וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משעל: "לדון על החזרת גופות החיילים לפני שחרור אסירים"

מנהיג חמאס הכריז כי הארגון ידרוש את שחרורם של מנהיג התנזים מרואן ברגותי ושל אחמד סעדאת, מתכנן הרצח של השר זאבי. לדבריו, "אם נשקיע מאמצים, נוכל לשחרר את ירושלים ואת הגדה"

צילום: עפר מאיר, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק

(יעלון מאיים: "הלוויות שקטות - או שנקבור מחבלים בישראל")

ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל אמר היום (רביעי) בהצהרה לתקשורת כי הארגון ידרוש את שחרורם של מנהיג התנזים מרואן ברגותי ושל מזכ"ל החזית העממית אחמד סעדאת - מתכנן הרצח של השר רחבעם זאבי. כמו כן, טען כי "אין חדש" בנושא השבת גופותיהם של חיילי צה"ל אורון שאול והדר גולדין. לדבריו, "אין מנוס מלדון על כך לפני שחרורם של אסירי עסקת שליט (שנעצרו מחדש)", אמר. "אנו מעוניינים בשחרור ברגותי וסעדאת".

סוגיית הגופות עלתה לאחרונה לכותרות, עם ההחלטה של מערכת הביטחון להשיב גופות של מחבלים, מאחר שלטענתה החזקתן לא מסייעת בהחזרת הלוחמים שנפלו במהלך מבצע "צוק איתן".

לדברי משעל, שליח הקוורטט למזרח התיכון לשעבר טוני בלייר הציע לראשי חמאס להגיע ללונדון או לז'נבה כדי לדון על הפסקת אש ארוכת-טווח עם ישראל, אולם הם סירבו לכך "עד שייפתרו כל בעיותיה של רצועת עזה".

ראש הלשכה המדינית התייחס גם לגל הטרור ואמר כי על כל הפלגים הפלסטיניים לגבש "מטרות מדיניות משותפות לאינתיפאדה". זאת, לדבריו, במטרה להפוך את הפעולות בשטח להישגים מדיניים. "באינתיפאדה הקודמת שחררנו את עזה. אם נשקיע את כל המאמצים באינתיפאדה הזו – נוכל לשחרר את ירושלים ואת הגדה", אמר משעל.

לקריאה נוספת בנושא
יעלון על מחויבות חמאס להפסקת האש: "הוא לא הפך לציוני, הוא מורתע"
יעלון במסר לפלסטינים: "לוויות שקטות - או שנקבור מחבלים אצלנו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אורון שאול והדר גולדין/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום ראשון התייחס לסוגיה ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, אלוף (במיל') עמוס גלעד. "אין לגופות ערך של ממש. עם כל המרירות, יש היבטים שקשורים בהחזקת הגופות וצבירתם. אלו גופות שאין להן שום ערך במשא ומתן והצד השני לא מייחס להן ערך", אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS.

לדבריו, זוהי החלטה שהתקבלה בתום התייעצויות שלקחו בחשבון כל השיקולים הרלוונטיים. "הקבינט קיבל החלטה לגבי הגופות והשאיר זאת לשיקול דעתם של שר הביטחון והשר לביטחון הפנים. מעבר לכך, הקונצנזוס במערכת הביטחון היא שלא סוחרים בגופות – הגופות לא רלוונטיות ואין בהן תועלת, ולכן זו הייתה החלטה שהתקבלה בהתאם להחלטות קודמות בנושא", אמר גלעד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully