וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זאב אלקין על נאום יו"ר הרשות: "אבו מאזן הוא טרוריסט, חד משמעית"

דב גיל-הר

15.10.2015 / 8:41

השר לעלייה ולקליטה אמר לאולפן וואלה! NEWS כי "הטרור של היום הוא טרור שמו?נע מאווירה של הסתה, ולכן אני קורא להתייחס למי שמסית כך כאל טרוריסט, על כל המשתמע מכך". אתמול טען יו"ר הרשות כי המחבל בן ה-13 מהפיגוע בירושלים "הוצא להורג", אף שהוא עדיין חי

צילום: אבי כהן עריכה: ניר חן

שר העלייה והקליטה זאב אלקין אמר הבוקר (חמישי) במשדר באולפן וואלה! NEWS כי "יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הוא טרוריסט, חד משמעית". לדבריו, "הטרור של היום הוא טרור שמו?נע מאווירה של הסתה, ולכן אני קורא להתייחס למי שמסית כך כאל טרוריסט, על כל המשתמע מכך. גם ברגותי וערפאת לא הרגו אף אחד בעצמם, אבל ההנחיות שלהם הביאו למוות של רבים, ולכן התייחסנו אליהם בהתאם".

אלקין אמר את הדברים בעקבות נאומו של יו"ר הרשות אמש שבמהלכו טען כי המחבל בן ה-13 שביצע את הפיגוע בפסגת זאב בירושלים השבוע ונפצע מירי כוחות הביטחון "הוצא להורג". לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו מסרה אתמול בתגובה כי אבו מאזן אומר דברי שקר והסתה, וציינה כי הנער מטופל בבית חולים הדסה בירושלים.

לקריאה נוספת:
בשל ההסלמה: פלוגות צה"ל החלו לתגבר את כוחות המשטרה בגוש דן
ארה"ב: "ראיות אמינות לשימוש מופרז בכוח נגד פלסטינים"

זאב אלקין בפאנל פוליטי בבר אילן, מרץ 2015. ניב אהרונסון
"המציאות לא מעניינת את אבו מאזן", אלקין/ניב אהרונסון

"אבו מאזן אמר אתמול שישראל רצחה את הנער הפלסטיני, אבל הוא בכלל לא מת. המציאות לא מעניינת את אבו מאזן", טען אלקין במשדר. "הנקודה היא מה הנער הזה עשה, הוא הגיע עם סכין לדקור יהודים. במקום לגנות את הטרור, אבו מאזן בוחר ללבות את האש, ובכך הוא לוקח על עצמו את האחריות למה שמתרחש".

אלקין הצהיר כי אבו מאזן כיום הוא לא חלק מהפתרון ולא פרטנר – הוא, לדבריו, מקור הבעיה. "צריך להתנהל מול הרשות בהתאם, ולבוא אליה באולטימטום ברור (לפעול נגד הטרור וההסתה), בכל המערכות שלה, בנאומים, בתקשורת הפלסטינית ובכל מה שנמצא תחת מרותה - אם זה לא יקרה באופן מיידי, אין שום סיבה שהם ייהנו מחופש תנועה, מתעודות אח"מים".

שר העלייה הסביר גם על הדרכים לתקוף את הטרור ולא לחכות שיגיע לשערנו. "העובדה שהמחבלים יוצאים ממזרח י-ם, שטח שבשליטתנו, נותנת לנו הרבה עבודה - שלא ילמדו מתוכנית הלימודים של הרשות, שלא יוכלו לצפות בשידורי הטלוויזיה של הרשות. לא צריך לנהל דיונים 'כמה זמן זה ימשיך' או 'איך נשרוד את זה'. השאלה צריכה להיות איך אני תוקף אותו בחזרה, לא מחכה שהוא יבוא אליי ולהיות במגננה. הניסיון הישראלי הארוך מוכיח דבר אחד - את הטרור צריך לתקוף, לא לחכות שיגיע אלייך".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אבו מאזן באו"ם. רויטרס
"מי שמסית לטרור הוא טרוריסט", אבו מאזן/רויטרס

שר התחבורה ישראל כץ התייחס הבוקר גם הוא לדברי יו"ר הרשות. "התשובה האמיתית לדברי הבלע והשקר של אבו מאזן, שהופך ילד רוצח לקדוש מעונה ומנסה לערער את אחיזתנו בירושלים, היא החלטה מיידית על בניית עשרות אלפי יחידות דיור חדשות בשכונות היהודיות של ירושלים".

ראש המטה לביטחון לאומי לשעבר יעקב עמידרור אמר במשדר כי "מי שחושב שאבו מאזן צדיק, חובב ציון ואיש צדק טועה, חי באשליות. אף אחד לא מאלץ את אבו מאזן לשקר, זו תפיסת העולם שלו". עמידרור מנה את הסיבות לגל הטרור הנוכחי, בהן "ההסתה בנוגע להר הבית; החיכוך בשטח בין המתנחלים לפלסטינים; התמיכה הגדלה בדאעש; וחוסר השליטה של רשויות האכיפה בנעשה בירושלים". לדבריו, יש להשתמש בנשק של מעצר מנהלי נגד יהודים המסכנים את הביטחון, בדיוק כפי שאנחנו משתמשים בו נגד פלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully