וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הודף הביקורת בימין: לא שוחחתי עם אובמה על הקפאה

אמיר תיבון, שליח וואלה! NEWS לוושינגטון

10.11.2015 / 0:15

ראש הממשלה תיאר את השיחה בבית הלבן כ"אחת הטובות ביותר" שהיו לו עם נשיא ארה"ב: "לא היו ויכוחים כמו בעבר". לדבריו, מינויו של ראש מערך ההסברה לא נידון כלל, וכך גם לא סכום הפיצויים שאותו תקבל ישראל בשל הסכם הגרעין

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

"זו הייתה אחת הפגישות הטובות ביותר שהיו לי עם הנשיא אובמה" – כך תיאר אמש (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו את שיחתו הממושכת עם נשיא ארצות הברית בבית הלבן, שארכה כ-45 דקות מעבר למסגרת הזמן שנקבעה מראש. השניים נפגשו אחרי יותר משנה, שבה התגלעו מחלוקות עמוקות ביניהם סביב הסכם הגרעין עם איראן. לדברי נתניהו, "זה לא היה סימפוזיון של ויכוחים, כמו שקרה בפגישות בעבר. האווירה הפעם הייתה של 'בואו נראה מה אפשר לעשות'. האווירה הייתה עניינית מאוד".

נתניהו שוחח עם התקשורת הישראלית המסקרת את ביקורו בוושינגטון ואמר כי חלק ארוך מהשיחה עם אובמה עסק בנושא הפלסטיני. "המטרה העיקרית היא למנוע מתיחות בשטח. אני אפגש מחר גם עם קרי בנושא הזה", אמר ראש הממשלה. "אנחנו בעיצומו של השיח הזה. מניעת התלקחות היא גם אינטרס ישראלי. אנחנו נפעל להפחית את החיכוך והמתח, ליצור הפרדה בין המפגעים לבין כלל האוכלוסייה".

נתניהו דחה את הטענות מימין כאילו הוא מקדם צעדים שאינם מקובלים על הקבינט. "לא העליתי אף נושא בפגישה שלא הוסכם עליו פה אחד בקבינט", אמר ראש הממשלה. הוא התעקש כי סוגיית הקפאת הבנייה בהתנחלויות כלל לא עלתה במהלך הדיון עם אובמה. "שמעתם את דברי הבית הלבן לגבי הסיכוי שיושג הסדר בשנה הקרובה", אמר נתניהו, בהתייחסו לדברי בכירים בממשל אובמה על כך שהסיכויים להסכם קבע כרגע קרובים לאפס. "המוקד בשיחה היה כיצד להרגיע את השטח ולהשיג יציבות", הסביר.

לקריאה נוספת בנושא
נתניהו נפגש עם אובמה: "נשארתי מחויב לפתרון שתי המדינות"
שדולת ארץ ישראל לנתניהו: "תאמר לאובמה - יש לנו זכות חוקית לבנות"
נתניהו ייפגש הערב עם אובמה: הסיוע הביטחוני לא יגיע בחינם

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בבית הלבן עם נשיא ארה"ב ברק אובמה. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
אווירה מפויסת. נתניהו אובמה בבית הלבן, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

בתשובה לשאלת וואלה! NEWS אמר נתניהו כי האמירות הפוגעניות של דוברו המיועד, רן ברץ, נגד הנשיא אובמה ושר החוץ ג'ון קרי, כלל לא נידונו בשיחה עם אובמה. נתניהו סירב לומר אם שינה את דעתו לגבי מינויו של ברץ, שכינה את הנשיא אובמה אנטישמי, לתפקיד ראש מערך ההסברה של מדינת ישראל. ערב הגעתו של נתניהו לוושינגטון, אמר סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, כי האמירה של ברץ "בלתי מקובלת לחלוטין", וכי לא יכול להיות שפקיד ישראלי בכיר יתבטא בצורה כזו כלפי הנשיא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
דיווח אמיר תיבון + שיחת טלפון עם יועז הנדל, על מינו רן ברץ. מערכת וואלה!
הסערה סביב מינוי לא עלתה בדיון. רץ ברץ/מערכת וואלה!

בעקבות הפגישה, הוחלט על הקמת צוותים משותפים שידונו בחודשים הקרובים בהגדלתה של חבילת הסיוע הביטחוני לישראל בשל הסכם הגרעין. בראש הצוות האמריקני תעמוד יעל למרפרט, פקידה בכירה במועצה לביטחון לאומי שעוסקת בנושא הישראלי-פלסטיני. ביקור ראשון של הצוות האמריקני בישראל יתקיים בחודש דצמבר. "השיח בנושא הזה יתקיים בצורה רצינית ומעמיקה", אמר נתניהו.

לדברי נתניהו, הוא ואובמה לא דנו בסכום שיועבר לישראל, אלא "בצרכים הביטחוניים שלנו". נתניהו אמר כי "הנשיא אובמה מקבל את הניתוח שלנו לגבי הסיכונים באזור. הפעם הקודמת שבה נחתם מזכר הבנות ישראלי-אמריקני בנושא הביטחוני הייתה בשנת 2007, ואין שום ספק שהמציאות באזור השתנתה ללא היכר מאז". בין השאר, אמר נתניהו כי "הנשיא אובמה מודע לכך שיש נוכחות של דאעש בסוריה ויש נוכחות של דאעש בסיני, כולל האפשרות הסבירה שאותו מטוס שם למעשה הופל".

(עדכון ראשון: 23:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully