל בדרום לבנון/רויטרס

כוח האו"ם בדרום לבנון, יוניפי"ל, הודיע היום (רביעי) כי הסגיר לידי הרשויות במדינה עובד בכוח החשוד בריגול. החשוד, אזרח לבנוני שעובד שנים רבות בבסיס הכוח באל-נאקורה שבגבול עם ישראל, הוסגר לאחר שמזכ"ל האו"ם באן קי מון אישר להסיר את חסינותו הדיפלומטית, לאור הראיות שהציגו הלבנונים הקושרות אותו בריגול.

פרשת הריגול נחשפה בתחילת השבוע, אז הודיעה לבנון כי חשפה "רשת ריגול ישראלית" בדרום המדינה, אשר אספה מידע על אישים ואתרים בשטחה עבור המודיעין הישראלי. העיתון "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, חשף פרטים נוספים מתוך החקירה שמנהל המודיעין הלבנוני. לפי הדיווח בעיתון, בתום חקירה של כמה חודשים נעצרו לפני כשבועיים אזרח סורי ואשתו הלבנונית, בפשיטה על ביתם שבעיר צידון. מחקירתם עולה כי הם ריגלו עבור המודיעין הישראלי, והעבירו לו מידע שיכול לשמש לתקיפות בלבנון. המידע היה, בין היתר, על אישים ועל יחידות שונות בחיזבאללה, על מפקד המודיעין הלבנוני עבאס איבראהים, וכן על אתרים ביטחוניים רגישים במדינה. אחד העצורים סיפר כי הוא גויס על ידי איש צד"ל לשעבר, וכי ביקר בישראל מספר פעמים לפני שנת 2000 במסווה של תייר. מעצר השניים הוביל לחשוד השלישי, עובד יוניפי"ל.

עוד בנושא:
דאעש בסיני באיום ישיר על ישראל: "מתקרב היום שבו נגיע לאילת"
השיטה של צה"ל להתמודד עם הקיצוץ: משרתים בשב"כ ובמוסד יוחזרו לצבא
מאבטח בגוש עציון לפלסטינים שהגיעו למסיק: "אני השריף פה"

עבודות של צה"ל בגבול לבנון, פברואר 2015. אדריאן הרבשטיין
החשוד עובד בבסיס סמוך לגבול. גבול ישראל-לבנון/אדריאן הרבשטיין

יוניפי"ל הוא כוח צבאי בינלאומי לשמירת שלום המוצב בדרום לבנון מאז סיום מבצע ליטאני בשנת 1978, ואמון על שמירת הפסקת האש בין ישראל ללבנון.

בעבר דווח על מספר רשתות ריגול של ישראל שנעצרו בלבנון. לפני כשנה דיווח אתר החדשות הלבנוני "דיילי סטאר" כי חיזבאללה עצר את אחד מבכירי הארגון, מוחמד שווארבה, בחשד שהדליף מידע שסייע לישראל לסכל חמישה פיגועים נגד ישראלים שאותם תכנן חיזבאללה לבצע כדי לנקום את מותו של עימאד מורנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully