וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז איסור נתניהו לח"כים: באסל גטאס עלה להר הבית

28.10.2015 / 10:37

לאחר ביקורו אמר הח"כ מהרשימה המשותפת כי "נתניהו וישראל לא יכולים למנוע מאתנו להיכנס למסגד אל-אקצא", והוסיף כי ברשותו הוכחות לשינוי הסטטוס קוו בשטח ההר. במחנה הציוני גינו: "פירומן משוגע". נתניהו: "לא עלה כדי להתפלל אלא בשביל הפרובוקציה"

צילום: מתוך דף הפייסבוק של ח"כ באסל גטאס, רועי אברהם - לע"מ; עריכה: גדי וינסטוק

חבר הכנסת באסל גטאס (הרשימה המשותפת) עלה הבוקר (רביעי) להר הבית, בניגוד לאיסור ראש הממשלה, בנימין נתניהו. לאחר ביקורו כתב חבר הכנסת הנוצרי בעמוד הפייסבוק שלו: "הבוקר נכנסתי למתחם מסגד אל-אקצא. נתניהו וישראל לא יכולים למנוע מאתנו להיכנס למסגד והיא ממשיכה בשינוי הסטטוס קוו ובהעצמת ריבונות הכיבוש הישראלי במקום". הוא הוסיף: "בעוד זמן קצר אפרסם קטעים שמוכחים זאת".

במערכת הפוליטית מיהרו לגנות את האירוע. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לחברי הכנסת: "אני מבטיח לכם שגטאס לא עלה כדי להתפלל - אלא בשביל הפרובוקציה", וציין שגטאס הורחק מהמקום. "הר הבית שקט כבר שבועיים, אנו עושים כל מאמץ לשמור על השקט ויש מי שמפריע. לא אתן לאף ח"כ להבעיר את הר הבית", הוסיף.

עוד בוואלה! NEWS:
מחשש מפיגועי דקירה: לוחמי גבעתי מסתובבים עם כדור בקנה בחברון
בשל החסימות: אוטובוסים של חברה ממזרח י-ם נוסעים דרך ארמון הנציב
חשד ל"תג מחיר": עצי זית הושחתו במטע פלסטיני ליד מאחז עדי עד

ח"כ באסל גטאס, הר הבית, 28 באוקטובר 2015. פייסבוק, צילום מסך
"פירומן משוגע". גטאס בהר הבית/צילום מסך, פייסבוק

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, אמר בדיון בוועדת הכספים כי חברי כנסת שמסתננים להר הבית הם חברי כנסת בזויים בעיני, המעוררים הסתה שתוביל לרצח חפים מפשע". ארדן הוסיף כי "מדובר בהתרסה עלובה כלפי שלטון החוק מצד נבחר ציבור שאין לו זכות קיום כאיש ציבור מבלי הפרובוקציות שלו".

ח"כ יואל חסון אמר בתגובה כי "גטאס הוא פירומן משוגע שמונע בעיקר מהרצון לראות את שמו מככב בכותרות. ברית הפירומנים שנכרתה בין גטאס לחוטובלי מסכנת את השקט האזורי והשלכותיה עלולות להצית את המזרח התיכון".

חסון הוסיף כי "המחנה הציוני מציע כבר מתחילת גל הטרור לנקוט בגישה אחראית ומרגיעה, על ידי הימנעות ממעשים פזיזים ומציאת מנהיגות שתדע להחיל רגיעה בשטח במקביל לחזרה לשולחן המשא ומתן".

שרת התרבות והספורט מירי רגב קראה להדחתו של ח"כ גטאס מהכנסת. "עלייתו להר הבית בניגוד להנחיית ראש ממשלה היא פרובוקציה שתעלה בחיי אדם", אמרה. "אסור לנו לתת לו ולחבריו לנצל את הדמוקרטיה כדי לפגוע באזרחי מדינת ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"ניזון מאלימות והסתה"

גם ח"כ איציק שמולי הגיב לעליית גטאס להר הבית. "מדובר בפירומן עם תעודות שניזון מפעולות של אלימות והסתה ומעוניין להמשיך להפיץ אותן. המדיניות מצד המדינה ברורה - הסטטוס קוו נשמר. אבל עבור גטאס הדחף להפצת אלימות הוא גדול יותר. רוב ערביי ישראל אינם בעמדה בדלנית וקיצונית, ולכן מצופה כבר משאר חברי הרשימה המשותפת להתנער מהפעולה המיותרת הזו", אמר.

ממשטרת ישראל נמסר כי היא "מיישמת את החלטות הממשלה בנוגע להר הבית". עוד נמסר כי המשטרה "עושה הכול על מנת להבטיח שהמבקרים והמתפללים בהר הבית ישמרו על קדושת המקום ויתנהגו באופן מכובד ואחראי במרחב הציבורי הקדוש והרגיש".

ח"כ באסל גטאס, הר הבית, 28 באוקטובר 2015. פייסבוק, צילום מסך
ח"כ באסל גטאס, הר הבית, 28 באוקטובר 2015/צילום מסך, פייסבוק

לפני שלושה שבועות הורה נתניהו לשרים ולחברי כנסת לא לעלות להר הבית עד להודעה חדשה. ההנחיה ניתנה במסגרת דיון ביטחוני שהתקיים על רקע ההסלמה במצב הביטחוני ברחבי הארץ בכלל, ובהר הבית בפרט. למחרת ניסה ח"כ ג'מאל זחאלקה (הרשימה המשותפת) להיכנס להר הבית ונבלם על ידי המשטרה. לאחר מכן הבהיר נתניהו כי האיסור חל גם על חברי הכנסת הערבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully