וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: מחר יוגש כתב אישום נגד המחבל בן ה-13 מהפיגוע בפסגת זאב

יהושע בריינר ויוסי אלי

29.10.2015 / 14:50

פרסום ראשון: הפרקליטות הודיעה לאחמד מנאסרה, שפצע אנושות שני ישראלים בפיגוע בירושלים, כי היא צפויה להגיש נגדו כתב אישום שכולל שני סעיפי ניסיון רצח. מנאסרה, שלא מתכוון להודות במיוחס לו, יבקש לגזור את דינו בהקדם כדי שהעונש ייגזר לפני שיגיע לגיל 14

צילום: מור שאולי, חטיבת דובר המשטרה; עריכה: יאיר דניאל

המדינה צפויה להגיש מחר (שישי) כתב אישום לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד אחמד מנאסרה בן ה-13, שביצע את פיגוע הדקירה בפסגת זאב שבו נפצעו אנושות שני ישראלים - כך הודיעה הפרקליטות לסנגורי החשוד. מנאסרה, שהמשטרה השלימה את חקירתו, צפוי להיות מואשם בשתי עבירות של ניסיון לרצח, לאחר הפיגוע שהוציא לפועל יחד עם בן דודו שנורה ונהרג. בשלב זה לא מתכוונים סנגוריו של הנער להודות מידית, כדי להימנע מעונש מאסר. זאת מאחר שהחוק אינו מאפשר שליחת קטין מתחת לגיל 14 למאסר. בכוונת הפרקליטות לסיים את המשפט עד לינואר 2016, אז יחול יום הולדתו.

במקביל, צפויה המדינה לבקש כי עד סיום משפטו ישהה מנאסרה במעון נעול, עניין שאליו מתנגדת עורכת דינו נחרצות. מחר יוגש לבית המשפט תסקיר של משרד הרווחה על מנת לבחון באילו תנאים ישהה הקטין עד גזר דינו. החוק קובע כי לא ייגזר עונש מאסר למי שביום גזר הדין בן פחות מ-14. בשל כך, יבקש מנאסרה לגזור את דינו בהקדם על מנת להימנע מישיבה בכלא.

עוד בנושא:
המחבל בן ה-13 מפסגת זאב: "הסוהרים והאסירים משפילים אותי"
"לא אחראי למעשיו": הוארך מעצר המחבל בן ה-13 מהפיגוע בפסגת זאב
הערכה: המחבל בן ה-13 יודה במעשיו ויחמוק ממאסר

הארכת מעצר לאחמד מנאסרה בן ה-13 שביצע את הפיגוע בגבעת זאב, ירושלים. אוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
מנאסרה בדיון בבית המשפט, השבוע/נועם מושקוביץ

בשבוע שעבר חזר בו מנאסרה מהודאתו, וטען כי לא דקר את שני הקורבנות בפיגוע. לפי החוקרים, שתשאלו את מנאסרה לאחר ששוחרר מבית חולים הדסה עין כרם בבירה והועבר למתקן כליאה של שירות בתי הסוהר, הנער טען בפניהם כי מי שדקר הוא בן דודו, חסן מנאסרה בן ה-15.

על פי גרסתו, "אני לא דקרתי אף אחד כי אני לא אוהב דם. באמצע התחרטתי, מי שביצע את הדקירות בפועל היה חסן. הלכתי עם בן דוד שלי, לא דקרתי אף אחד ואפילו ביקשתי שהוא לא ידקור את הנער. התחרטתי למרות שרציתי לדקור יהודים. שוכנעתי על ידי בן דוד שלי ללכת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אופניי הילד שנדקר בפיגוע בפסגת זאב, ירושלים, 12 באוקטובר 2015. חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
אופניו של הנער שנפצע בפיגוע/חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה

ביום ראשון השבוע, בעת שהוארך מעצרו בשישה ימים בבית משפט השלום בירושלם, הוא טען כי מתעללים בו במעצר בכלא שרון. "אני מבקש לא לבוא לפה יותר, הסוהרים והאסירים משפילים אותי", אמר. מנאסרה, על אף גילו הצעיר, מוחזק בכלא שרון יחד עם קטינים נוספים שהיו מעורבים בעבירות ביטחוניות.

לדבריו, אסירים פליליים איימו לפגוע בו ובחלק מהמקרים אף סימנו לעברו תנועת שחיטה. לדברי פרקליטתו, עורכת הדין לאה צמל, מאז שחרורו מבית החולים שוהה מנאסרה בסביבת אסירים ביטחוניים המבוגרים ממנו באופן משמעותי – דבר חריג בכלא הישראלי. "אני ראיתי במו עיניי איך אחד האסירים הפליליים עושה תנועה של שחיטה לכיוונו של מנאסרה", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully