וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים מציינים 11 שנים למותו של ערפאת: "התיק עדיין פתוח"

על רקע גל הטרור מציינים היום הפלסטינים את יום השנה למותו של יו"ר הרשות לשעבר. חרף המתיחות בין הצדדים, חמאס העביר לידי פתח את ביתו של מנהיג הארגון לשעבר, שיהפוך למוזיאון להנצחתו. ברשות מתעקשים כי ערפאת חוסל: "איתרנו את המתנקש"

יאסר ערפאת, אוקטובר 2003. רויטרס
נסיבות מותו ממשיכות לעורר הדים. ערפאת/רויטרס

הפלסטינים מציינים היום (רביעי) את יום השנה ה-11 למותו של יו"ר הרשות הפלסטינית לשעבר, יאסר ערפאת, על רקע גל הטרור הנוכחי. בעוד שבשנים האחרונות הפך זכרו של המנהיג - שחוסל על ידי ישראל לפי הטענה הרווחת בקרב הפלסטינים - לנחלתה של תנועת פתח, עתה גם אנשי חמאס ציינו את המאורע, בתקווה לנצל אותו להגברת האלימות נגד ישראל.

ערפאת, שהיה מנהיגה הבלתי מעורער של התנועה הלאומית הפלסטינית במשך קרוב ל-40 שנים, מת בנובמבר 2004 בבית חולים בצרפת. מאז השתלט חמאס על רצועת עזה, בשנת 2007, מנעו בכוח פעילי הארגון מתומכי פתח, ארגונו של ערפאת, לציין את זכרו בשטח הרצועה בתהלוכות או בעצרות. הפיוס בין פתח לחמאס אמנם לא נראה באופק, אך לרגל יום השנה החליט חמאס למסור את ביתו של ערפאת בעזה לידי פתח.

לקריאה נוספת:
התביעה בצרפת: "להפסיק את חקירת מותו של יאסר ערפאת"
צוות החקירה הצרפתי קבע סופית: ערפאת לא הורעל

העברת ביתו של ערפאת מחמאס לפתח. AFP, מערכת וואלה! NEWS
צעד של מחווה. טקס העברת ביתו של ערפאת בעזה לידי פתח/מערכת וואלה! NEWS, AFP

בטקס חגיגי שנערך אתמול בהשתתפות נציגי שני הארגונים, הועבר הבית, שנשמר עד כה בידי אנשי ביטחון של חמאס, לידי המוסד להנצחת ערפאת, שיהפוך את המקום למוזיאון לזכרו.

ואולם, למרות המחווה, בחמאס לא מאפשרים קיום עצרת לזכר המנהיג. בהודעה מטעם הארגון קראו לציין את "יום השנה לחיסולו של ערפאת" בעימותים עם כוחות הביטחון בנקודות החיכוך עם ישראל. גם בגדה המערבית נערכות תהלוכות מצומצמות בלבד לכבוד המאורע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
התביעה בצרפת: נחקור חשד לרצח ערפאת. רויטרס
"סוגיית המוות עדיין פתוחה". עם הרעייה סוהא/רויטרס

הגורם למותו של ערפאת, שהלך לעולמו בבית החולים בפריז שבו אושפז בשל הידרדרות במצבו הבריאותי, נתון במחלוקת לטענת הפלסטינים. חוקרים צרפתיים ורוסים קבעו כי הוא מת בנסיבות טבעיות, אך הפלסטינים טוענים כי הוא הורעל על ידי ישראל, שכן היא זו שסיפקה לו את האוכל בשנתיים וחצי שבהן היה נצור בלשכתו ברמאללה. שנים לאחר המוות ממשיכים בעזה וברשות בניסיונות להוכיח את הדבר. בבדיקה של עצמותיו של ערפאת, שהוצאו מקברו לפני שנתיים, נמצא כמות גדולה של הרעל פולוניום.

אתמול הודיע תאופיק טיראווי, בכיר במודיעין הפלסטיני הממונה על חקירת המוות מטעם הרשות, כי הרשות גילתה מיהו "האדם שאחראי להתנקשות", אך סירב למסור פרטים נוספים. לדבריו, "רוב תעלומת הרצח נפתרה".

רעייתו של ערפאת, סוהא, שהפכה עם השנים לאחת הדמויות השנואות ברחוב הפלסטיני, התראיינה היום לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" ואמרה כי מבחינתה סוגיית המוות "עדיין פתוחה, עד שתיחשף האמת". סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הניה, אמר כי "חיסולו של ערפאת בידי ישראל הוא סוגיה לאומית שנוגעת לכל הפלסטינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully