וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הן בטראומה": הורי התלמידות הספרדיות באלעד מדברים לראשונה

28.10.2015 / 8:01

לקראת הדיון בעתירת הסמינר שמסרב לקלוט את בנותיהם, ההורים המיואשים פותחים את הפה. "מנהלים מלחמה נגדנו", הם אומרים, ומקווים שבית המשפט ישים סוף לאפליה. "למה הבת שלי צריכה לעבור את ההשפלה הזו?"

עריכה: ניר חן

במשך כשבועיים ארבע בנות ספרדיות מהעיר אלעד מגיעות ללימודים בסמינר החרדי "דרכי חנה" שאליו הן שובצו על ידי משרד החינוך, ולומדות לבד בכיתות. שאר התלמידות לומדות בבתים פרטיים כדי להימנע מלימודים איתן. היום (רביעי) יידון בית המשפט המחוזי בירושלים בעתירה שהגיש הסמינר נגד שיבוץ הספרדיות במוסד. אתמול ההורים לתלמידות הספרדיות דיברו לראשונה.

"אחת מארבע הבנות לא הגיעה לכיתה, והבת שלי ביקשה להצטרף לשתי התלמידות הספרדיות שבכיתה האחרת. אבל אמרו לה שתישאר ללמוד לבד. זו אכזריות", סיפרה אחת האמהות. "הילדה שלי חזרה הביתה ואמרה לי: 'כבר לא בא לי ללמוד במקום הזה'. היא בטראומה קשה. זה מאד עצוב. אני לא יודעת מי ייתן את הדין על ההתנהגות הזו. אני כל כך כועסת ומתוסכלת. אלו ילדות שלמדו ביחד במשך שמונה שנים. מה קרה פתאום? למה השאירו אותנו בחוץ? רק כי אנחנו ספרדים? יש לי בת יחידה, למה היא צריכה לעבור את ההשפלה הזו?".

עוד בנושא אפליית הספרדיות באלעד:
יו"ר ועדת החינוך: "ראש עיריית אלעד מוביל את אפליית הספרדיות"
"לא נקטו באף צעד": משרד החינוך נמנע מטיפול בגזענות באלעד
"שערורייה": תשע ילדות מזרחיות מאלעד טרם החלו ללמוד

יקי אדמקר באולפן, על אפליית תלמידות באלעד, למגזין סופ"ש. מערכת וואלה!
תלמידות בסמינר "דרכי חנה" נכנסות לבתים פרטיים כדי ללמוד בנפרד מהספרדיות, בשבוע שעבר/מערכת וואלה!

התלמידות הן חלק מסאגת האפליה בעיר שהחלה ערב פתיחת שנת הלימודים. עתירה שהוגשה אז לבית המשפט המחוזי העלתה טענות נגד שני סמינרים שמפלים לכאורה תלמידות ממוצא מזרחי, ואחרי מאבק ארוך החליטו הצדדים להגיע לפשרה לפיה הנערות ייקלטו במוסדות בפיקוח משרד החינוך.

ואולם, גם לאחר שהושגה הפשרה, תשע בנות נותרו בבית. עקב כך, כפה המשרד את שיבוצן בסמינרים "דרכי חנה" ו"לדעת חכמה". בסמינר "לדעת חכמה" סירבו לאפשר לתלמידות את הלימודים במוסד עד ש"דרכי חנה", שבו לומדות כרגע ארבע הספרדיות לבדן לגמרי, יקבל את התלמידות לשורותיו.

עד כה סירבו ההורים של התלמידות הספרדיות להתראיין. הם חששו כי יחרימו אותם בקהילה החרדית וימנעו מהבנות לבוא ללימודים - אך לקראת הדיון בעתירה שעשוי להכריע את גורל הבנות הם נעתרו לבקשה. "אין שום סיבה שהמקום הזה לא מתאים לה. זה רצף חינוכי לבת שלנו, אי אפשר לקטוע אותו ולשלוח אותה למוסד אחר. אני מקווה שמחר זה יסתיים", אמרה האם אתמול.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
"הסמינר הזה מנהל מלחמה כי הוא כבר עבר את אחוז הספרדיות שהוא רוצה לקבל"

אב לתלמידה נוספת אמר בשיחה עם וואלה! NEWS: "הבת שלנו חזקה מאוד, זה המזל. אחרת אני לא יודע מה היה קורה". רעייתו הוסיפה: "היו נקודות שבירה שבהן היא התחילה לבכות ואמרה 'אני לא מבינה למה עושים לי את זה, כולן מדברות וצוחקות עלינו', אבל בסך הכל הן גיבורות. מה אנחנו יכולים לעשות נגד זה? רק לתת לה כוח להמשיך הלאה. אם משדרים לילדה שזה לא קשור אליה, ויש כמה הורים אחרים שמנהלים מלחמה, היא הולכת בגב זקוף, למרות כל מה שקורה".

גם לטענתה, הסיבה היחידה שבגינה הסמינר נוקט בצורה כזו היא "שהוא לא רוצה רוב ספרדי". לדבריה, "כל סמינר אחר היה מתברך בבנות האלו, אבל הסמינר הזה מנהל מלחמה כי הוא כבר עבר את אחוז הספרדיות שהוא רוצה לקבל".

הדיון הבוקר בבית המשפט הוא לא רק תקוותם של ארבע התלמידות הספרדיות ב"דרכי חנה", אלא גם תקוותם של חמש בנות נוספות, מתוכן ארבע ספרדיות, שטרם החלו את שנת הלימודים - אף ששובצו בסמינר "לדעת חכמה". במידה ובית המשפט יכפה על "דרכי חנה" את השיבוץ של משרד החינוך, גם "לדעת חכמה", שאינו מאפשר את לימודיהם של חמש תלמידות נוספות, ייאלץ לקבל על עצמו את השיבוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully