וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל ביטל מעמד המעניק פטור מגיוס ליותר מאלף חרדים

27.10.2015 / 9:56

מעמדם נשלל לאחר שנמצא כי אינם עומדים בתנאים שמוגדרים בחוק. חלק מאלו שנשלל מעמדם הם תלמידיו של הרב אוירבך, האוסר גיוס לצה"ל. גורמים המזוהים אתו הפיצו הודעה הקוראת להתעלם מזימונים לגיוס

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: גדי וינסטוק

(סגן שר הביטחון בכנסת: "המשטרה חוקרת הדלפת פרטיהם של חיילים חרדים שהותקפו")

צה"ל ביטל את מעמד "בן ישיבה" המעניק פטור מגיוס ליותר מאלף חרדים במהלך החודשיים האחרונים, כך נודע לוואלה! NEWS. זאת לאחר שנמצא כי מרביתם אינם עומדים בתנאים שמוגדרים בחוק. המשמעות המידית של ביטול המעמד היא כי אותם חרדים יאלצו להתגייס או שיוגדרו משתמטים.

בתקופה האחרונה בחן צה"ל באינטנסיביות את המועמדים לשירות ביטחון אשר אינם פועלים בהתאם לכללי דחיית השירות או שנמצא כי הגישו תצהיר שאינו תקין. כך נמצא שיותר מאלף חרדים אינם עומדים בתנאים וזכאותם למעמד "בן ישיבה" נשללה. חלק מאלה שבוטלה זכאותם הם מחסידיו של הרב שמואל אוירבך, מנהיג חרדי-ליטאי, שמוביל קו קיצוני נגד שיתוף פעולה עם צה"ל ואוסר על תלמידיו להתייצב בלשכות הגיוס, גם כדי להצהיר על כך שהם במעמד של "בן ישיבה".

לקריאה נוספת:
חקירה: האם גורמי צבא סייעו לפעילות הסתה נגד גיוס חרדים?
צה"ל מבטל את תפקיד רב שילוב חרדים: "יפגע בגיוס המגזר"
העיד נגד חרדי שתקף חייל - והפך לקורבן: "מאיימים לרצוח אותי"

הפגנה באשדוד עקב מעצר בני ישיבה שלא התייצבו בלשכות הגיוס. פברואר 2015. חטיבת דובר המשטרה
חרדים מפגינים נגד גיוס, אשדוד/חטיבת דובר המשטרה

חרף העובדה כי לא כל החרדים שבוטל מעמדם הם תלמידיו של אוירבך, גורמים המזוהים עמו הפיצו בימים האחרונים הודעת אזהרה לפיה "הצבא ביטל כבר את מעמד 'בן הישיבה' הצבאי להמוני בני ישיבות מקדשי השם, אשר כמובן ממשיכים לשקוד על תלמודם ביתר שאת וביתר עוז תוך עמידה על משמר התורה והיהדות". את האזהרה הפיצו כדי שחרדים לא יחששו ממכתבים שהם מקבלים לאחרונה מצה"ל וימשיכו להתעלם מהזימונים וההודעות הללו.

בצה"ל הדגישו כי הם פועלים "בהידברות מול המגזר החרדי ועושים ככל שנדרש על מנת להתאים את תהליכי ההתייצבות ואת מסלולי השירות". עוד ציינו כי צה"ל "רואה אי שיתוף פעולה בחומרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully