וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובך כבד ורוחות עזות: זיהום אוויר חמור עד פי 20 מיום רגיל

ישראל התעוררה לבוקר אפור ומאובק, וברוב אזורי הארץ זיהום האוויר הוא גבוה. במד"א המליצו להימנע מפעילות מחוץ לבית. הפסקות חשמל נרשמו בגליל העליון. "ארקיע" הודיעה על ביטול טיסות הפנים עד השעה 16:30 - אז תשוב לפעילות מצומצמת. צפו בתחזית מאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

הסתיו שוב יוצא מגדרו: אחרי סערה וגשמים ששברו שיאים, הגיע תורו של האובך. בכל הארץ ישנו הבוקר (רביעי) זיהום אוויר גבוה, שמקשה לא רק על הנשימה אלא גם יוצר הגבלות ראות. לפי נתוני המשרד להגנת הסביבה, זיהום האוויר גבוה בכל הארץ והוא חמור עד פי 20 מאשר ביום רגיל.

במקומות רבים בארץ זיהום האוויר עבר כבר את ערך ההתרעה - רף שחריגה ממנו מהווה סיכון לבריאות. מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי שיא החריגה ברמות זיהום האוויר נכון להבוקר הוא בדרום: כך למשל בבאר שבע החריגה היא פי 18 מיום רגיל ופי כמעט ארבעה מערך ההתרעה. בערד הזיהום הוא פי 13 מהרגיל ופי שלושה מערך ההתרעה. בגבעתיים וברחובות נמדד זיהום אוויר של פי 9 מיום רגיל. במודיעין הזיהום הוא פי 10 מהרגיל, בבית שמש פי 13 ובאשקלון פי 5 בקירוב.

מקור הזיהום ברוחות מזרחיות ערות שנושבות מכיוון ירדן וערב הסעודית – ואשר שהביאו עמן אובך שמכסה מאז אתמול את המדינה בהדרגה. האובך צפוי להימשך גם מחר ויישקע בהדרגה. חזאי המשרד להגנת הסביבה איתן מאזה הבהיר כי האובך הוא אופייני לתקופת המעבר וכי עד יום חמישי יהיו עליות וירידות ברמת זיהום האוויר.

עוד בנושא בוואלה! NEWS
נשבר שיא כל הזמנים לגשם: "להתכונן למצב קיצוני יותר"
"עצים עפו, חלונות נופצו": עדויות מהמערכת המפתיעה
תושבי השרון זעמו: "סכנת נפשות, הרשויות אשמות"

אובך בשמי פתח תקווה, 4 בנובמבר 2015. ראובן קסטרו
אביך בפתח תקווה, הבוקר/ראובן קסטרו
פורסמה התרעה מפני הפסקות חשמל

במד"א פרסמו הודיעה לקהל הרחב בשל זיהום האוויר החריג. בארגון ההצלה והרפואה המליצו לקשישים, נשים בהיריון, חולי לב, וחולים במחלות ריאה לשהות בבתים עם חלונות מוגפים. בנוסף המליצו במד"א להימנע מפעילות בחוץ וגם לספורטאים הומלץ שלא לעסוק בפעילות ספורטיבית בחוץ.

בשל האובך הודיעו חברות התעופה "ארקיע" ו"ישראייר" כי כלל טיסות הפנים של החברות בוטלו עד השעה 15:00. נוסף על כך, שדה התעופה באילת נסגר לטיסות נכנסות ויוצאות - זאת בשל ראות לקויה. מאוחר יותר הודיעה חברת "ארקיע" כי תחדש את פעילות טיסות הפנים - בשדה התעופה עובדה - במתכונת מצומצמת החל מהשעה 16:30.

יחד עם האובך, יש סיכוי גם לגשמים מקומיים מהצפון ועד הדרום, וקיים חשש קל משיטפונות בנחלי המזרח והדרום. הגשמים, שיכולים להיות חזקים נקודתית, ילוו בסופות רעמים בודדות. יצוין שבגלל האופי המפוזר של המערכת, אפיק מים סוף, לא כולם יראו את הגשם והוא לא יהיה רציף.

מ-0 ל-100 קמ"ש ברגע: צפו בסרטונים שעשו את הסערה

לצד הדברים הללו, נראה שאחרי הסאגה של הסערה הקודמת - הפעם הרשויות ניסו להיערך בהתאם כדי להימנע ממחדלים וממראות לא נעימים. עם זאת - ייתכן שהטראומה בעקבות מה שקרה בשבוע שעבר הובילה להתייחסות מוגזמת למערכת מזג האוויר הנוכחית, שכלל אינה בעלת אופי חורפי ושאינה עם מאפיינים סוערים כלל.

השירות המטאורולוגי הוציא אתמול שורת התרעות לאור מזג האוויר שצפוי בימים הקרובים. ההתרעות כללו כאמור צפי לרוחות ערות, לגשמים מקומיים ולשיטפונות נקודתיים בנחלי המזרח והדרום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הצפות בהרצליה, 28 באוקטובר 2015. יותם רונן
תוצאת ההצפות בהרצליה בשבוע שעבר/יותם רונן

בעקבות ההתרעות הודיעה חברת החשמל כי היא נערכת לאפשרות של מפגעים ברשת החשמל. "לשילוב של האבק והגשמים יש פוטנציאל להפרעות באספקת החשמל והחברה נערכת בהתאם", נמסר מהחברה.

כמו כן, יצאה המלצה לציבור לחזק חפצים ואביזרים שעלולים להתנתק ולעוף ברוח. "במקרה של חוטים קרועים או פגיעה במתקני חשמל, יש להתרחק מהמקום ולדווח לאפליקציית חברת החשמל או למרכז השירות 103 של חברת החשמל", נכתב.

שיבושים באספקת החשמל נרשמו בקיבוצי הגליל העליון, בהם דן, כפר סאלד ולהבות הבשן, זאת בשל רוחות עזות וגשמים כבדים. נוסף על כך, דווח על קריסת עצים באזור.

גשם עד קצה טווח התחזית

ביום ראשון בשבוע שעבר, בעקבות ענני סערה שעברו מעל השרון, נשבו רוחות שהגיעו עד 130 קמ"ש. הדבר גרם לקריסת עצים וציוד, ולנפילת כ-300 קווי מתח. הנזק הוביל להפסקות חשמל נרחבות, שהשפיעו בשיא על כמאתיים אלף איש. גם ההצפות שהגיעו אחרי יומיים והעיצומים של עובדי חברת החשמל לא הועילו להקל על השיבושים באספקת הזרם, שבחלק מהמקרים נמשכו שלושה ימים.

מכ"ם הגשם המתעדכן של השירות המטאורולוגי

עובדי חברת החשמל מתקנים את הפגיעות ברשת בכפר-סבא. אוקטובר 2015. יוסי וייס, חברת החשמל, מערכת וואלה! NEWS
תיקון הנזק שגרמה הסערה הקודמת בכפר סבא/מערכת וואלה! NEWS, יוסי וייס, חברת החשמל

מזג האוויר הסגרירי יימשך היום, עם ממטרים מקומיים מלווים בסופות רעמים יחידות. ממשיך החשש לשיטפונות בנחלי המזרח והדרום ותחול ירידה קלה של הטמפרטורות. ינשבו רוחות מזרחיות ערות בצפון הארץ ובהרים. ימשיך להיות אביך, אך האובך ישקע בהדרגה במרכז הארץ ובדרום. בלילה צפויים ממטרים מקומיים, ייתכנו סופות רעמים בודדות וקיים חשש לשטפונות בנחלי המזרח והדרום. האובך יימשך, בעיקר בצפון הארץ.

אותו סיפור יהיה גם בחמישי - עם גשם מקומי ברוב האזורים, מלווה בסופות רעמים יחידות וירידה נוספת במידות החום. לצד זאת - האובך ישקע בהדרגה ויהיה שיפור ברמת זיהום האוויר. חוסר היציבות האטמוספרי ילווה אותנו גם בסוף השבוע, עם גשמים פזורים וסיכוי לשיטפונות.

הטמפרטורות החזויות היום והלילה: בירושלים – 20-14, בתל אביב – 26-20, בחיפה – 23-18, בטבריה – 28-20, בקצרין – 21-15, בעפולה – 26-17, באשדוד – 27-21, בבאר שבע – 26-18, במצפה רמון – 21-14 ובאילת – 30-21.

בהכנת הידיעה השתתף אבי אשכנזי.

(עדכון ראשון: 22:12)

אובך בשמי פתח תקווה, 4 בנובמבר 2015. ראובן קסטרו
אובך מעל בתי פתח תקווה/ראובן קסטרו
מזג אוויר אביך, ירושלים, 3 בנובמבר 2015. נועם מושקוביץ
גשר המיתרים בירושלים וברקע שמיים אפורים ומאובקים/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully